9.10.2008

Feysbukta Ölmek


Eskiden ölülerimizi gömer başlarına da mezar taşını diktik mi huzura ererdik. Sonra yolumuz düştükçe üç kuluvallah bir elham...

Şimdi devir değişti, insanlar gözleri açık gidiyor. En son yaptıkları şakalar, ebediyete intikal etmeden önce bildirdikleri bir iki "status" ve en son yükledikleri tebessüm eden fotoğraflarıyla çok değil bir iki cigabaytlık sonsuzluklarında periyodik olarak yüzüme bakıyorlar. Evet, günümüzün internet hastalığı "facebook" tan bahsediyorum. Daha şimdiden üç ölü arkadaşım oldu feysbuk listemde. Ara sıra önümü kesiyor rahmetliler, başka başka arkadaşlarının fotoğraflarında etiketleniyorlar. Kendilerine şarkılar ithaf ediliyor. Çok şükür henüz onlayn mevlüt okutabileceğimiz bir hizmet icat edilmedi. Edilmiş olsa bir tıkla gökten saf saf melek indirme yarışına girecek insanlar tanıyorum.

Gözünüzü seveyim bi rahat bırakın ölüleri. Feysbuk yetkileri de bir şekilde silsin onların profilini. Ya da ne bileyim, sanal mezarlıklar yapsın. Gözden uzakta sakin mekanlara taşısın fotoğraflarını. Biz yine üç kuluvallah bir elham gönderelim içimizden.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

olur mu.. forumlarda toplu yasin okumalar yapılıyo..
radyolarda sizin yerinize hatim indirenler var..
feysbuk bi danışman alsın.. tece'den..

duyguları eskitiyoruz farkında olmadan... media aracılığı ile.. net kolaylığı ile..
her gece evimize cenazeler.. giriyor teveden..
düğünler canlı yayın..
yas .. sevinç.. mutluluk..
emesen dilinde özetlenir oldu..
şimdi bu vesile ileee...
tüm bloglara sonumuz hayır olsun başlığı koymayı teklif ediyorum buradan.. tepkimizi belirtelim..

sevgiler..
atalet..

Adsız dedi ki...

evet, içini boşaltıyoruz kavramların. hepsinin yeni uygulamalarını buluyoruz. daha kolaya kaçanlarını.
zaten uyuzum değişim kavramına, iyice ifrit oldum bak şimdi.

turkolog dedi ki...

ironiyi ben mi anlayamadım,yoksa başka bir şey mi var burda efenim..

feyzbuk'un ,kabristanı istenecek kadar evveliyâtı mı var ki..?

Şarküteri dedi ki...

ATALET:
Benim demek istediğimi çok güzel özetlemişsin. Sonumuz hayrolsun evet.

ÇAĞLAR:
Aman abi bilseydim seni sinirlenmezdim. Evet niye değişiyoruz? Sabit kalması gereken bunca değer, kıymet varken!

TURKOLOG:
Hoşgelmişsiniz efendim. Yo ironiden değil, geçenlerde 100 milyon üyeye ulaştığını açıkladı feyzbuk. Eee azrail de boş durmadığına göre... Ölü feysbuk kullanıcıları giderek artacak demektir. Rahmetliler ortalıkta boş boş döneceklerine (şifrelerini başka kimse bilmediği için yakınları kapatamıyor)ya hesaplarını kapatsınlar ya da gözlerden uzakta bir mezarlık oluştursunlar dedim. Mezarlık derken sadece isimler ve bir fotoğrafları olabilir. Bu da yakınlarının ya da merhumun izniyle tabi...

imbir dedi ki...

anaam ben öyle gözümün önünde olmalarına dayanamazdım yaa :((
yaa ne kadar sanallaştı gerçekten her şey :(