11.07.2008

Zengin Kalkışı


Önce biri sonra diğeri ayrıldı aramızdan. Valizlerini toplamaya vakitleri olmadığı için birer top bez alıp gittiler. Ani olması işin doğasındaydı elbet ama bu kadarını hakkaten beklemiyorduk, gücümüze gitti... En çok anneleri bakakaldı arkalarından. Bizler sokağın başını dönene kadar el salladık.

>>

Birisi daha yeni baba olmuş, öbürü güzel bir iş bulmuştu. Yolun başındaydılar yani... Sofra yeni kurulmuş, ekmekler dilim dilim doğranmıştı. Çorbalarından bir kaşık alıp gittiler. Kırıntılar peşleri sıra yerlere döküldü.

Birisi sarışın yakışıklı, öbürü esmer uzun boyluydu. Önce sarışın mavi gözlüyü beyin kanaması, sonra uzun boylu güleç yüzlüyü trafik kazası sonucu kaybettik... Onlar birbirlerini tanımazlar. Benimse her ikisiyle dostluğum vardı. Her ikisiyle kadeh kaldırıp sohbet ettiğimiz zamanlar oldu. Hiç olmazsa zerre kadar ağzından kaçırmaz mı insan dünyayı erkenden terk edip gideceğini? Tek bir ipucu bile vermeden gittiler.

Birinin adı Ertuğrul, öbürünün adı Gökalp'ti. Bir ömür misafir oldukları dünyadan zengin kalkışı yaparak ayrıldılar. Önce Ertuğrul, haftasında Gökalp...
 

8 yorum:

Oya dedi ki...

başınız sağolsun Yec..
Allah gidenlere rahmet,
kalanlara sabır versin..

gencecik yaşta bırakıp da gidenler..
eksik, yarım bırakanlar hayatı..
zor..
çok zor..

ancak tek teselli var..
inananlar için..
buradaki sınav bitti işte..

tekrardan başınız sağolsun..

Adsız dedi ki...

Ah o zengin kalkışları yok mu ?
Arkalarından şaşkınlıkla bakar ..
Yıkılırız da, elimizden birşey gelmez ..
Şaka gibi, sürpriz yapmışlar gibi gelir ..
sanki bir yere gitmiştir giden ..
Bir süre sonra geri dönecektir ..
Kabullenmek zor gelir ..

Başın sağolsun ..
Allah rahmet eylesin diliyorum ..

Şarküteri dedi ki...

OYA: Teşekkür ederim. İkisi de çocukluk arkadaşımdı. Aileleri adına "dostlar sağolsun" diyorum.

BİRDEMETMAVİ: Teşkkür ederim, allah geride kalanlara sabır versin, demekten başka birşey gelmiyor elimizden.

Adsız dedi ki...

Hayırlı olsun'a gelmişken nasıl baş sağlığı mesajı yazılır bilemedim...Şairin biri "Ölümü erken yoklar kimileri" diye şiir yazmış, orada söylemiş zaten :"Bir çuval kararmış kemik tüm sözler, can elveda dedikte gölgelere"

Adsız dedi ki...

Baş sağlığı diliyorum sana da ...
Ailelerine de..

Böyle durumlarda tıkanıp kalıyoruz..
Halbuki hayatın gerçeği
biliyoruz da..
Üstüne bir de gençse yitip giden..
Daha bir zor oluyor
kelimeleri toparlayıp
cümle haline getirmek ...

Kalanlara sabır
gidenlere rahmet
diliyorum ben de :(

Görüşürüz YECaittinim...

alpernatif dedi ki...

Soytarılık yapmaya gelirken duvara tosladım
Başın sağ olsun
Genç yaşta bir ton arkadaşı kaybetmiş biri olarak diyebilirim ki...
Hiç birine alışamıyorsun,
Kalanlara daha sıkı sarıl :(

Şarküteri dedi ki...

HBASAK: Bir Çuval Kararmış Kemik Tüm Sözler... Kimin şiiriymiş, merak ettim.

JİDOTAKAFU: Baş sağlığı dileklerinin kendi adıma kadar olanını kabul ediyorum. Gerisini merhumların ailelerine bırakarak...

ALPERNATİF: Evet, en akıllıca tavsiye bu sanırım. Kalanlara daha sıkı sarılmak... Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Şiiri internette buldum. Şair, Serpil Özçeşmeci. :)