12.12.2007

EVE GİDEN YOL


İnsanın evi çok güzel olmayabilir
ama evine giden yol, mutlaka güzel bir yol olmalı.
Allı morlu çiçek tarlalarından geçmese de en az bir iki dut ağacına uğramalıdır.
Sen onların dut olduğunu bilmeyebilirsin.
Ama o ağacın yaprakları, gözleri bir yerden ısırmış gibi bakmalılar sana.

Bazen yolunu uzatıp istasyonun oradan yürümeli.
Paslı demir kokusu çocukluğunun en eski anılarında yer almıştır.
Sen onları hatırlamayabilirsin
ama o demir yollar sanki kokunu alır gibi olmalılar.

Bir yere varamamak ayıp değil...
Yürü önünde açılırken gökyüzü.
Ve çözerken yetmiş yerinden yetmiş düğümü, dönüp arkana bakmayasın.
İnsanın ömrü çok güzel geçmiyor olabilir
ama bu dünyadan gidiş, mutlaka güzel bir gidiş olmalı.

  
>>
 
ÖNCEKİ YORUMLAR :

Yazan:atkadehielinden Tarih: 13/12/2007 Konu: ....
"İnsanın ömrü çok güzel geçmiyor olabilir ama bu dünyadan gidiş, mutlaka güzel bir gidiş olmalı" bak buda beni düşündürdüü
........
Beni de düşündürdü kadeh, hala düşünüyorum :)
Yazan:atalet Tarih: 13/12/2007 
Konu: .
ben ev değil yol alanlardan oldum hep.. ama böyle felsefi bi nedenle değil.. duygusal nedenlerle.. bir de finali.. ömrün sona ermesi güzel olmayabilir.. ama ömür güzel geçmeli diye değiştiresim geldi neden se =) elimizde olan ömrü güzelleştirmek çünkü.. sona bi etkimiz olamıyor genelde.. ........
Ev alma yol al, diye bir atasözü türetelim o zaman :) Dünyadan gidiş derken bir süreci anlatmak istedim aslında, ölüm anını da kapsayan ama aslında tüm hayatı içine alan bir süreç. Bi de "eve giden yol" bana tasavvufi bir anlam veriyor. Bire dönmek, öze dönmek gibi.
Yazan:sambadi Tarih: 13/12/2007 
Konu: güzel
kuzenim yurtdışında büyüdü.. geldiklerinde türkçesi çarpık çurpuktu.. bir gün oynarken odayı dağıtmışız, toplamak için bana döndü ve "hadi odayı güzelleyelim" dedi.. o anda düşüncesiyle bile odayı güzellemişti.. o zaman.. eve giden yolu da, evi de, ömrü de, gidişi de güzelleyen, güzel bakan gözlerdir.. yürektir.. çok güzel bir düşünce.. güzel cümleler.. teşekkürler..
.....
Ben de teşekkür ederim güzellemelerin için.
Yazan:caglarbilir Tarih: 13/12/2007 
Konu: belki biraz atalet'e
dünyaya geldiğimiz andan itibaren gidiş yolundayız zaten. dolayısı ile ben tüm şiiri hem güzel hem anlamlı hem olumlu buldum. saygı ile çekilirim. .....
Yetişmek için menzile, gidiyorum gündüz gece...
Yazan:SunnyCameHome Tarih: 17/12/2007 
Konu: gitmeden
"eve giden yol"u yayınladığından beri üzeirne bir kaç bir şey söylemek istedim ama bu dağınık zihnim bir türlü istediğim cümleleri toparlamama izin vermedi... zaten sen en güzelini söylemişsin ya: "İnsanın ömrü çok güzel geçmiyor olabilir ama bu dünyadan gidiş, mutlaka güzel bir gidiş olmalı." daha ne denilebilir ki başka... :)
Yazan:birdemetmavi Tarih: 16/12/2007 
Konu: :)
uzaklara gidip, tekrar yuvaya dönmek .. hele birde kapıyı açan biri varsa .. dünyanın en güzel duygusu .. varılan en anlamlı yer belkide ..
.......
Evet, o anda kapıcının boynuna atlamak geliyor di mi insanın içinden. :)
Yazan:imbirgaripsinbirgaripler Tarih: 14/12/2007 
Konu: ***
aslında eve giden her yol güzeldir. olmasa bile bize güzel gelir. ömür konusunda ise yolu kendimiz güzelleştirmeliyiz böylece sonuda güzelleşir. pek hoş bi yazı olmuş maşallah deyip bi adet nazar boncuğu takayım.
.....
Ne ekersek onu biçeriz diyorsun yani. Evet, mesala buğday ekip te ayçiçeği biçmişsek aslında yanlışlıkla komşumuzun tarlasını biçmişiz demektir. Komşumuz da bizim tarlamızı biçerse problem çözülür.

Hiç yorum yok: