23.10.2006

Bayram


Galiba büyüklerimiz için daha fazla şey ifade ediyor BAYRAM.

Ve sanki kuşaktan kuşağa geçerken bir parça daha kaybediyor kendinden, hem nicelik hem de nitelik olarak.

Annem taşınma konularında yardım etmek üzere İzmir' e gelmişti üç gün önce. Ana oğul beraber saldık kendimizi tozlu rafların eski kitapların arasına.
   
>>

-Bu lazım mı?
-Hayır ama o önemli bir hatıra anne...
-Ohoo, o zaman bunların hepsi önemli, hangi birini atacağız biz?
-Niye atmak zorundayız?
-Çünkü sen çekip gideceksin ve onları biz taşımak zorunda kalacağız evladım...

Eski eşyaları "kolileme prosedürü" ile meşgulken arife gününe nasıl ulaştığımızı anlamamışız. Yaklaşık üş saat önce annem dolaylarından kopan bir feryatla aklımız başımıza geldi. Daha doğrusu benim aklım zaten başımdaydı da ona bir haller oldu:

-Bugün arife günüydü sahiiiiiiiii, hiç düşünmedik. Ne yapçaz şimdi?
-Neyi ne yapacağız anne?
-Şeker almadık çocuklara.
-Hangi çocuklara?
-Oğlum kapıya dayanmayacaklar mı yarın sabah çocuklar?

Ah güzel anacım, büyükşehirlerde öyle kapı kapı dolaşan çocuk mu kaldı? Bir iki tane gelirse de biraz para verip göndeririz. Hem bizim mazeretimiz var, taşınıyoruz...

Bu sözlerimi annemle de paylaştım tabi ama keşke ağzımı tutaydım da paylaşmayaydım, zira kendisi bu hususta çok doluydu. Bu bayramın adı şeker bayramıymış efendim, bozuk para bayramı değil. Beni gecenin bir vakti apar topar şeker aramaya gönderdi...

Artık çok şükür korkumuz yok,
Kapımıza Timur' un orduları da dayansa
Evelallah yarın sabah,
Hepsini püskürtecek kadar cephanemiz oldu.

Siz de buyurmaz mıydınız kuşatmaya,
iyi bayramlar...


ÖNCEKİ YORUMLAR:

Yazan:senfoni | Tarih: 2006-10-23 01:06:24
Konu: senfoniden...

bayramın kutlu olsun, sevgili yec...
amerikada kendine dikkat et...dersine çalış işinle ilgilen:)
bolca pink floyd dinle bob dylan dinle....
kızılderililere bolca selam ederim...
keyfini çıkar...annenin ellerinden öperim.
nice güzel mutlu bayramlara...
görüşmek üzere...
kendine çok iyi bak...
.......... 
Dinlemeye başladım senfoni, bob dylan' dan "Blowing in the Wind" Cevap rüzgarda dalgalanmak...
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2006-10-23 13:11:10  
Konu: oo
şekerimizi aldık say.
gerçi kazık kadar olduk, bize şeker almak da ayıp ya, neyse :)

büyüklere hürmetler.  
Yazan:hbasak | Tarih: 2006-10-23 15:23:29
Konu: şeker
Kırk yılın başı bayramda evdeyiz, kapıyı çalan bir allahın kulu olmadı; yılın geri kalanını şeker yiyerek geçireceğiz gibi görünüyor.....İyi bayramlar..
Yazan:dilaya | Tarih: 2006-10-23 23:16:39
Konu: C-box muhabbetleri...

Abartılıyor efendim... ama her zaman bekleriz gelirseniz de iki çift laf ederiz... 
Yazan:ipeksol | Tarih: 2006-10-24 20:46:46
Konu: ..ben geldimm..

şeker kaldı mı?
..
canım naneli şeker istedi.. 
Yazan:suleyman456 | Tarih: 2006-10-27 23:07:02
Konu: hey gidi...
Bizim kapıya bile,ki biz bir mahallede yaşıyoruz yani evden otobüs durağına gidinceye kadar her eve selam verirsin burada, bu sene çocuk gelmedi.Geçen sene gelmişti bak,hatırladım şimdi!..Gelmesinler,zaten sevmem çocukları ama ben de düşündüm şimdi kendi çocukluğumu.Bırak bizim mahalleyi,diğer mahalleleri de,yani tanımadığımız kapıları bile çalardık.

Sevgiler.
 

Hiç yorum yok: