20.08.2006

RUHUM MU?

 
Ruhum
bu mahallede oturmuyor
dün televizyonda gördüm onu.
Beyrut' ta bir apartmanda
kan revan içindeydi.
Sol kolu tamamen uçmuş.

Ruhum
bu mahallede oturmuyor.
Muhtemelen ağaca takılmış
bir şeytan uçurtmasının
Kuyruğuna asılmıştır.
Uçurtma dolaşmış,
gelmiyor.

Ruhum
bu mahallede oturmuyor.
Sadece ara sıra uğrar bana.
Geldiğinde titrer içim sevinçten,
ona ikram edecek şey bulamam.

Ruhum
bu mahallede oturmuyor.
Bir keresinde sabaha kadar
şarkılar söyledi dünyanın bütün dillerinde
Hepsi benim, dedi
ben besteledim.

Ruhum
bu mahallede oturmuyor.
Korkusuzdur o;
Gecenin en karanlık saatinde
en belalı semtlerde dolaşır.
Kendisine bıçak işlemezmiş.
Serseri ve ayyaşlardan
bir çok dostu var.

Ruhum
bu mahallede oturmuyor.
Şu ana kadar yazılan
bütün romanları okumuş.
Dedi ki;
Güzel değilmiş hiçbiri
ay ışığında bir kadınla
sevişmek kadar.

Ruhum
bu mahallede oturmuyor.
Biliyor musunuz,
cennet gerçekten varmış
ve orada sütlü çikolata bedavaymış.
Ruhum her gittiğinde
bana bir tane getiriyor.

Ruhum
bu mahallede oturmuyor.
Bilmiyor,
ben onsuzken çaresiz,
ben onsuzken ümitsizim.
Gel yardım et te
güzelce ağlayabileyim.

Ruhum
bu mahallede oturmuyor.
Sahi, siz niye sormuştunuz onu?
Ruhum belki gelir
belki gelmez.
Üç hafta önce çıkarken
Tamam buldum, demişti;
Uçurtmayı nasıl kurtaracağımı.

Ruhum mu?
dediğim gibi…
 

Hiç yorum yok: