26.08.2007

Kuzeye Giderken İki


Kaldığımız yerden devam ediyoruz... Arkadaşım Murat' ın verdiği siparişleri almak üzere yola çıktım. Mekan daha önce bir kaç Türk arkadaşın gidip pek memnun kaldıkları bir yerdi. Şarkı söyleyen domatesler!
  


>>
 
İçeri girer girmez domateslerin yanına giderek kulak kabarttım. Yok, şarkı söylemek bir yana, ses açıp diyafram çalıştıran bile yoktu...

-Merhaba.
-Merhaba hoşgeldiniz!

Çatıdaki Amerikan bayrağına bakıp aldanmayın, mağaza sınırlarına adım attığınız anda Fahri Türk Konsolosluğu' na girmiş gibi oluyorsunuz. Dükkanı işleten aile ve içeridekiler hep bizden... Uzun zamandır toplu halde Türkçe konuşmalar duymadığımı farkediyorum. Bir yandan maç anlatan spikerin bildik sesi, bir yandan kasiyer kızın babasına seslenişi, hemen arkamdan da alışveriş yapan karı kocanın tatlı telaşı duyuluyor. "Yoğurt var evde Hüseyin" diyor kadın... Hüseyin tek eliyle tepeden kavramış Pınar Yoğurdu, katiyen bırakası yok...

Market ve lokantanın birleşmesi ile oluşmuş bu hibrit mağaza. Baştan aşağı Türk Malları ile dolu. Sol baştan el sallayan eski dostum Ülker Biskrem, önce daima kuyruğunu sonra kafasını yediğim Eti Balık Kraker ve tuzlu dudak müptelalığım Tadım Çekirdek... Hepsi bir geçit töreni gibi akıyorlar önümden. İtalyan ve İspanyol kardeşlerini tadıp şevkimi iyice kaybetmişken, işte karşımda Türkiş salamura zeytin. Dahası Edremit, Söke, Marmara Birlik...


Marketin bir yanı da televizyon köşesi olarak ayrılmış. Bilin bakalım orada kimler var? Tabi ki Galatasaray taraftarları ve tabi ki hararet içinde maç izliyorlar. İlk şaşkınlığımı attıktan sonra Murat'ın verdiği siparişleri aramaya koyuluyorum. Beyaz peynir reyonunun önünde bu kağıt karşılıyor beni. Evet, şimdi hiç şüphe kalmadı, böyle bir ilanı ancak bir türk hazırlar...

 
Peyniri tattırıyor Hüsamettin Abi... Eeh, bizim kurallarımıza göre tatmadan peynir alınmaz zaten. Bu kadar süre sonra tattığım Ezine koyun peyniri beni mest ediyor... Bir teneke de kendime alarak ayrılıyorum ordan. İşin ilginç yanı, çam fıstıklı lokum ve damla sakızı da dahil olmak üzere aradıklarımın hepsini buluyorum burada. Eğer tesadüfen bu sayfayı okuyan Mayamili vatandaşlarımız olursa, onlara kesinlikle buraya gelmelerini tavsiye ederim. Burası aynı zamanda Türk yemekleri de çıkarıyormuş fakat ne şansızım ki ben yemek çıkmayan tek gün, yani pazar günü gelmişim. Zeytinyağlı dolmalardan, mantıdan, börülceden falan bahsedilince ağzımın suyu aktı. Ama şimdi buraları ıslatmamak adına bu muhabbeti burada kapatıyorum.

Uzun lafın kısası oldukça tatmin olmuş ve poşetleri ağzına kadar doldurmuş bir şekilde Singing Tomeytoz' dan ayrılıyorum. İşte bunlar da Georgia' ya gidecek pek kıymetli armağanlar.



ÖNCEKİ YORUMLAR: 

Yazan:huysuzundunyasi | Tarih: 2007-08-27 21:49:00
Konu: ... 
gurbet ellerde tanıdık yemek ya da malzeme türü şeyler görünce içine ne tür hissiyatların girdiğini çok iyi bilirim... Bir kavanoz salatalık turşusunu bir ingiliz marketinde türk yapımı şeklinde paşalar gibi rafın bir köşesinde gördüğüm zaman attığım çığlığı ve eve varmadan arabanın içinde milletin gözü önünde çatır çutur yediğimi hatırladım da birden :)
hey gidi günler heeeeyyy! geçtide anı oldu şimdi :)
 
ağlamadan gideyim bari. 
...........
Turşu da gurbetlikmiş sonuçta, o da bizim halimizi anlar... Tey tey, koca ömür anı oluyor, turşu ne ki :)
Yazan:hbasak | Tarih: 2007-08-29 16:39:18
Konu: acaba?
Yazıyı okuduğumdan beri düşünüyorum, "çam fıstıklı lokum ve damla sakızı alacağım tutsa nerden alırım" diye, hala bulamadım. Giderken bir bakayım bari ama hiç sanmıyorum bizim evin yolu üstündeki markette bulacağımı......Şarkı Söyleyen Domatesler'den online sipariş mümkün müdür acaba?
.........
Evet başak, mümkündür... Amerika' dan Türk ürünü sipariş ederek haberlere konu olabilirisin. "Efendim, ne yapayım memlekette bulamadım" diye demeç verirsin. Haa, sanırım damla sakızı İzmir Çeşme de bayağı var...
Yazan:hicasliyok | Tarih: 2007-08-31 00:33:43
Konu: Çok amaçlı domates :)
Öyle bir yer Türkiye'de yok : )
Hızlandırılmış kurslar misali (Şimdi ben bunu ona bağlamayı nası düşündüm bilmiyorum.)
Sen orada görünce şaşırmışsın, ben biskremi her gördüğümde neşe doluyorum ilk görüşüm gibi : )))

Arkadaşın çok sevindirik olmuştur bence : )
Bu arada dün o gazozun aynısından ben de aldım : )
Dağınık bir yorumun sonu..

ASLI
..............
Arkadaşım oldukça sevindi Aslı ama onunla beraber herşeye ortak olup bir hafta boyunca bu hediyeleri yemek, hediye etiği ile çelişti sanırım...

Biskremi tek geçerim. Eti bu ürüne rakip ne yaptıysa tutturamadı sanki...

Hiç yorum yok: