10.11.2006

Bugün Doğum Günüm


Az önce internetin başına oturduğumda ilk yaptığım iş bloğuma girmek oldu. Doğrusu içim burkuldu. Benim mis kokan cennet bahçemde otlar bürümüş, her yanı domuz ayrıkları basmış. Dükkan desen o daha kötü, en son yağan yağmurlar tavandaki sıvayı iyice kabartmış. Duvarlar rutubet içinde...

Bu arada bana sormadan dükkanımın adresini değiştirmişler. Eskiden " Kemalpaşa caddesi numara 15 " idi...  Simdi " Numara 15, Kemalpaşa caddesi " olmuş. Eh ufak bir yer değişikliğinin kime zararı var, diyeceksiniz. Olmaz olur mu? Efendim, çağımızın dijital postacıları olan kompüterler malesef eski postacılar gibi marifetli değiller. Adreste bir harf bile değişse apışıp kalıyorlar... Neyse tamam, zamanla alışacağız. "Blogcu nokta sharquteri" gitti, yerine "sharquteri nokta blogcu" geldi. İyi bakalım öyle olsun.

>>

Evet, yazının başlığındaki cümle doğrudur, bugün benim doğum günüm. Yıllardan sonra kutladığım en "sıcak" doğum günü oluyor. Şu an Miami' deki sıcaklık 81 fahrenayt yani, 27 santigrad derece. Tabi aslını isterseniz kutlama falan yok, kendi kendime takılıyorum burada...

Öncelikle burada ne işim var? Efendim, bendeniz ziraat fakültesi mezunu bir zaatım. Uzmanlığım Bahçe Bitkileri üzerine olmasına rağmen kendimi "çim" konusuna yönlendirmeye karar verdim. Şimdi burada bir golf otelinde çalışıyorum, görevim golf sahasının bakımı ve her türlü zirai faliyeti... Bunların içinde sulama, gübreleme, kesme, düzeltme, üst çimleme ve sahanın golf oynamaya elverişli hale getirilmesi için yapılacak her türlü işlem var.

Benim görevim ingilizce' de "Golf Ground Supervisor" olarak geçiyor. Yani bir nevi yöneticilik ve amirlik. Fakat işe daha yeni başladığım için (üç gün oldu) henüz amir pozisyonunda değilim. Şimdilik işçilerle gezerek olayı öğrenmeye çalışıyorum. İşte bu bağlamda bazı sorunlar çıkıyor, çünkü buradaki işçilerin yüzde 90' ı ispanyolca konuşuyor. Benim tipim hafiften latinleri andırsa da sempatikliğim bu dili bilmediğim için çok uzun sürmüyor. 

- Come estas?
- Bien 


Gerisi yok :)  Bu yüzden Miami' de Yapacaklarim adlı listemin en başına İspanyolca öğrenmeyi ekledim. En yakın zamanda bir kurs bulup kaydolacağım (2010 yılından edit: Malesef bu hayalin hiç gerçekleşmeyecek dostum)

Buradaki bir diğer problemim ulaşım. Her zaman söylüyorlardı da gözümle görmeden inanmak istemiyordum. Efendim, taka da olsa bir arabanız yoksa Amerika' da hiç bir halt edemiyorsunuz! Adamlar araziyi boş bulup öyle bir yayılmışlar ki, yürüyebilene aşk olsun. Zaten sokakta yürüyenlere de pek iyi gözle bakılmıyor. Yürüyen adam serseri, ayyaş ya da gariban izlenimi veriyor.

Neyse ki araba almak çok zor değil. Bin dolar civarı paraya eski amerikan arabaları rahatlıkla alınabiliyor. Güzel bir cip mi istiyorsunuz? (ki zaten buradaki normal araba tipi bu) O zaman yedi bin dolardan başlayan fiyatlarla ortalama bir cipe sahip olabiliyorsunuz. Zaten benzin de ucuz, bir kavanoz pekmez fiyatına yarım depo benzin doldurabilirsiniz. Henüz param yok, biraz para biriktirdikten sonra belki araba almayı düşünebilirim. Ama şimdilik ilk hedefim bisiklet. Hımbıl hımbıl arabada gitmeye alışacağıma biraz spor yapar göbeğimi eritirim daha iyi (2010 yılından edit: O göbek hala duruyor)

Umarım Türkçe karakterler olmadan anlaşılabiliyorumdur. Gerçi, sağolsun Başak bir program tavsiye etmişti ama bu seferlik vakit kaybetmeden böyle yazayım dedim. Verdiğim geçici rahatsızlık için Türk Dil Kurumu' ndan özür diliyorum.

Miami deyince ilk akla gelen burada çekilen filmler ve şortlu patenci kızlar oluyor. Ben konuyu sizler için araştırdım. Hakkaten de böyle kızlar var ama mesala bizim evin önünden asla geçmiyorlar. Bu tür insanlar South Beach denilen ve Miami' den tamamen farklı bir yer olan o cennet parçasında bulunuyorlar. Miami' nin büyük çoğunluğu Latin Amerika' dan göçmüş ve önemli bölümü de kaçak olarak çalışan Meksikalı, Kübalı, Perulu, Kolombiyalı ve Haitili' lerden oluşuyor. Yani burada doğup büyüyen Amerikalılar kesinlikle azınlıkta kalıyor, ben daha ancak bir tanesi ile tanışabildim.

Henüz bir dijital fotoğraf makinem yok, makinayı alır almaz sizlere daha görsel ve çarpıcı yazılar göndereceğim emin olun. Şimdilik gördüğüm acayip şeylerin bir listesini yapmakla yetineceğim: 

  • Türkiye' de asla rastlanmayan BMW' ler, Ford' lar, Mercedes' ler...
  • Dururken bile dakikada 40 cent para yazan taksiler (trafik tıkanınca bir servete mal olabiliyor)
  • Çeşitli Hayvanlar: Rakun, Sincap, Flamingo, Kartal benzeri bir kuş, Timsah, İguana... Bu saydıklarımdan ilk dördünü bizim golf sahalarında gördüm. Son iki hayvanı çok şükür ki bizim sahalarda değil de hayvan satan bir mağazada gördüm. Bilmiyorum, belki de korkutmak için diyorlar ama "Blue Monster" adındaki golf sahamızda bir göl içinde timsah yaşıyormuş... Aynı bizim Van Canavari gibi bir etkiye sahip galiba, herkes o gölün orada golf oynamaya gidiyormuş. Timsah çıkarsa ne yapacaklar çok merak ediyorum, beraber fotoğraf mı çektirecekler?
   Blue Monster

  • Herşeyin büyüğü makbul burada... Porsiyolar büyük, bardaklar kova gibi, arabalar ve özellikle cipler kocaman, yollar kocaman, evler kocaman, popolar kocaman, insanlar kocaman, süper marketler kocaman.
  • Çağırır çağırmaz itfaye ve ambulansa ulaşmak mümkün. Bunu özellikle, Amerika' dan Türkiye' ye yaptığımız ilk telefon görüşmesinde test ettik. Buradaki yurtdışı çıkış kodunu (011) bilmediğimiz için memleketteki gibi çift sıfırla çıkmaya çalıştık. Sonuç alamayınca da Türkiye' nin kodu olan 90' ı önce çevirerek tekrar denedik... Yine çalışmıyordu. "Herhalde telefon bozuk" diyerek yolun karşısındaki ankesörlü telefonlara geçtiğimizde, oturduğumuz sitenin kapısından bir itfaiye aracının girdiğini gördük. "Birileri zor durumda galiba" diye düşündüm... Türkiye telefonları yine düşmüyordu! Gerisin geri ilk telefon ettiğimiz markete döndük. Yolda itfaiye ile tekrar karşılaştık bu arada... Bizim yaşlardaki marketçi çocuk bizi görür görmez atladı "911' i siz mi çağırdınız?" diye. "Yok babam, ne alakası var biz memleketi arıyorduk" dedik. "Ama nasıl aradıysanız acil yardım numarasını çevirmişsiniz" dedi... Mustafa ile birbirimize baktık ve evde kahkahalarla gülmek üzere şimdilik üzgünmüş bi yapmaya karar verdik. Adamlarla hiç konuşmadığımız halde telefonun nereden edildiğini anlayıp yangını söndürmeye gelmişler. Şimdi nerede bir siren sesi duysam etrafta bir Türk olabileceğini düşünüp mutlu oluyorum :)  

       Miami Belediyesi İtfaiyesi            

    Evet, sevgili arkadaşlar ve tesadüfen yazdıklarımı okuyan sevgili okurlar, gurbet köşelerinden şimdilik bu kadar... Bu yazı dişimin kovuğuna gitmedi ama yapacak birşey yok. Kendinize iyi bakın. Sizin bloglarınıza henüz uğrayamadım, ama kapılarınızı aralık bırakın, yakında gezmeye gelebilirim. Kızılderililer, Aztekler ve Mayalar adına Amerika' dan selamlar yolluyorum. Ruhları şad olsun.

    **
    (Türkçe karakterler yazıya sonradan eklenmiştir)


    ÖNCEKİ YORUMLAR: 

    Yazan:caglarbilir | Tarih: 2006-11-11 09:53:06
    Konu: gece 2

    açıkçası yazıyı gece 2 gibi okudum. o da omurliliğimle okuyabildiğim bir haldi. anlamadım yani. tekrar okunacak.
    Ama aslolan, gecikerek de olsa...

    Doğum Günün Kutlu Olsun  
    Yazan:hicasliyok | Tarih: 2006-11-11 15:19:45
    Konu: Nice Yıllar YEC! Doğum Günün Kutlu OlMUŞ Olsunnnn
    Tesadüfen esti geldim ama biraz geç kaldım sanırım. Pastadan dilim ayırma nezaketiniz için teşekkürler. İçkiden de almak isterdim ama Amerika'da alkol alma yaşı 21 olduğu için başına bela açmak istemem YEC:) Yerlerde doğum günü süsleri, akşamdan kalma bir dağınıklık var burada. Nice yıllar YEC! İşte son şekliyle doğum günü kutlamamız:

    "Doğumuzla ailenize, sonraki yıllarda blogcu alemine katılmanızla bizlere mutluluk verdiniz YEC. Öykü tadında şiirler, her yazınızda gülümseme, her yorumunuzda "Acaba ne yazmış." merakı verdiniz. Kalan hayatınızı çevrimiçi, online, mutlu ve başarılı geçirmenizi dilerim.Nice yıllar!"
    HiçASLIyok

    "Bir yaş daha büyüdü İKİNİZİ DE şairi. Her dizesi Mısra-i berceste tadında olan sanat adamımız YEC'in yeni yaşı kutlu olsun."
    (Sadece: ) AsLı

    Aa süper vallahi işin yerinde, para kazanmak orada pek sorun değilMİŞ diye duymuştum (tabii ki duyduğum tek kişi ablam :) ) Kendine hediye olarak bir araba alırsın kısa zamanda. Ünlülerin evlerinin olduğu bi ada varmış bi de Hardrock (Amanın bilmediğim yok, dur bildiğimi belli edecek birkaç yer daha sayayım :P ) merak ettiğim birkaç yer daha var. Senin oradaki hayatını da epey merak ediyorum. Fırsat buldukça anlat e mi.

    Dayım da ziraat mezunu aslında. Benzerlik daha bi sempati kazandırıyor sana (benim açımdan.) YEC Fırsatları değerlendiren biri olman hayatında hep başarı getirmiştir tahminimce. Getirmeye de devam edecektir. İspanyolların biraz Türk tipli olduğunu duymuştum. Kolay öğrenirsin sen. "Hadi kaynaşın arkadaşla" diyen bir büyük yok mu oralarda? :)). İşinde başarılar dilerim.

    Yeni yaşını tekrar kutlayıp, kalan yiyecekleri dolaba kaldırıyorum. Oralarda hava sıcakmış. Son merakım:Bozulup ziyan olmasın. "Kola 200bin liraysa su 2milyon." demişti ablam. Amerika'ya gitmek için yeterli sebep görüyordu bunu arkadaşlarım. Öyle bir şeyin varlığı doğru mu?:)
    İyi bak kendine. (Emrin olur, desin biri bana :))
    Görüşmek üzre!
    ASLI
    Yazan:bulbulumaltinkafeste | Tarih: 2006-11-11 15:22:34
    Konu: Doğum Gününüz Kutlu Olsun
    Nice mutlu yıllar dilerim. Doğum gününüz kutlu olsun.
    Yazan:FuReYYa | Tarih: 2006-11-11 15:24:48
    Konu: Yeni yaşa Yeni yaşam dileğiyle;
    Geçmiş doğum gününüz kutlu olsun YEC. Yazılarınızı okudum. Özellikle şiirlerinizi çok başarılı buldum. Hayatınızı anlatmış gibisiniz şiirlerinizde. Amerika'da kolaylıklar dilerim. Sağlıklı ve başarılı yıllar sizinle olsun. Yazılarınızı takip edeceğim. Hoşçakalın.
    Yazan:buzzzdenizi | Tarih: 2006-11-11 15:30:12
    Konu: Yaşasın birinin doğum günü!!
    Aslında Fazıl Say diye aratmıştım o vesileyle girdim blogunuza. Yazılarınız çok mizahi çok hoş.Doğum günü mesajı yazmaya bayılırım. görünce geçmiş doğum gününüz hayırlı olsun. dileklerimi iletmek istedim. Nice yıllar
    Yazan:zuleyla | Tarih: 2006-11-11 18:07:28
    Konu: :)

    Hepi börtdey Yec... (sen şimdi iyki doğdunu anlayamazsın :P )

    Şaka bir yana yazını gördük sevindik...Okuyunca eğlendik...

    Bekliyoruz yeni haberleri...

    Yeni yaşın kutlu olsun tekrar...

    Kal sağlıcakla... 
    Yazan:hbasak | Tarih: 2006-11-11 19:15:28
    Konu: mutlu yıllar
    ooo, sürpriz oldu yeni yazı görmek; hiç beklemiyordum, yanlışlıkla tıklayıp girdim açıkçası :) Bir an önce fotoğraf da bekliyoruz. Nice yaşlar dilerim...10 kasım doğumlusun demek ? 9:05'te öten sirenleri duyamadım bu yıl doğum gününde, Türkiye'den uzakta olmanın bir eksi yönü daha ! hbasak kapısı açık, her zaman beklerim...
    Yazan:suleyman456 | Tarih: 2006-11-13 03:01:27
    Konu: ...

    Geçerken uğrayayım dedim bir baktım yeni bir yazı!Doğum gununun de 10 Kasım oldugunu ogrenmiş olduk boylece:-)) İyi ki doğmuşun,bak doğmasaydın Amerikalara nasıl giderdin DEmi?:-))
    Aman canavara dikkat et,o sahaya uğrama:-))

    Ayrıca bir insan saatte 5 km yürür bunu da aklından çıkarma Amerika'da bile olsan,bir yerde duymuştum bu 5 km olayını,nerden kim bilir!!!Hehehe..
    Kendine çok iyi bak,
    İzmir'den sevgiler..  
    Yazan:dilaya | Tarih: 2006-11-13 19:04:35
    Konu: Merhaba...
    Gecikmeli de olsa doğum günün kutlu olsun...
    Hımmm golf oteli demek... Süper, benim de işimin 1/3 'ü golf oteliyle ilgili... İlerde bu konuyla ilgili senle konuşabiliriz... Kolay gelsin sana...
    Yazan:butterflyvalley | Tarih: 2006-11-13 22:28:37
    Konu: :)
    seni yeniden okumak güzeldi. doğum günün kutlu olsun.
    Yazan:vivaforever | Tarih: 2006-11-14 06:56:14
    Konu: Mutlu yıllar

    Gecikmeli bir doğumgünü kutlaması da benden YEC..
    Saat farkı dolayısıyla geciktim diyeceğim pek inandırıcı olmayacak günlerg eçmiş ama kabul buyururusun artık..

    Sabah kargalar fırına ekmek almaya gitmeden önceye denk gelen saatte uyanıp senin mayamiden yazdığın eğelnceli yazınla güne başlamak güzel oldu..
    Ufff çok uzun bir cümle oldu..

    Güzel fotoğraflar ile renklenmiş yazılarını merakla bekliyorum..  
    Yazan:vaveylaa | Tarih: 2006-11-16 14:54:36
    Konu: Hi Yec

    How are things going? Hope you are ok. we miss you so much.
    Sen şimdi Türkçeyi de unutmuşundur. gerçi benim yazdığım şeylerle de insan bildiği ingilizceyi de unutur. Almanyaya gitseydin böyle mi olurdu ya.
    Ne zaman geliyon Yec, özledik yav
    Yazan:dilaya | Tarih: 2006-11-23 17:37:37
    Konu: "Blue Monster"

    Kim bilir o yapay göl içinde kaç tane golf topu vardır di mi Yec??? Ve herkes korkup elini atamıyordur bile.
    ............
    O isi yapan dalgiclar var burada. Adamlarin isi dalip top toplamak, ben de parasiz kalirsam bir oksijen tupu ayarlayip giricem bu zanaata ;)
    Yazan:kevserbanu | Tarih: 2006-11-24 07:50:16
    Konu: deseo suerte
    Yazını çok eğlenerek okudum. Acil numara çevirmece durumunda ise koptum :p
    Yakın günlerde bir arkadaşım daha Miami'ye gitti. Onun yorumları da seninkine benziyordu. En büyük şikayeti de arabasızsan dağda taşta kaldınd emektir emsajıydı. Güneye indikçe bir yayılma durumu var demek oralarda.Bizimki para toparlayıp bir araba kapmış.

    İspanyocayı öğrenmek sanırım zor değil, okunuşunda zorlanmıyoruz en azından.

    Hem latinlerle muhatap olmak Amerikalıyla uğraşmaktan iyidir derim ben.

    Neyse, canım neşelenmek istediğinde uğrayım buraya ben yahu :p
    Yazan:arthurdent | Tarih: 2006-12-16 18:27:10
    Konu: Harika bir yazı :)

    Bizden birinin Amerika'ya gidip amirlik yaptığını okumak çok güzel. Amerika'ya gidemesem de sayende biraz bilgi sahibi oldum. Arabalar Türkiye'ye göre ucuz anladığım kadarıyla. ABD'nin hızla İspanyollaştığın
    Yazan:dolphinblue | Tarih: 2006-12-27 01:18:07
    Konu: hmmm
    Allahım bu ne keyifli bir yazı! okurken oradaymışım gibi hissettirdin bana! Benimde 2 yıllık bir ingiltere maceram olmuştu zamanında. Bilirim gurbet ellerde yaşamak nasıldır ve neler dikkatini çeker öncelikle. Keşke bu blogu o zamanlar keşfedebilme şansım olsaydı. Yazacak çook şey çıkardı o zaman. Tüm yazılarını okumadım ama ( hepsini sindire sindire okumam gerek çünkü ;) ) çok keyifli biri olduğun ve keyif verdiğin her satırından belli oluyor. Yazılarını takip edip, sadık bir okuyucun olacağıma söz veriyorum buradan :)

    Sağlıcakla kal...  Dolphin
    Yazan:hbasak | Tarih: 2007-11-12 15:23:42
    Konu: kutlama
    Bu sene doğum günü yazısı yazmamışsın, zamanında kutlayamadım....Zaten şehir dışında yollardaydım, sabah hatırlatma sirenleri de duymadım ki aklıma gelsin doğum günü....Tekrar burada sunayım yeni yaşın ile ilgili iyi dileklerimi...Nice yaşlara!
       

    3 yorum:

    mit dedi ki...

    Öncelikle geçmiş doğum günün kutlu olsun. Nice mutlu ve sağlıklı yıllara.

    Miami'de geçirdiğin günler gerçekten de oldukça enteresanmış. Telefon olayına çok güldüm :) O golf sahalarını da her filmde görürdüm ama böyle bir mesleğin varlığından bihaberdim doğrusu. Keşke ben de ziraat okusaymışım böhü :) Fotoğrafları da görmek isteriz.

    Kendine iyi bak, sevgiler...

    Şarküteri dedi ki...

    Sevgili Mit,

    Teşekkür ederim. Bir arşiv çalışması yapıyorum da. Eski bloglardaki yazıları şimdikinegçiriyorum. Bu yazı dört sene öncesinin yazısı. Miami' ye ilk gittiğim zamanları anlatıyor. Oradayken ingilizce harflerle yazdığım bu yazıyı şimdi türkçe karaktere çeviriyordum, canım sıkılıp ara verdiğimde bir baktım yorumun gelmiş.

    mit dedi ki...

    Öyle mi? Hay Allah :) Ben de yeni yazmışsın gibi görünüyor da :) Olsun, okuması keyifliydi.