29.05.2009

Salsa Maceraları 4


İyi kötü salsa düşünen, boş zamanlarında kimseye görünmeden adım çalışan birisi oldum çıktım. Kendimden beklemediğim bir performanstı doğrusu bu. Latin dans hocalarının dillerinden düşürmediği "uno, dos, tres, cinco, seis, siete" benim ağzımda "bir, iki, üç, beş, altı, yedi" ye dönüşüp robot adımlarıma kılavuzluk ettiğinden beri kendimi salsacıdan sayıyordum da, gün geçtikçe hünerlenip robotlara özgü o basiretsizliği de atınca iyice havalara girdim. Az şey değildi bir TC vatandaşı için latin kültürüne adapte olmak. Latin kültürüne adapte olup ispanyolca ingilizce karışımı hibrit bir dil konuşan hocalardan dans öğrenmek...

Bakın size fotoğraf albümümü sunayım. Yeşil bantlı ilk fotoğrafı serinin ilk yazısında paylaşmıştım. Aşağıda gördüğünüz ikinci kur bandımı ise altı adımda 720 derece dönmeyi başardıktan sonra hak ettim.

>>


 
İkinci kurda neler öğrenmişiz bakalım:
(rueda basics)

-Caller, Names & Hand Signals
-Synchronization
-Music and Timing
 
Exhibe Doble (Çift Dönüş )
Exhibe dos con Una ( bayani iki kez döndürdükten sonra oğlan da dönsün!)
Dile Que No (Hayır de, anlamında. Oğlanla kızın en temel yer değiştirme hareketi)
Guapea (Arada ayna varmışçasına yapılan ileri-geri gidiş)
Dame Una (Bir yandaki bayana geçme komutu)

İkinci kur öyle pek zor değildi açıkçası. Yaklaşık 4 derste bir üst kura geçecek seviyeye geldim. Bir üst kura geçme işi nasıl oluyor derseniz... (Arkadan bir arkadaş dedi, duydum) Bir kere bu hiçbir zaman hocadan gelen bir teklif değil. Çünkü onların işi, sizi bir kurda mümkün olduğunca uzun tutmak. Yok çay katacaadım, yok karpuz keseceedim gibi tekliflerle misafirine kanca atan yurdum insanından farklı değiller. Ha bir noktada farklılar, salsacılar bu kancalamayı para kazanmak uğruna yaparlarken yurdum insanı ağırlama görgüsü adına bedavadan yapıyor... Dans hocalarının ikramları da biraz yavan bu yüzden. İkramdan çok entrika kokan hareketler:

-Bu temel bir hareket, bunu öğrenmeden geçmeyin!
-İşte, yapıyorum ama hocam.
-Ritm dışına taşıyorsun. Sen bir ders daha gel en iyisi bu kura.
-Ama ama...

 
O yüzden öğrenci önce kendinden emin olup "hadi bana müsade" rahatlığıyla uzatmalı kartını. Hoca imzalamaz ise hafiften çirkefleşerek "motivasyonumu engelliyorsunuz" diye üsteleyebilir. Öğrencilere dağıtılan kur kağıtları var. İlgili hoca tarafından imza atılmadıkça o kurdan çıkamıyorsunuz. Böyle de bir ciddiyet var. Hobi kursu mu, dans akademisi mi belli değil?
 
Fakat dediğim gibi ikinci kur kolaydı. Üç le mukayase bile edilemez.


 
Üçüncü kurun rengi pembemsi kırmızı. Hafif totoş bir karışım. Bu fotoğrafı çekmek üzere kurs çıkışından eve kadar bileğimde getirdim. Pembe bilek bandı ile sizi temin ederim bundan öte bir yakınlaşmam olmadı. Bu kur çok acı deneyimler kazandırdı bana. Bilekliğin rengi ile de bağlantı kurmamak elde değil. Anlatayım. İsterseniz şöyle bir alt paragrafa geçelim ferah ferah.
 
Şimdi efendim, üçüncü kur ile birlikte salsadaki erkek hakimiyeti de başlıyor. Hakimiyeti değil de, liderliği diyelim. Tüm latin dansları gibi salsa da lokomotif etkisi ile yürüyen bir dans. Yani illaki bir çeken olacak. Bu rol erkeğe verilmiş. Usta erkek dansçı, amatör bayan dansçı ile güzel bir kareografi çıkartabilir. Ama usta bayanın acemi erkekle yaptığı dans genellikle biboka benzemez. Yönlendirmeyi bilmeyen erkek olarak yaptığım çeşitli denemelerde ilgili dansların biboka benzemediğini kendi gözlerimle gördüm. Bu arada "biboka" japon kökenli bir bitki arkadaşlar, yanlış anlamayınız. Biboka orientalis... Kahverengi, hoş kokulu bir japon gülü çeşidi. Olgun, yetkin bir salsanın işte bu güle benzemesi arzulanır.
 
Konuyu dağıtmadan önce ne diyordum? He, erkek yönlendirmesi... İşte üçüncü kur biraz da erkeklere bu işin sırrını anlatan ya da anlatmaya çalışan bir kur. Anlatmaya çalışan, diyorum çünkü yöntemden biraz kuşkuluyum. Aklı evvel bir zaat, erkekleri bayanların yerine koyup empati kurdurtma yöntemini geliştirmiş bazı hareketler için... Kim olduğunu bilmiyorum ama görürsem çok kötü konuşacağım!

Narin omuzlar, şampuan kokulu kaküllerden sonra terli erkek gömleğine dokunmakla başlıyor kabusumuz! Bayanlar uzakta kıkır kıkır gülerken biz erkek hocalarla yönlendirme çalışması yapıyoruz. Adam haşırt diye çeviriyor, başka seçenek yok! Çevirdiği yere gitmek zorundasın ki kolun kırılmasın. İtiyor, tutuyor, bastırıyor. Salsa böyle mi oluyomuş yahu? Vay kızların haline o zaman. Grekoromen güreşten farklı değil.

Arkadaşlar, diyor "kız kısmını başıboş bırakmayacaksınız. Nereye gidiyor, kaç adım atıyor? Bunlar hep sizin denetiminizde olacak"
 
Ohaa, Türkiye' deki birahane muhabbeti gibi.

"Siz bu güne kadar hep biz hocalardan aldınız komutları. Ama bundan sonra komutları biz vermeyeceğiz. Partnırınıza bir sonraki aşamada yapmak istediğiniz hareketi hissettirmeniz gerek"

Bir sonraki aşamada yapmak istediklerimiz derken... Ne kadar sonraki aşama? Niyeti saklı tutmanın herzaman daha başarılı bir yol olduğunu sanıyordum.
 
"Şimdi sizinle teker teker dans edip gerekli yönlendirmeleri göstereceğim"

Bunu diyen hoca 1.90 boylarında bir zenci. Aşırı terleyen bir adam. Bitki örtüsünün erozyonu önlemedeki rolünü düşündürüyor bana. Kafasında üç tutam saçı olsaydı üzerimize damlar mıydı şıpır şıpır teri? Ve esas kötü olan ona sarılmamızı bekliyor oluşu...

Sıra bana geldiğinde padişahın kızı gibi nazlanıyorum. Sağ elimi omzuna atmam gerek. Keloğlana umut vermemeye çalışan prenses kadar sorumluluk sahibiyim. Dokunmakla dokunmamak arasındaki ince yerde bekliyorum. Sol elimse Benny' in (ismi bu) sağ eline kavuşmuş durumda. İnsanın parasıyla rezil olmasına bundan daha güzel bir örnek bulubilir miyiz? Allah ne verdiyse itip kaktırmaya başlıyor Benny beni... Oy beni beniiii, belalı benny. Gencecik yaşımda yandırdı beni.
 
(Böyle bir şarkı gerçekten var. Bknz: Cem Karaca, asri gurbet
http://www.youtube.com/watch?v=wAE85UjQv0s)

(Benny' i için de bir link verelim. Sol alta bakın:
http://www.salsamia.com/crew.shtml )

Kızlar, öğrenmeleri gereken yeni birşey olmadığı için kolayca geçiyorlar üst kura. Erkeklerde ise durum tam tersi. Öğrenecek çok fazla şey var... Eh bu da ister istemez erkek popülasyonunu arttıırıyor. İkinci kurdan gelen bayan sayısı üçüncü kurda biriken erkek sayısını dengeleyemediği için bu zor LEVIL' ı hayali kızlarla dans ederek geçirmemiz kaçınılmaz oluyor. Ne talihsizlik... Bazen boşta kalan erkek hocaları bayan rolünde bizim çembere sokuyorlar. Bu aşamada bize daha önce uyguladıkları güç gösterisinin intikamını alma fırsatı oluyor tabi. Gözüme kestirdiklerimi kırkpınar pehlivanı gibi yokluyorum. El ense, paça kasnak... Artık hangisini salsa içine yedirebilirsek. Fakat Benny' e bulaşmıyorum. Herifte zenci gücü var.



Dördüncü kura geçmem daha geçen hafta oldu. Dördüncü kur diğer üçünün toplamından daha zor. Bu kurda öğrenilecek hareketlerin listesini görünce tamam, dedik. Bir iki ay takılırız artık mavi kuşakta... Ama hareketler çeşitlendi. Elleri dolandırma fasıllarına girmiş olduk. Gelişmeleri "Salsa maceraları" serisinde paylaşmaya devam edeceğim. Ama arada başka yazılar da yazmak istiyorum. Böyle salsaya güdümlü olunca tembelleşip yazmıyorum.
 
Haydi bakalım, selametle.

GELECEKTEN NOT: Sevgili okuyucu bu yazı dizisinin sonu hiç gelmedi. South Beach' teki ikinci eve taşınınca uzak kaldım biraz kurstan. İş çıkışı yorgun argın evde pineklemeyi tercih ettim çoğu zaman. Ama dördüncü kuru oldukça iyi öğrendim, bol tekrar oldu... Beş' e geçeceğim sırada (toplamda 6 kur) Türkiye' ye dönme sinyalleri gelince hevesim kaçtı. Velhasıl kelam "Salsa Maceralarını" tamamlayamadık ama yine de böyle bir hatıra bıraktık blog aleminde. Okuduğunuz için teşekkürler.
 

13 yorum:

Çağlar dedi ki...

Benny beni ta burdan bunalttı, onu da belirteyim.
Dahası, şu japon bitkisine sararım yorumda diye mutlulukla okuyordum ki, sen zaten golü çoktan çakmışsın, takdir belirtirken işime gücüme dönüyorum.

gül dedi ki...

oyy beny benyy çok güldürdün:))

salsa serüvenini başından beri okuyorum,inanmazsan takip gelen dgiden listene bak:)
güzel, hoş ,eğlenceli ..
Ama bir sevgilin olsa bu kadar uzun süre bu dansı yapar olmazsınız gibi geliyor:))
Bide YEC ne demek.Söylenişini sevdim bende YEC diyebilirmiyim:))Yoksa sadece dostlarınızmı Böle hitap eder:))

hbasak dedi ki...

yeni kur hayırlı olsun, yeni bileklikleri güle güle kullan.

figoltx dedi ki...

Ben buralara ugramayali salsada hayli ayak oyunlari ögrenilmis. Tebrikler... Yakinda salsa sampiyonalarina da katilirsin.

gibi dedi ki...

Salsa maceralarını ilgi ve merakla takip ediyor olsam da arada başka yazılar beklediğimi hemen itiraf ediyorum:) benny den sonra "acaba salsa öğrensem mi" sorusu da cevabını buluverdi nedense:) diğer kurlara en kısa zamanda, fazla da hırpalanmadan geçmen dileği ile..

Adsız dedi ki...

hahahha.... birahane muhabbetinden farklı olmayacaktı elbet.. ona şaşırmadım da.. niyeti belli etmeme bölümünde koptum =)
crew resimlerine baktım da..
e ama şanslısın.. bi tek benny var diğerleri hiç fena değil...=)

tamamı kaç kur olacak...=)
atalet..

Şarküteri dedi ki...

ÇAĞLAR:
Aile Yüksek Sansür kuralına takılmamak için eğip büküyorum laflarımı. Oboku, buboku, şuboku :)

GÜL:
Bir sevgilim olsa salsaya -tam aksine- daha çok ilgi gösterirdim. Başka partnırla bir yere kadar öğreniliyor bu dans. Aynı eşle uzun süre çalışınca mükemmel bir uyum yakalıyorsun. Yec, benim isimlerimim toplamı. İstersen sen de böyle çağırabilirsin beni. Saygılar.

BAŞAK:
Saol Başak, inşallah video da olacak bir zaman sonra.

FİGOLTOKS:
Sen gelmeyeli Meksika Vatandaşlığına geçtim ben. Küba' dan fahri hemşeri plaketi aldım.

GİBİ:
Salsa öğrenme hevesini kırmış olmayayım. Benny buraya özgü bir adam. Salsa nın dünya üzerindeki yerini etkilemez aslında :) Evet başka yazılar da yazmak lazım. Belki taşınma maceraları olabilir. Şu anda bu telaş içindeyim.

ATALET:
Evet ekibimiz fena değil aslında. Benny de iyi niyetli bir adam aslında temelde. Bu bölgenin en iyi kurslarından biri. Kurların tamamı 6 tane. Ama numara büyüdükçe zorluk derecesi de artıyor. Yani benim için "yarıyı geçti" denemez henüz. Daha öğrenmemiz gereken bin tane hareket var dördüncü kurda.

gibi dedi ki...

Taşınıyorsun demek, kolay gelsin öyleyse sana:)

.. dedi ki...

neticede benny yaşını başını almış bir kimse, bence glen daha tehlikeli göründü bana.

oya dedi ki...

yazıyı ilk yayınladığından okudum Yec ama yorum yapmak bugüne kısmet oldu..

eğer işler olması gerektiği gibi gitseydi, sana taşınırken yardım bile edebilirdik belki? ama du bakalım.. belki bi çayını içmeye geliriz :))

bu arada.. verdiğin linke tıkladım.. benny şahsı dışındakilerin hepsi taşşşş olsaymış :)) valla ben de diyorum, bu salsa öğrenme azmi de nereden çıktı? şimdi pazılın kayıp parçaları birleşti :p

neyse.. ilerliyorsun.. ve bu durumda da bizim seni salsa yaparken izleme şansımız artıyor.. iyii iyiiii.. durmak yok.. yola devam! ;)

Şarküteri dedi ki...

GİBİ:
Evet taşındım gibi Gibi. Kolay geldi mi? Bilmiyorum, olabildiği kadar zor geldi aslında. Yazacağım bu hikayeleri.

SAKLANAN:
Ne açıdan tehlikeli göründü? Hafif esmer bir vatandaş olduğu için mi? Glen daha yeni bir hoca biraz yetişmesi lazım.

OYA:
Vay, buralara gelme durumu mu oldu oya? Ne demek her zaman beklerim. Zaten bu çarşamba bizim peder ile valide geliyor ziyaretime. Siz de gelin, herkes gelsin. Tüm insanlar beni ziyarete gelsin. Çok yalnızım lan :)

Evet, bayan hocalarımız fena değil ama nedense erkekler denk geliyor bize. Dün gece benny nin doğum günüydü. Pasta kesip kutlandı falan. Benny benden aldı. Pazılın kayıp parçaları derken? O parçalar hiç kaybolmadı ki!

Evet göreceksiniz beni salsa yaparken, az kaldı.

Sertalp Bilal dedi ki...

Yec abi nasılsıııın?
Salsa'da başarılar :)

Şarküteri dedi ki...

SERTALP:
Ooo Sertalp seni buralarda görmek ne güzel. Başarı dileklerin için de çok teşekkür ediyorum. Senin sayfaya gireyim dedim, olmadı.