24.08.2006

MOLA YERİ


(Anons sesi gelir)

Dinlenmiş
zinde bir halde
uyanmak umuduyla,
sabah ola hayrola,
istikametinden yola çıkmış
sayın uyur,
bünyeniz bir miktar
İhtiyaç molası vermiştir.
üçe kadar sayınca
kalkın.

.......................

Günaydın.
Uyandınız.
Saat sabahın üçü.
Günün aymış olma ihtimali
çok düşük.
Ve galiba siz,
mışıl mışıl gecelerin
adamı olarak
biraz hazırlıksız
yakalandınız.

Şimdi yüklenip
fırçayla sabunu,
çocuk yanınıza gelecek.
Gözlerinizden silecek
rüyaların tozunu.

Fakat
uyanmışlığa inat,
bir müddet daha
debeleneceksiniz
sıcak yatağınızda.
 
>>

Ve uykunuzu kaçırmamak
umuduyla
gözleriniz kapalı,
duvarları tuta tuta
gireceksiniz banyoya.

Bir vakit sonra
buldursanız bile yolu,
yüreğinizi saracak
o bildik korku:

Tanrım,
işiyorum ama
su şırıltısı gelmiyor !

Sonunda
mümkün olmadığı
görülecek,
çünkü kanuna göre
en az bir gözün
tanıklığı istenecek
işemek eylemine.
Mecburen
aralayacaksınız
sağ gözünüzü.
Tek gözün
rehberliğinde
dönerken geriye,
hatırlayacaksınız evinizde
dörtlü pisuar seti olmadığını.

Ve kolonya tutarken elinize ben,
Nihayet
basacaksınız feryadı:

-Burası neresi, siz kimsiniz !?

Burası
uyku ile uyanıklık
arasındaki
bir mola yeri.
Tanışalım,
bizler de buranın
müdavimleri.

Hakkı Aaaabi !!! (içeriye doğru bağırır)
Hakkı abi,
buranın sahibi olup
kronik uyanıktır.
kaydınızı yapsın.

-Ne kaydı?

Hakkı Aaaaaaaabi !!! (Bu sefer daha yüksek bir sesle bağırır)
Kendisi aynı zamanda
kronik sağırdır.
Hakkı Abi,
bu arkadaşımız az önce
geldi.
Bir bak.

(Hakkı Abi konuşur)
-Ooo hemşerim
Hoş geldin.
Ne alırdın,
çay, kahve, meşrubat?

-!?

Biraz garipsediniz bizi biliyorum.
Lakin ilk seferde hep
böyle olur
gücenmiyorum.

Gelin
tesisimizi gezelim.
Size önce müdavim
dostlarımızı tanıtayım:

Şu taburenin üzerindeki
kırmızı pijamalı bey
Selami Bey' dir.
Dehşetli horladığını
sanıyoruz.
Karısının her dürtüşünde
bu tabure üzerinde beliriverir.
Bakın birazdan
uykuya dalıp kaybolacak.
Fakat bir çimdikle
geri gelmesi
kuvvetle muhtemeldir.

Masada oturup
çay içen üç bayandan
ortadaki
Rahime Teyze.
İki yıl önce
bir ameliyatta
kazayla
tüm uykularını almışlar…
Konuşmayı çok sever.
Muhtemelen
dert yanıyordur yine
çayın deminden,
İMF para politikalarından
ve arsız gelininden.

Eğer
kimseyi bulamazsa
konuşacak,
sandalyesini
koyup yol kenarına,
muazzam horultularla
gelip geçen
uykuculara
bakacak.

Beni
soracak olursanız
söyleyeyim:
Ben Dursun.
Bu aralar biraz
dertliyim
ama olsun,
dayanabilirim.
Daha önce de bazı kadınlar
sevmek istemedi beni.
Daha önce de düştüm
kendi yaptığım
gökdelenlerden.
Burnum bile kanamadı.
Fakat,
uykularım,
yüksekten düşmenin
tesiriyle
un ufak oldular.

Madem
her gece buradayım,
diye düşündüm,
o zaman bari
bir işe yarayayım.

Ve başladım
kenarından kaşarı sarkan
tostlar yapmaya...
İnsan gece gece acıkır.

Sonra geçtim
çay ocağına.
Lakin burada işler
bir değil…
Nerede eksik görsen
koşacaksın.
Midesi sancıyana hap,
pijama cebinde
ateş arayana ateş
bulacaksın.
Ve daha da
önemlisi,
sabah güneşi
doğana dek,
uykusuzlara
yoldaş olacaksın.

Peki, söyleyin
bakalım siz neden
buradasınız?

Hımm...

Tuvalet yüzünden mi?..
O halde yakındır
buradan kaybolup
yatağınıza dönmek.
Merak etmeyin,
bu gece burada
gördükleriniz
sizinle gelmeyecek.

Bundan böyle
bu mola yerine
kayıtlıdır
bilinçaltınız.
Yani, gelecek
uyanmalarınızda
bizi görünce
şaşırmayacaksınız.

Yolunuz açık,
uykularınız daim olsun...

..........................................

(Anons sesi gelir)

Dinlenmiş
zinde bir halde
uyanmak umuduyla,
sabah ola hayrola,
istikametinden yola çıkmış
Sayın uyur,
bünyenizin
hareket saati
gelmiştir.
Üçe kadar sayınca
uykuya dalın.
Zıbarın.


ÖNCEKİ YORUMLAR:

Yazan:hicasliyok | Tarih: 8.9.2006
Konu: Etkilenmişim Fark Etmeden..
Ben mi çok inanıyorum her okuduğuma yoksa bu arkada çalan şarkı yüzünden mi böyle oluyor anlamıyorum...Ne?!Arkada şarkı çalmıyor mu?! Ama ama ben?!
Nerdeyim ben..
Takdire şayan bi çalışma.
Bana bu etkiyi yaptığına göre "Beğendim" demektir (Biri bana "Çok da Tın" demeli)
AsLı
Yazan:ipeksol | Tarih: 5.9.2006
Konu
: yine..
inanılmaz..
eğer yec olarak yazdığına göre süper bişi yazmışsın..

su gibi, komik, bazen duygulu, bazen uykulu, bazı satırlarda çaycı dolaşıyor, bazıları water closet kapağını indirmekle meşgul..
gerçekten iyiydi..
 

Hiç yorum yok: