29.03.2008

KIŞŞT!


Dün akşam telefonuma mesaj geldi:

-Herşeye vakit buluyorsun da geyiğe mi vakit bulamıyorsun?

... diye girince, uzun zamandan beri ihmal ettiğim bir arkadaşım sandım. Cümlenin devamında anladım ki, bu enseye tokat göze parmak arkadaşım Vadafon' dan başkası değilmiş. Yeni geyik kampanyasına davet etmek için mesaj yollamış bana. Para insana neler yaptırıyor işte görüyorsunuz, koca şirket üç kuruş daha kazanmak adına sırnaşık bir yancı kisvesi altında mesaj atıyor. Müşteriye ikinci tekil kişi üzerinden hitabeden reklamcılık anlayışına tav oluyorken bir de başımıza sırnaşmalı mesajlar çıktı. Kışşt, hadi yavrum başka kapıya!

>>

EK-1   
1 Nisan 2008
 
Aceleci davranmışım bu yazıyı yazmakla, meğer kampanya daha yeni başlıyormuş... Bugün aldığım iki yeni mesajla dumurlardan dumur beğenecektim ama hepsi birbirinden güzel olduğu için seçemedim, topu sana atıyorum okuyucu:

- Geyik ayağına geldi! Bu mesajı GEYİK yazarak 01.04.2008, saat 15: 10: 53 ' e kadar yanıtla, 30 dakika bedava geyik yap Vadafonlu. Mesaj gönderim ücreti 1 SMS / 2 kontör.

Tam bir saat sonra ikinci mesaj:

- Geyik seni bekledi bekledi gitti Vadafonlu! 30 bedava geyik dakikası kazanma şansını kaçırdın. Telefonunu açık tut, geyiğin kalbini kırma.

Bu yazdıklarım noktasına virgülüne kadar gerçektir. Bundan sonra her yeni gelen kampanya mesajını bu yazıya ek olarak yazacağım. Allah hepimize aklı fikir versin.

EK-2   
13 Nisan 2008

-Geyik bugün sana, yarın başkasına. Geyikli kampanya ile hediye dakikalara devam. Sevdiklerine söyle telefonları açık olsun. Herkes geyik dakikalarına kavuşsun. 



ÖNCEKİ YORUMLAR: 

Yazan:dolphinblue | Tarih: 2008-03-29 16:10:51
Konu: ...
ahahahaha çok kıskandım!
benim kullandığım tel servisinden öle bir mesaj gelmiyor hiç :P
......
Hadi ya, ben de geçeyim o zaman o servise. Bana efendi gibi sayınlı, mayınlı konuşan şirket lazım. 
Yazan:bunyaminakkaya | Tarih: 2008-03-29 22:22:26
Konu: CEP ciler
Okuma yazmayla pek arası olmayıp;
geyik üzerine rokortmen milletimi pek güzel sağıyorlar.
İlk kez bu mobil iletişim giridği yılları htırlıyorum.
Sabit fiyat ve rakam oyunları ile epey görüllü
soygun yaptılar.
Bir de utanmadan reklamlarında;
"10 yıldır türkcell çalışıyor, türkiye kazanıyor" diyorlar.
Pek çok kültürel ve sanatsal harcamaya para bulamayan
necip milletim de gönüllü toka ediyor paraları.
Ne diyelim?
Soyan razı, soyulan dünden razı...
........
Bir hizmet verip bunun maddi karşılığını alan şirketlere diyecek bir lafımız yok ama dediğin gibi bunu "Türkiye yararına" bir aktivite gibi sunmaları komik oluyor. Türksel, vadafon ve avenesi bugün karlı bir kapı bulsa bu sefer gidip Hindistan için çalışmaz mı?
Yazan:jidotakafu | Tarih: 2008-03-30 14:20:24
Konu: Enteresandır ki...
Bana da dün şöyle iki mesaj geldi peş peşe...

1.Mesaj
Numara:7024
"Hattınız isteğiniz üzerine faturalı olmuştur.İyi günlerde kullanınız"(Sonunda da bir web site linki .Yazmıcam reklamlarını yapmak istemiyorum çünkü)

2.Mesaj
Numara :7024
Son döneme ait 728,73 YTL( -743,730,000Tl- şeklinde parantez içi yapmışlar bi de komikler ya)Ödenmemiş borcunuz bulunmaktadır.Son ödeme tarihi 01,04,2008(ve sonunda yine o sitenin linki)

Ben anlamadım ...
bu adamlar benim numaramı nereden buluyor da
böyle öküz şakaları yapıyolar kendilerince...
Hala iyi niyetliyim ben benim kullandığım telefon hattı firması
(hay allam adını hatırlamadım ne deniyodu bunlara..
gsm servisi mi bak yaa harbi unuttum)
böyle ona buna dağıtmıyordur..
Sonra ben o mesajlarda yazan siteye baktım neymiş diye...
Berdava kontör dağıttığını ifade eden
melodi ,resim ik bik tik bişeyler kodu olan bir site...
Kızdım ben çok..
Öyle böyle değil..


Yazını görünce de birileriyle paylaşasım geldi.
İyi yaptım di mi ...
........
Valla korkarım ki dağıtılıyor jidocum, o tür siteler atılan binlerce mesajla dünyanın parasını kazanıyor. Yakında cep te sms reklam kuşakları başlayacak diye korkuyorum.
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2008-03-30 15:27:56
Konu: her zaman seviyeli birlikteliklerden yanayım
bu ne kardeşim, düş yakamdan, sevmiyorum işte seni.
sadece pragmatik bir ilişkimiz var, fayda-maliyet analizi toplantılarında beraber olabiliriz anca... demek istiyorum servis sağlayıcı firmama.
dedim.
bana bu serzenişi yapma imkanı veren sevgili blogcumuza da buradan teşekkürlerimizi iletelim.
........
Al benden de o kadar, düzeyli sakin bir müşteri-firma ilişkisi yaşamak çok mu görülüyor bize? İlla ki kollanrını belimize dolamak, milletin içinde kaba etimizi mıncıklamak istiyorlar.
Yazan:acikdeniz | Tarih: 2008-03-30 21:44:51
Konu: ..
Bugün sabah telefonumu açtığımda bana da aynı mesaj geldi.Katılıyorum, başka kapıya :)
.......
Sen de vadafoncusun demek, yalnız olmadığımı bilmek güzel.
Yazan:atkadehielinden | Tarih: 2008-03-30 23:45:34
Konu: ..
Dün aynı şekilde mesaj gelmiş :)
Bende uzun zamandır aramadığım bi arkadaşımdan geldi zannedip
öyle avanak avanak bakınıyorum telefonun yüzüne biraz ilerleyince anladım ne olduğunu..
Hafta sonları reklam kuşağı gibi telefona mesaj yağıyor bu ne yaa ..
Hayır sırf bu yüzden telefonu kullanmamayı düşünüyorum ..
Mümkünse bende seviyeli bi telefon şirketi istiyorum ..
.......
Hele bugün gelenlere ne demeli kadeh? Bu kampanya daha yeni başlıyormuş meğer. Yandık ki ne yandık.
Yazan:isimsiz | Tarih: 2008-03-31 10:34:34
Konu: tüketici köşesi
Sadece telefon firmalarında mı var sırnaşıklık? Bir kaç ay önce ayıptır söylemesi bir spor ayakkabı almıştım. Kullanma talimatını okuyunca ayakkabıdan bir soğudum ki aldığıma pişman oldum.. Hatta bloga o talimatı yazmayı düşünmüştüm ama hırslanıp kağıdı atmışım. "Dostum, ayakkabıyı aldın iyi ettin de herhalde ayakkabıyı şöyle şöyle havalarda kullanırsan şuna şuna dikkat etmeyi de akıl edersin.....şöyle şöyle yaparsan bizim elimizden ne gelir..." falan gibi abuk sabuk laflar...Amerikanca'dan çevrilmiş olduğu her halinden belli. Güya esprili, samimi bir dille yazılmaya çalışılmış. Amma velakin olmamış; samimiyet değil, düpedüz saygısızlık! Onu çevirende, bu şekilde basanda, bu firma yetkililerinin hiç birinde akıl yok mu, "bu ifadeler olmamış, kullanıcıyla dalga geçer gibi" diyen kimse çıkmamış mı hayret ettim.
......
Valla dünyadaki en kötü dil afedersin yavşak amerikancadan tercüme devşirilmiş yavşak türkçe dir, diye düşünüyorum. O ayakkabıyı alıp " hey dostum, sizin sorununuz ne ha! Siyah kıçınıza bir tekme atmadan önce değiştirin şu pabuç kağıdını! " diye bağırmak lazım gelir. Sanırım herkes sinirlenip çöpe attığı için şikayetler bir türlü ulaşmıyor firmaya.
Yazan:hbasak | Tarih: 2008-03-31 10:35:24
Konu: ayakkabi sahibi
ayakkabı sahibi benim::)
........
İyi günlerde giy başakçım.
Yazan:farmau | Tarih: 2008-03-31 12:01:47
Konu: merhaba :)
Yorumlarda geçmiş ama sms lerin reklamlı olduğu,cep telefonlarının ekranına düşen ani görüntülü reklam mesajları ile boğulmamıza az kaldı.
En çok sinir eden de insanı,öenmli bir şey bekliyorsun,telefon titriyor sen acele ile mesajı bir çırpıda açıyorsun ,o da ne abuk bir kampanya paketi reklamı,en sinir oldum durumlardan birisi.


Gsm şebekeli haddini bilsin,daha güzel bir dünya mümkün derim:)
........
Yorumu görünce bir an dönüp baktım bloguna ama yok açmamış henüz. Daha güzel bir dünya mümkün farmau, elbet mümkün
Yazan:sambadi | Tarih: 2008-03-31 18:40:16
Konu: deneysel yorum
geçen bir blogcu dedi ki "bazen yazıyı okumadan yorumları okuyorum, öyle yorum yapıyorum" diye.. ben de bu mümkün mü diye bu yazıda deneyim dedim.. şimdi anladığım kadarıyla cep telefonuna gelen mesajlar ve verdiği rahatsızlıklar söz konusu.. katılıyorum..
hatta bir keresinde bankanın biri her sabah 7.00 da mesaj atmaya başlayınca, adamlarla mesajları iptal ettirmek için "siz benim kim olduuumu biliyo musuuuuunuzzz???" noktasına gelecektim.. içimdeki danayı uyandırdılar resmen.. çok feciydi, çok..
ay neyse.. çok merak ettim yec.. yazı da ne yazmışsın diye.. bakıp, geri geliyim :)
.........
Çok muhteşem bir deney tebrik ediyorum. Ama ben bunu, yorumunu okuyarak anlamadım sambadicim. Yorumunu okumadan önce bu kız ne yazmış olabilir diye bir tahmin edip hemen yorumaltına geçtim. Öyle sanıyorum ki, sen bu yorumunda değişik bir yorumu yapma tekniğinde bahsediyorsun. Çok merak ettim, daha fazla dayanamadan okiicim.
Yazan:sambadi | Tarih: 2008-03-31 18:41:09
Konu: ahan da
tutmuş valla :) ehehehe..
.......
Anaaa, ben de tutturmuşum kurban :)
Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 2008-04-01 07:17:20
Konu: **
uyuz oluyorum ben de.ayhş mesaj geldi deyü sevinirken bi bakıorum servis mesajı.böyle bi hüzün çöküyor,ufka bakıp yalnızları oynayan artist tiplere benziyorum. yapmasınlar böyle insanları depresyona sokacaklar ühü mühü.
.......
Cep telefonumuz yokken ne güzel beklentisiz yaşıyorduk di mi? Bunlar kumara alıştırır gibi alıştırdılar bizi cevapsız aramalara, mesajlara... Yani toplamda yalnızlığımız ve iletişebilitemiz azaldı mı, arttı mı? Onu bana bi desin bu insanları birbirine bağlama iddasındaki gsm operatörleri...
Yazan:atalet | Tarih: 2008-04-02 11:31:54
Konu: ..
hahahah..
sanırım atalet gsmcileri de ürkütmüş..
zira..
bana sadece..
bankamdan.. veletlerin okullarından mesaj geliyor..
bir de dostlarımdan.
ya telefon terbiyeli..
sinirlendirmeyeyim hatunu fırlatır mırlatır beni deyip bloke ediyo
ya firmalar ..gelir basar rezil eder diye..
=P
sevgiyle yec..
........
Bize de öyle akıllı telefonlar lazım işte atalet. Ya da evcil hayvan gibi eğitiliyor bu mahluklar, otur, kalk, mesaj gönder, arama yap gibi. Belki de biz zamanında terbiyesini veremedik, başımıza çıkartıp şımarttık...  
         

Hiç yorum yok: