26.08.2007

Kuzeye Giderken Bir


On ay boyunca haftanın altı günü, sabah beşte uyanarak iş başı yapmış bir insan, bu süre içinde sadece iki hafta tatil yapabilmiş ise ona dersiniz? "Gud Jab, böyle devam et" demek gelebilir belki içinizden... Hiç eskimeyen şarkılar gibi ağızlarda dolaşan bu cümleyi bir Amerikalı' ya yakıştırabilirim ama hiç eskimeyen şarkılar kadar güzel ülkem insanından duyarsam doğrusu pek şaşırır, içerlerim. İnsanın verimli çalışabilmesi için belli zamanlarda dinlenmesi gerek, bunu en iyi bilen milletlerdeniz. Hatta belli zamanlarda çalışmak için dinlenmeye ara vermek zorunda kalanlardanız belki de... Neyse, uzun lafın kısası, tatile çıkıyorum anacım. Tatilim bir hafta... Bozdur bozdur harca kabilinden.

İstikamet Corcia (Georgia). Corcia, bizim ince uzun eyaletimiz Filorida' nın üst komşusudur. Gece çok erken yattığından biz Filoridalılar olarak hiç gürültü etmeyiz bi saatten sonra. O kadar sayar severiz kendisini. Corcia, bir abi, bir kötü gün dostu... Corcia mahalle çocuklarının su taleplerini -ikinci bardaklar da dahil- bıkmadan karşılayan komşu teyzedir adeta. Benim oraya gidişimin sebebi ise bir bardak su değildir dostlar, ikinci bardak ve akabinde girip çabuk yoldan bir çiş etmekte ise zaten gözüm yoktur. Benim derdim, bir yıl önce Corcia' ya okumaya gönderdiğimiz kadim dostum Murat'ı ziyaret etmek, okumayı iyice söküp sökmediğini yerinde kontrol etmektir.
   
>>


Haritamızda ABD' nin kuyruğu Filorida' yı ve üst komşusu Corcia' nın bir kısmını görmektesiniz. Şimdi benim yapacağım yatay yerdeğiştirme güneyde Mayami' den başlayıp kuzeyde 75' in hemen altında göreceğiniz Tifton' a kadar olacaktır. Gidiş şeklim ise duyanların tüm hayret nidalarına rağmen karayoludur. Biz Türk insanıyız, kendimizi uzun yollara vurmaya alışığız. Şimdi de rotamızın uzaydan nasıl göründüğüne bakalım:


Tabi, uzaydan görüntü alıp işi abarttığıma bakmayın. Mevzubahis yol tam tamına 490 mil, yani 788 kilometre. Ve Gugıl Bey' in şahsi tahminlerine göre A noktasından B noktasına varmak sadece 7 saat 42 dakika alıyor. Benzincinin tuvaletinden çıkarken ayağım takılıp tökezlensem, işte ortalama 7 saat 42 dakika 12 saniye falan... Buradan anneme sesleniyorum, anne bu fotoğraflar seni korkutmasın, gideceğim yol İstanbul-Alanya arasından daha uzun değil. Hem kamyom yok, tırmanma şeridi yok. Bas git! Sonra kendi arabamla da gitmiyorum. Şimdi kendisini tenzih ediyorum, bugüne kadar bir hastalık, problem çıkarmadı bana ama ne de olsa 9 yaşında... 9 yıl içerisinde 225 bin kilometre yol yapmış yaman bir marotoncu... Elbette Filorida ovalarını, platolarını da koşar geçer ama ne gerek var, çekeyim gölgenin altına ense yap di mi? Di mi sevgili Kia'm... İşte böyle dostlar, bu yolculuğu gerçekleştirmek üzere bir haftalığına araba kiraladım. Pazartesi 12 sularında çıkıyorum hayırlısıyla...

Yapmayı umduğum şey, Kuzeye Giderken adı altında bir seyahat günlüğü yazmak ve sizlerle paylaşmak. Bilgisayarımı bu yüzden yanıma alıyor ve internet erişimi bulabildiğim her noktada bir iki cümleyle de olsa seyahat hakkında bilgi veren yazılar yazmak istiyorum. Yazı dizisinin adı, Bulutsuzluk Özlemi' nin Güneye Giderken isimli parçasına gönderme yapıyor. Tek fark güneşin solda değil de sağda yükselmesi olacak. Nay nay naa na na na na, naa na na na na... Bu şarkıyı ne de çok özlemişim, dur bulup bir dinleyeyim...

Bugün pazar, seyahat öncesi son hazırlıklarımı yapmaktayım. Bir yandan yol güzargahını çalışıyor, çamaşır yıkıyor ve guruldayan karnıma bir eğlence bulmaya çalışıyorum. Az önce Murat' a bir meyıl atıp Mayami' den birşeyler isteyip istemediğini sordum. Garibim gurbetçi, isteye isteye neler istiyor bakınız:
Turk bakkali varsa orda gidebildigin
teneke peynir ve sucuk olabilir yoksa salla
2 tercihen 3 tane hoppa hafif mesrep latino hatun
cam fistikli lokum bide turk bakkalindan damla sakizi varsa
benim sabah pazartesi dersim var cok iyi oldu bu rotar
kizlar tombul olsa da olur
........
Şimdi  yanlış olmasın, kızlar kısmı tamamen şaka... Miami' nin latin kızlarıyla ünlü olduğunu hepiniz biliyorsunuz. Benim asıl dikkat çekmek istediğim konu peynir ve sucuk kısmı. Sanki Kamil Koç' la geliyoruz da yolda Afyon' a uğrayacakmışız gibi sipariş vermiş adam. Hadi sucuk kısmı yine çözülür de damla sakızıyla çam fıstıklı lokumu ben Türkiye' de bile bulamam yahu... Neyse, yeni açılan bir Türk Marketi öğrendim, bugün gidip bir şansımı deneyeceğim.
Kuzeye Giderken Bir' i burada kapatıyorum. İkincide görüşmek ümidiyle, esenkalın.



ÖNCEKİ YORUMLAR: 

Yazan:huysuzundunyasi | Tarih: 2007-08-26 21:50:17
Konu: ilk yorum benden olsun mu? olsuuun olsuuun :)
sen daha gitmeden eğlenceli oldu bu tatil yazısı. oralardayken kaleminden neler çıkar bilmem :) birde böyle her seferinde bir yere giderken ne istersin diye sorulduğunda konu direk hatunlara getiriliyor ya çok bozuluyorum haberin olsun yec. benim başım kel mi o zaman deyip bende corciadan yakışıklı erkek resimleri istiyorum ona göre! bu arada dikkatini çekerim sadece resim dedim. resmin sahibini demedim. bu kıyağımıda bir yere not al istersen heee :)

bir sonraki yazıyı merakla ve ilgili ile bekliyorum efendiim

sevgiler ve fena halde iyi tatiller diliyorum sana...
hakettin ama sen bu tatili ;) hatta geç bile kaldın :)
.............
Hakkaten de ilk ve son yorum senden olmuş huysuz. Tabi aynı anda birçok yazı ekleyince vatandaşın kafası karıştı, bu serinin sonunu görmeden yorum olayına girmek istemediler heralde...
Neyse, ben çoktan geri geldim tatilden ve yakışıklı erkek fotoğrafı falan çekmedim huysuz... Zaten baştan söylediydim, çekmem öyle ben...
Neyse, şimdi diğer yazının yorumlarına bakalım... Bu seriye gösterdiğin ilgi için teşekkür ederim.... 
Yazan:Abbas ağa | Tarih: 2007-12-08 11:04:19
Konu: Pusula.
Sayın şarküteri selam ve saygılarımla.Bugün siten ile tanıştım.Bir pusula hakkında sormak istediklerim var.Tabii ki Amerika ile ilgili.Cebine bir pusula koy.Ve bakmasını öğren sorularım sonra gelecek.Tabii ki müsait görür iseniz.Sonra yazışmak üzere .Saygılarımla,
............
Abbas Ağa,
Pusula ve Amerika hakkında sorularını bekliyorum, hoşgeldin...

Hiç yorum yok: