23.07.2008

Tradiyşınıl Törkiş Spiniç Suup


Elimde olan tek şey bir baş soğan.
Bilmemne sebzesi yağından bir tutam döküyorum tencereye.
Anamdan bana geçen en büyük hünerle doğruyorum soğanımı.
Allah herkesin rızkını verir.
Başlıyorum çevirmeye...
Pembeleşmeye son 2 dakika kala hala bulmuş değilim yapacağım yemeğin adını.
Adının olmaması yemeğin ana maddesinin bulunmamış olmasından kaynaklanıyor.
"Ve sana söylemek istediğim en güzel söz henüz söylememiş olduğum sözdür " gibi...
Henüz pişirmemiş olduğum en güzel yemek aday adayımın ilk girdisi lavaboda pirinçlerini yıkamakta olan Zarar' dan geliyor nihayet. Pirinç.

>>

İkincisiyse ıspanak.
Buzdolabında gördüğüm Temel Reis (Popeye) marka ıspanak konservesini "Sana süper türkiş sıtayl bir ıspanak yapayım mı?" diyerek açtırıyorum Julien' e.
Yani bir baş soğanla başlayan macera şöyle nefis bir ıspanak yemeğiyle sonuçlanacak gibi...
Pirinçleri soğanla kavuruyorum biraz.
Ispanak konservesinin fazla suyunu boşaltırken görünmez kaza meydana geliyor.
Tüm görünmez kazalar gibi görünür aslında:
Suyunu dökeceğim derken sen tut bütün ıspanakları lavaboya boca et!
Boru değil popeye ıspanağı bu, adama hesabını sorarlar.
Allahtan mal sahibi görmeden tüm delilleri ortadan kaldırıyorum.
Deliller şimdi tencerede.
Yemek pişmede.
Oh, nefis.
Bir de Sakıpağa yoğurdu olsa.
Çocuğu bakkala gönderip iki dakikada alabileceğimiz bir şeyi burada ABD' de iki ayda bulamayız. İnsanı çocuk yapmaktan da soğutacaklar...

Galiba pişti.
Suyu mu az?
Yav koy, koy sen berekettir...

SONUÇ 1 : Yemeğe gereğinden fazla su koymayın.
SONUÇ 2 : Allah rızk veriyor ama aşçılık kabileyeti dağıtma konusunda o kadar cömert değil.
SONUÇ 3 : Türk yemeklerini yabancılara tanıtırken dürüst olun.
SONUÇ 4 : Lavaboyu sabunlu bırakmayın.

*Başlık, Geleneksel Türk Ispanak Çorbası

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Oyy kıyamam ben sana :) ...
Ama zamanla olur o
bak ders bile çıakrtmışsın ...

Geçen sen annem sizin oralardaydı ya hani..
Ben o zaman ilk defa ıspanak yemeği yapmıştım..
Hem de bildiğin sebzeyi alıp temizleme yıkama işlemleri
falan dahil..
Konserve değil yani..
İnternetten yardım almak
aklıma gelmese eminim
bir sürü dipnot düşmem gerekirdi benim de kendime :)...

Ama noldu dersin..
Enfess...
Hatta babamdan
aferin annenden bile
güzel yapmışsın
tebriği bile almıştım :)...

Bi de çocuğu orada yapmayacaksın herhalde di mi ...
Burada yapılan çocuklar
bakkala yollanabiliyo hala..
Bi düşün derim :)...

He elemanlara
yemeğin aslını da
yedirmek lazım..
Şimdi onlar topyekun
damak zevkimizden şüphe etmesinler..
Toparlanın gelin de
bi ara burada yiyelim hep beraber :)
Görüşürüz Yecim .

Kedi Narnia dedi ki...

gayey güzel okuyordum takiiii lavoboya boca edilen ıspanağın tenrecereye yeniden ilave edildiğini anlayana kadar! len naptın seeeen!

alpernatif dedi ki...

Ha ha
Budur işte
Düzenlenen Türk günlerine rağmen adamlara kendimizi neden iyi tanıtamadığımız ortaya çıktı
Sen elin adamına ahan da türkiş yemek diye bunu yedir
Sonra da sempati bekle :D

Ya da başka türlü bir plan mı yoksa
Kofti bir yemek tarifi ile dünyanın süper gücünü zehirle,yerine geç
Vaaaay

Yürü be Türko :P

Oya dedi ki...

aslında Yec,
bizim törkiş yemeklerinin ana malzeme her zaman soğan olmuştur..
yani aklında bulunsun,
elinde iki tane soğan olduktan sonra,
yapamayacağın hemen hemen hiç bir yemek yok..
ki buna yapmaya çalıştığın ıspanak da dahil..
ancak tabi lavaboya düşürmemek kaydıyla.. :)
lavaboya düşürsek bile,
en azından bir kere sudan geçirmek kaydıyla :)

ellerine sağlık..
hem ne demiş atalarımız:
önemli olan niyet :)

Şarküteri dedi ki...

Cevap veriyorum sayın hakim:

JİDO:
Valla tek kişilik pilav tarifi gibi tek kişilik çocuk yapma tarifi olsa çoktan yapmıştım. Hevesim var yani çocuk yapmaya. Ama biliyorsun işte bütün çocuk tarifleri minumum iki kişi üzerinden yürüyor, tabiatın kötü bir şakası bu :)

Ben de öğrenci evindeyken üç dört sefer yaptım pazar ıspanağı. Fakat çamurlarını yıkamak takriben bir saatimi aldığı için hevesim kaçtı.

Evet elemanlara yemeğin aslını yedirmek lazım. Kendimi geliştirip tekrar deneyeceğim. Burada tüm vatandaşlarım huzurunda söz veriyorum:)

DOLFİNMAVİ:
Şimdi şöyle, lavaboya düşen ıspanağın altta kalan kısmını ince bir tabaka halinde bırakıp, geri kalanını alıyoruz. Yazıda göründüğünden bir mertebe daha temiz aslında. Ama lavabo sabunlu olmasa hepsini de alabilirdim bunu da buradan itiraf ediyorum.

ALPERNATİF:
Valla aslında şu var ki evde bir tane bile amerikalı yok. Yani benim yemeğin tadına bakanlar yine bizim gibi kalkınmakta olan ülke evlatları. Durumda herhangi bir siyasi oyun yok, tamamen benim kendi iş bilmezliğim. Ama bakıyorum çocuklarda herhangi bir mutasyon belirtisi yok. Tam aksine bünyeleri kuvvetleniyor günden güne :)

OYA:
Evet biliyorum, o yüzden soğanla yola çıktım zaten. Tabi salçamız olmadığından o kısmı es geçtik. Fakat benim annem ıspanağa bir tutam pirinç te atardı. O yüzden pirinç te ekledim. Lavaboya düşürme kısmı yukarıda dediğim gibi (herkes acayip iğrenmiş benden sanırım :) Burada esas sorun suyu fazla koymak oldu. O yüzden çorba olarak tanıttık :) Evet burada bir adilik var onu kabul ediyorum. Kendi prestijimi ülke prestijinin önünde tuttum. Eylemlerim sürecek fakat, kan yerde kalmayacak :)

Adsız dedi ki...

Ben de elinde sadece soğan var ve bununla nasıl bir yemek yapabilirim tezinden yola çıkarak deneyler yapacağını düşünmüştüm:)))
Ve aklıma Osmanlı zamanında yapılan bir yemek yarışmasında kazanan yemek geldi.
Bolca,yani 6-7 belki daha fazla soğan doğranır ve yağda epeyce kavrulur.Sonra üzerine yumurta kırılır kaç adet istersen.
Ve bu basit tarif zamanında yarışmayı kazanır.
Hadi afiyet olsun:)

Şarküteri dedi ki...

HÜZÜNLÜ KELEBEK:
Senin dediğin öğeleri eksiltilmiş menemen oluyor sanırım. Zaten bugün bildiğimiz anlamdaki menemene 19. yüzyıl başlarında ulaşıldığına dair bulgular var.

Dip not: Soğan kavurmaya girişmemin nedeni günde iki öğün kırdığım yumurtadan biraz olsun uzaklaşmaktı. Fakat önerin için yine de teşekkür ediyorum.