6.01.2009

Feridun Abi ve Ercüment


Aşağıdaki diyalog ve kişiler tamamen hayal ürünüdür. Başka bir yazı yazmak için oturduğumda böyle bir şey yazıverdim. Memleketimizdeki tüm Feridun Abi' lere ve Ercümentgillere gelsin...


- Bazen diyorum ki hepsini bırakıp kaçıp gideyim.
- Nereye Ercümentçim?
- Kayıp gideyim diyorum.
- Leblebi ister misin?
- Yok saol. Hani insanlık mercilerine istifamı verebilsem.
- Kağıt olarak mı?
- Yok, beden olarak. Kara kaşım ve gözüm için teşekkürler ama buraya kadarmış, desem.
- Ölcen yani.
- Yok buz almayayım abi bademcikler şiş.
- Bir bademcik için koca beden yakılır mı lan?
- Yok, sadece o değil be abi, biliyosun.
- Şu meretten kopamadım Ercüment, yengen çok kızıyo.
- İçelim, o zaman

"Lüüüüüvvvt"

>>

- Eee, devam et.
- Güzel bir şarkının en doruk noktasında çıkıp gideyim. Şarkı bitip herşey olağan sıkıcılığına geri dönmeden anlıyor musun?
- Serdar Ortaç' tan örnek vermen gerekirse...

"...karşıma bir daha çıkma sakın, bence bu asrın hatası olur..."

- Şu müziği kısalım mı Feridun Abi?
- Hay hay...
- Sadece şarkı olması da gerekmiyor. Bir şiir, romanın en ağlamaklı yeri mesala. Tüyler diken diken, ruh diri diri iken çıkıp gideyim.
- Hay hay...
- Mesala yolda giderken annesi çocucuğunu kucağına alıyor, yanağından öpüyor falan. Beni orada bir ağlama tutuyor, inanmazsın...
- Niye?
- Annesi çocuğunu seviyor diye ben mutlu oluyorum. Aileler hep beraber sinemaya gidince ben yine seviniyorum.
- Güzel işte.
- Tamam güzel ama yetmiyor.
- Sen de bir aile kur sinemaya git o zaman Ercüment.
- Yetmez. Ben dünyadaki bütün babaların aileleri için güzel birşey yapma çabalarına karışmak istiyorum.
- Ne demek o?
- İyilikten güzelden yana herşeyin içine gireyim.
- Parmağını da haydariye sok.
- Ah pardon, ekmek küçük olunca fark etmedim.
- Sorun değil, içine girmek diyordun?
- Abi bunları kimseye anlatmazsın di mi?
- Yok koçum.
- Yani benim kafa biraz güzel şu anda.
- Sen sıkıntı etme, bu sofrada konuşulanlar bu sofrada kalır.
- Saol abi. Yani ne olduğunu bilmiyorum ama içimde bir taşkınlık oluyor zaman zaman. Gürül gürül çağlayan birşey. Dışarı atayım diyorum, atamıyorum.
- At at korkma.
- Mesela tüm kadınların kalbinde yer almak istiyorum. Kalp kapakçıklarında bir hücrecik olarak. Arasıra kana karışıp dolaşmak ta fena olmazdı tabi. Oradan soymuk borularıyla köke taşınan gilikoza bile geçebilirim. Kadınlardan ağaçlara yani.
- Tazeliyim mi?
- Tek olsun.
- Aaaa ama içiyoruz bak.
- İyi hadi.
- Floem dedin.
- Floem?
- Soymuk borusunun eş anlamlısı değil mi?
- Abi sende de biyoloji bilgisi ganiymiş ha...
- Ondan değil, bulmacalarda çıkıyo biliyon mu. Eeee?
- Yani kısaca bedeni bırakıp direkt evrene karışayım diyorum abi.
- Birgün hepimiz karışacağız zaten oğlum acelen ne?
- Yo aceleden değil de...
- Bak şimdi ben seni anladım. Edebiyatçı bir kardeşimizsin, lafı çevirip dolandırıyorsun, tamam eyvallah da senin derdin belli oğlum.
- Nedir abi?
- Sen çok abazan kalmışın?
- Haydaaa!
- Vallahi diyorum, sana karı bulalım Ercüment.
- Abi ben varlık sorununu anlamlandırmak diyorum, enel hak felsefesi diyorum. Sen karı diyorsun.
- Ne kadar zamandır yapmadın sen onu söyle.
- Abi git allahaşkına.
- Bak Hatice ablayı tanıyorsun di mi? Yıldırım' da oturan... Onun komşusunun güzel bir kızı varmış, seni onunla tanıştıralım.
- Abi sen yapma bari böyle muhabetleri!
- Öğretmenmiş kız oğlum daha ne istiyorsun.
- Leblebiyi uzatır mısın?
- Yaz tatili var, sabit maaşı var lan.
- Yaz tatili diyor yaa.
- Bak yengene söyliyim.
- Abi sakın ha.
- Ben gördüm oğlum, kız güzel.

"...haydi lili lili lili lili lili lili yar..."

- İşine gelmeyince nasıl açarsın sesini köftehor.

"...Yüzüm güldü sayende, içim huzurla doldu. Kaderimde yazan aşk sonunda beni buldu... Hoş geldin yar, yüreğime. Boş ver be, elalem ne-der-se-de-sin. Hadiiiiiiiii "

 

9 yorum:

Adsız dedi ki...

sen hep başka yazı diye otur..
hep yaz feridun ağbiyi..

hahaha...
parmağı da haydariye sok..
orda koptum işte.. ve floem de ne ??
oldum..

süperdi..
sanki o masada oturuyo gibi oldum...

rasyonel feridun ağbi tipine bittim..

aileni kur çocuğunu sinemaya götür..

hehehe
var bunlardan xy formatta da var..
pazar günü içkisiz bi masada..
hadi sarhoşsuz diyelim..
bunun dişi versiyonu ile beraberdim..
her anlattığına duygusal duruma.. bi çözümü vardı..
rasyonelinden..
=P

atalet..

alpernatif dedi ki...

tam bu blogun sahabı nerde diye yazmaya geldiydim ki
koptum
hele lüüüüvvvt içme efektinde gülmekten memelerim oynadı :D

bunları birer tipleme haline getirip devamını yazsana ?

Adsız dedi ki...

dinleme birader sen şu üstteki sabah sabah kargalarını. canın isterse yaz.
ha bi de bulursam döverim ben bu abi tiplemesini.
niye dersen; o ablanın komşusunun kızını merak ettim, öyle de yoksunluk sendromu içindeki sinirliyim :D

farmau dedi ki...

Kıyamam ben Ercüment'e ama Feridun abi haklı, Ercüment'in acilen baş göz edilmesi lazım. Yoksa içindeki duygular volkan olup taşabilir :)

Şarküteri dedi ki...

ATALET:
Valla elimden kaçtı Feridun Abi... Rasyonel zekalı insanları kıskanıyorum içten içe. Kafalarına takacak, dert edinecek şeyleri yok. Hayat çok basit aldı-verdi alışverişiyle yürüyor onlarda.

ALPER:
Baba dizi halinde yazmak bizi aşar, haddimizi biliriz.

ÇAĞLAR:
Sabah kargaları? Olsa olsa sabah bülbülleri denir onlara çağlarcım. Üşenmeden taze taze yorum yapmaya gelmişler, daha ne isteyelim... Öğretmen kızı ben de merak ettim, ne yalan söyleyeyim :)

FARMAU:
Baş göz edelim de bu ercüment familyası çok uyuşuk ve melankolik oluyo farmaucum, onu nasıl yapçaz?

Adsız dedi ki...

Sevgili YEC,
Her sabah önce kardeşimin sonra sizin blogu ziyaret ediyorum. Ama sıralamayı değiştireceğim galiba. Her okuduğum yazınız ayrı keyif veriyor, muhteşem bir mizah anlayışınız var. Kurgu ve akıcılık da eklenince acayip güldüm yine bu hikayeye.
Figoltx'ün ablası

Şarküteri dedi ki...

Figoltox' un Ablası:

Adınız da böyle kaldı haa. Çok teşekkür ederim. Valla böyle yorumlarınız acayip mutlu ediyor beni, eksik olmayın. Adeta daha çok ve daha düzgün yazmaya motivasyon kaynağı oluyor. Çok selam oralara!

Adsız dedi ki...

- Parmağını da haydariye sok.
- Ay pardon, ekmek küçük olunca fark etmedim.

euheuheuehueheuheu Yosun Uykusuz'a transferini istiyorum

Peksefkiliokuyucu Tanla Silay:)

Şarküteri dedi ki...

Aaa Tanla, selam. Hoş geldin, şeref verdin bloğumuza :)