16.02.2007

Nomya Seferta


Saolsun Blogcu yönetimi boş durmayıp yeni bir sistem geliştirmiş, buna göre belli bir süre açık kalan blog yönetim sayfanız kendini otamatik olarak kapatıyor. Ortak bilgisayarların kullanıldığı mekanlarda çok yararlı olabilecek bu güvenlik önlemi, benim gibi yazılarını doğaçlama olarak panel üzerinde yazanlar için son derece tehlikeli bir hal alıyor. Bir anlık dalgınlıkla yazınızı kaydetmeden "Şimdi yayımla" tuşuna basarsanız, az önce bana olduğu gibi apışıp kalıyorsunuz. Çünkü sistem sizi tekrar şifre yazma sayfasına yolluyor. Şifrenizi yazıp tekrar geldiğinizde ise pırıl pırıl bir sayfayla karşılaşıyorsunuz... Herşey uçmuş.

Ben ikinci şıkkı seçtim ve sukunetimi koruyarak, kaybettiğim yazıyı tekrar yazmaya başladım. Birinci şık neydi peki? Onu burada açıklayıp terbiyesizleşmek istemiyorum. Çok içten ve çoşkuyla terbiyesizleşesim varken bile yapmayacağım bunu. 
 
>>

Efendim, bir çoğunuz alttaki görsel algıya yenik düşüp bastınız bile o "oynat" düğmesine di mi? Aşkolsun size, şuradaki iki satır açıklamayı bile okumadan hemen izleyeyim, kurtulayım istediniz... Olur mu öyle şey canım, Atilla Dorsay bile bir film yayınlamadan önce kırk saat konuşarak göz kaslarımızı ısıtmıyor mu? Çünkü neden? Gözümüzü ısıtmadan filme başlarsak gözümüze kıramp girer de ondan...

Aşağıdaki kısa video, golf sahamız çalışanlarından Ramon' un aşka gelip kimliği belirsiz bir ispanyolca şarkı söylemesi ile ortaya çıktı. Ortaya çıkan öyle buram buram, oylum oylum, yaylım yaylım bir sanat eseri değil amma doğal, hoş, eğlendirici, bilgilendirici, güldüren, güldürürken düşündüren, düşündürürken tekrar güldürüp bir nevi işin cılkını çıkaran bir yapım oldu.

Bu yazı yazıldığı sırada malesef yu-tüpünden bir onay gelmediği için mevzubahis videomuz henüz yayında değildi. Umarım aradan geçen zaman onu izlenebilir yapmıştır. Aksi halde çok sinirleneceğim ve uzun zamandır engelleye geldiğim terbiyesizleşebilme kabiliyetimi serbest bırakacağım...



GELECEKTEN NOT: Bu videonun orjinal dosyasını kaybettiğim için video' yu yukarıdaki bağlantıyı tıklayarak izlemeniz gerekecek.

FİLMİN KÜNYESİ

Küba-Türkiye ortak yapımı.
Orjinal adı: Bilinmiyor, onun yerine duyduğumuz gibi yazıyoruz: Nomya Seferta
Yapım yılı:  İkibin yedi, geçen hafta
Yönetmen, kamera, seneryo, montaj ve dağıtım: YEC
Başrol: Ramon (göbekli olan ile karıştırmayalım. Küba'da Ramon, denizde kum...)
Figurasyon: Arka planda şakalaşan Meksikalı çocuklara dikkat!  Bir de, kendisine objektif doğrultulduğunda sinerlenen bir Amerikalı var, Arnold... Hiç hoşlaşmıyor fotoğraftan...

Yeni açtığım bu videolar kategorisine bazı eklemeler yapacağım kısa zamanda...

Bir sonraki Atilla Dorsay ile Sinema Kuşağı Programımıza kadar esen kalın sevgili seyircilerimiz. Aranızda daha önce hiç esen kalan oldu mu bilmiyorum ama programımızın selameti açısından araştırıp soruşturup öğrenin nasıl kalındığını... Bak, lütfen diyicem...


ÖNCEKİ YORUMLAR: 

Yazan:caglarbilir | Tarih: 2007-02-16 05:17:59
Konu: sen yazınca benim uykum mu kaçıyor
bak -bizim için- olmayacak saate yorum yazıyorum yine. sabah oldu sandım, kalktım.
şu blogcunun adamı maymun etmesi durumu ile ben de karşılaşıyorum, tarzımız(panlde yaz geç) aynı olduğu için. daha bu akşam bi arkadaş kaybetti yazısını yine. sıkıntılı iş. üzücü olan ise, yeniden yazdığınızda -tahminen- daha kısa yazıyor oluşunuz/oluşumuz.
filmi izlemeden yazıyı başından sonuna okudum. yapmam öyle densizlikler. yemekten önce de tatlı yemem. ha hiç okumadan "aha geldim gene yorum yazdım" diye yorasım vardı, ama onu da yapmadım bak.
bu ramon'un "nomya seferta"sı ne demekmiş öğrenip yazarsın değil mi. 
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2007-02-16 05:18:45
Konu: sen yazınca benim uykum mu kaçıyor
OLACAK İŞ DEĞİL NOTU: len topaç blogcu, len allahsız tosbaa, maymun ettin bizi bu saatte olm, yorum gittiydiyse neden gitti demiyon len düdük, bak bu saatte kafam çalışıyor olsa idi sana daha tumturaklı küfürler ederdim de, bereket çalışmıyor.
Sayın yec okuyucusu sizden de özür diliyorum, blogcu da şöyle, blogcu da böyle diye yorum yazınca cezalandırdı bizi ve üstteki yorumumuzu gönderirken kabul etmedi, şebek etti. biz farketmeyip bi daha basınca gönder diye aha bı hilkat garibesi ortaya çıktı.
alacağın olsun len blogcu, bir zamanlar delirttiğin fakir ama gururlu bi yorumcu vardı diye gelirim, o zaman görüşürüz.
OLACAK İŞ DEĞİL NOTU 2:
- e alttaki yazıyı niye silmedin be birader
- kafamız çalışmıyo dedik ya
- tamam bırak kalsın, bu da şekil olsun
- uzun görünüyo değil mi. evet.
- ev sahibi kızmaz değil mi.
- yok yok kızmaz. sefertası çanak çömlek deriz, kızmaz.
bak -bizim için- olmayacak saate yorum yazıyorum yine. sabah oldu sandım, kalktım.
şu blogcunun adamı maymun etmesi durumu ile ben de karşılaşıyorum, tarzımız(panlde yaz geç) aynı olduğu için. daha bu akşam bi arkadaş kaybetti yazısını yine. sıkıntılı iş. üzücü olan ise, yeniden yazdığınızda -tahminen- daha kısa yazıyor oluşunuz/oluşumuz.
filmi izlemeden yazıyı başından sonuna okudum. yapmam öyle densizlikler. yemekten önce de tatlı yemem. ha hiç okumadan "aha geldim gene yorum yazdım" diye yorasım vardı, ama onu da yapmadım bak.
bu ramon'un "nomya seferta"sı ne demekmiş öğrenip yazarsın değil mi.  
Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 2007-02-16 11:00:23
Konu: ***
merhaba yec.aynı şey benimde başıma gelmişti bir kere çook uzun bir yazı yazmıştım hepsi birden gidiverdi.bi keresinde de bir yazım yorumlarıyla birlikte uçurulmuştu sanki hiç olmamış gibi neyse şu son zamanlarda pek başıma gelmiyor böyle olaylar.video çok hoş ramon da baya yetenekliymiş ha:)devamını bekliyoruz:)hadi kendine iyi bak kolay gelsin:)
Yazan:KemiKtozU | Tarih: 2007-02-16 12:29:18
Konu: .
Yok inan ki bak ben önce yazıyı okudum..
Video tıklama özürlülerdenim bayıyo beni bazen :)
Şu kayıp yazı..
Bu işten habersizken benim de başıma geldi..
Kendimi tutmak istemedeim ama tuttum..
Ne muhatap olcem dedim..
Yazan:farmau | Tarih: 2007-02-16 21:15:02
Konu: mrb
ramon' a alkışlarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Yazan:dolphinblue | Tarih: 2007-02-16 22:04:45
Konu: ***
YEC'im bundan sonra word'e kaydet yazdıklarınıda blogcuğunun gazabına uğrama hiç. ben öyle yapıyor durduk yere küfürbazda olmuyorum hem :) ramon amcada iyi döktürmüş ama birde dediği anlaşılsaydı daha iyi olurdu :) o zenci amerikalıyıda pek bir sevdim. ( zencilere özel düşkünlüğüm var da benim ondan olsa gerek :)) sen bu filmi çekerken ramon 2 kez farklı açılardanmı söyledi o şarkıyı? çok anladığımdan değil ya soruyorum işte :) bir ayakta birde otururken dinliyoruzda şarkıyı da, ondan çekti dikkatimi. biterken seninde arada saniyelikte olsa yüzünü görmek isterdim ben :) bende çok şey istiyorum dimi YEC? tımam tımam bitirdim
ben bu yorumu :)
sevgiler saygılar efendim :)
dolphin
...........
Valla dolphin endy warhol unda dediği gibi, günün birinde herkes iki saniyeliğine de olsa meşhur olacak... Benim sıram da gelecek.... Peki ya seninki? 
Yazan:vivaforever | Tarih: 2007-02-17 06:00:22
Konu: -*/-*/
2007'nin hit şarkısı olmaya aday "Nomya Seferta" video klibini izlemeden yazıyı okumuş, hatta sayfanın alt bölümlerini göremeden "Acaba YEC ne demek istiyor?" diye düşünerek yazıyı okumuş bir blogcu olmaktan haklı gurur duyuyorum..
Sonrasında klibi izleyince durumu kavramış ve kendisine bi müddet "kızım sen formunu kaybetmişsin" diye iki üç laf sokuşturmuş bir blogcu olduğumu da itiraf ediyorum..
Şarkının sanatsal yönünü,dilini ve hangi duygusal harfler ile söylendiğini anlamadığım için de sadece hit olmaya adayşarkıya ve klibine gülümsemek ile idare etmiş bulunmaktayım..
Bir itirafta daha bulunayım hiper star Ajdar'ın nane ve muz karışımı şarkıcıklarından daha dinlenir bir şarkı olduğunu söyleyebilirim..Tabi bu düşüncenen temelinin oluşmasında klip çekimini yapan pek kıymetli Yec'in etkisi çokçadır..
Şarkı ve klip ile ilgili fikirlerim sona ermişken blogcunun yediği naneler ile ilgili olarak bir iki lafta ben söyleyeyim..
O kadar bakım onarım çalışması sonucu önümüze sunulan yeniliklerin hiçbiri memnun edici değil kanaatimce.. Çok uzun yazı ve yorumlar yazan biri olarak gönderdiğim yorumdan sonra kendi sayfama dönüş yapamamktayım..
Kapı önünde arkadaşın ile iki muhabbet ederken, evinin kapısının rüzgardan kapanması ve senin dışarıda kalman gibi bir durum.. Sürekli olarak yanında yedek anahtar niyetine şifre taşımak zorunda kalıyorsun..
Güvenliğini sağlama konusunda blogcu yönetiminde pek güven duygusu oluşturmadığımızdan olsa gerek kendilerince bizi koruma altına almaya karar vermişler.. Ağzı bozuk duygusal harflerim ile biraz söylensem mi acaba demelerim bugüne kadara sonuç vermemiştir..
Muhtemelen sana yazdığım bu yorumuda göndermek için hamle yaptığımda kapıda kaldığımı göreceğim ama olsun..
Sen taaa Mayamilerden gelip yazı eklemişsin buraya binbir zorlukla, ben giriş sayfamın kapısını açan bilmem kaç harf ve rakamdan oluşan şifremi yeniden girmek zorunda kalmışım çok mu? Değil tabi..
Tüm yukarıda yazılan cümleleri yazdığıma göre sayfa işgaline son verebilirim..
Eksik fazla mevcut kelimelerin yazı sahibi tarafından düzenlenip kaldırılmasını kabul ediyor ve sürçü lisan ettiysek görmezden gelinmesini önemle vurguluyoruz..
Sevgi ve saygı dileklerimi de ilk uçakla Mayami sınırlarına yolluyorum..
Sabah sabah maşallah ne çene..Sanki yüzyıl susmuşum gibi geldi birden..
:)))
Yorum başılğnıdaki simgelerin hiçbir anlamı bulunmamaktadır.. Maksat başlık olsun işte..
..........
Tesekkurler viva yorumun beni sevindirdi. Yok canim, bana yazilan yorumlarin tek kelimesine dokunmam, onlar emek harcanmis seyler.
Kapinin "ceryandan" kapanmasi durumuna karsi "araya ayakkabi SIKISTIRMA " metodunu oneriyorum...
Gorusmek uzere esen kal (tabi biliyorsan nasil kalindigini :) 
Yazan:farmau | Tarih: 2007-02-17 21:58:53
Konu: mrb
Çok teşekkürler öğrenmek istediğim bir sürü şeyi bana özet halinde yazdığın için...
Ama benim asıl öğrenmek istediğim bir şey var ki oda amerikaya gitme sürecinde aileni nasıl ikna ettiğin?

Bu konuda sana sormak istediğim bir kaç şey daha var.E napalım tek amerikalarda olan tanıdığımız blogcu sensin.
.......
Valla elimden geldigince yardimci olayim Farmau, ne demek. sharquteri@gmail.com adresini de kullanabilirsin (eger ogrenmek istedigin ama buraya da yazmak istemedigin seyler varsa)

Annemle Babam mi?.. Valla, bir kicima tekme vurmadiklari kaldi "git" diye... Onlar benden istekliydi. Simdi kismetse iki ay sonra beni ziyarete gelecekler buraya...Eh, kolay degil canim tek cocuklariyim ben onlarin...  
Yazan:ipeksol | Tarih: 2007-02-22 16:38:50
Konu: düş
ben de senin gibi çok yazı kaybettim bu şifre şeysi yüzünden ama senin gibi sakin davranıp yazmaya devam etmedim....yazmadım
gönlünce yec
Yazan:hicasliyok | Tarih: 2007-03-04 03:06:05
Konu: İtiraf
YEC öncelikle hala bir utanç tablosunun yüzümde durduğunu bil istiyorum bunu yazarken:)
bilgisayarım bozukken karşı komşumuzdan maillerime, bloguma, bloguna, bloglarına, buLoglarımıza... Bakıyordum. Bu yazıyı koyduğun vakit; geç yüklenir video diye önce ona bastım sonra izlemeden yazının başına dönmüştüm. O sırada bizim Bobo (Hatırlıyorsundur belki? Küçük Bobolarımı :)) ) "Resim yapalımmmmmmmmmm aslıııııııııııııııııııııııııııııımmmmm" diye üzerime atladıydı :))) Haliyle yazını okumak başka bahara kaldı ancak ekranda bi direkson görn Bobo aniden sakinleşti, kucağıma oturdu. Zaten hoparlör açık değildi 7-8 kere sanki araba kullanıyormuşuz gibi oyun oynamak zorunda kaldım :)) Mevzuu bahis olan şarkıyı dinlemedim. Hatta yazını da okumadıydım :) Şimdiyse geldim rahat rahat okudum ama annem uyuyor diye hala sesini açmadım hoparlörün. Merakımdan çatlayacağım acaba ne çalıyor diye :)))
Yazılan yorumları okudum belki bi ipucu olur da şu midemin üzerinde zıplıyorlarmış hissimden kurtulurum diye :)) Ama nerdeee... Ben bu merakım yüzünden asıl yazıya yapacağım yorumu da unuttum :) Hatta bi de sinirlerim bozuldu ki :)) Acaba neydiiiii... Neydiiii... diye :)
"Yazın güzeldi" deseeemm yalan; meraktan unuttum :)
"Video güzeldi" deseeemm yalan; bi daha izlemedim zaten ezbere biliyorum :)
O yüzden "yorum" yapmıyorum bu yazıya (Daha ne yapacaktın insafsız :) )
Kalıver sağlıcakla :))
Haa bak başını hatırladım yazının... Aynı şey bana da olmuştu da "Laaaanet PuloKçuuuuuu" dediydim :)) Şimdi yorum yazdıktan sonra bile "ctrl-a ctrl-c" yaparım :) Korkudan..
ASLI
  

Hiç yorum yok: