2.06.2008

İcraatın İçinden


En güzel, yazıya başlama yöntemi bodozlama girme yöntemidir, diye düşünüyorum. Böyle girince bodozlama çıkma hakkın da oluyor. Efendim bu hafta sonu izinliydim. Tatili değerlendirip biraz bloğuma eğileyim, elalemin blogları arasında boynu bükük, sümüklü çocuk gibi kalmasın dedim. Aldım bunu bir güzel yıkadım, bayağı bir kir çıktı... Sonra salçalı ekmeği verdiğim gibi tekrar sokağa saldım.

Yabancı diyarda yaşayan insanda yoğun bir günlük hayat anlatma dürtüsü gözlemliyorum. Kendi vatandaşını yakaladığında tutabilene aşkolsun, başlıyor takır takır konuşmaya... Bu sayfalarda günlük tarzı yazılara pek ağırlık vermek istemesem de "o oldu, bu oldu, şuraya gittim" tadında sıralayasım geliyor bazen. Hem cümle cümle bağlama derdi yok, hem de bir çırpıda yazıp çıkıyorsun. Şampuana ayrı, dil bilgisine ayrı zaman ayırmaksızın.
 
>>

Mesala böyle:

  • Herşey normale döndü nihayet. Yani zaman kavramı, çalışma temposuna adaptasyon sağlandı. iki işte birden çalışmaya başladım yine. 
  • Marketten taze fasülye alıp süper bir yemek yaptık. Ev arkadaşlarımız gelip parmaklarını yemesinler diye hemen son verdik ayşeye.
  • Başıma güneş geçmemesi için çok güzel bir yöntem buldum. Gölgede duruyorum... İnsanlık için küçük benim için büyük bir adım oldu.
  • Geçen hafta Memoriyıl' ı da katıp tatile çıktık bir Kolombiyalı arkadaşla. Kiraladığımız süpersonik arabayla Florida' nın karşı yakasını arşınladık. Ama üç gün sonunda arabaya öyle alıştık ki, ayrılırken "sen bizim çocuğumuz ol, bizim eve alalım seni" diye yalvarasım geldi. İnsanoğlu rahata ne çabuk alışıyor azizim. Gelmedi tabi bu, ruhsat kimdeyse onun çocuğu oluyormuş :)
  • Evde 65-75 savaşları yaşanıyor. Her gece klimayı 75' e çekip bırakıyorum, sabah kalktığımda buzdolabında unutulmuş kedi öfkesiyle koşup tekrar 75' e yükseltiyorum. İşten gelir gelmez yine 75' e... Bahsetmediğim zamanlarda ise hep 65' te çalışıyor alet. Ukraynalı arkadaştan şüpheleniyorum, aramızda en kuzeyli o (65 fahrenayt = 18 derece)
  • Fırat bugün ayrıldı. Başka bir eyalette çalışmaya devam edecek. Maça tek Türk olarak devam edeceğim bir süre. Sonra? Sonrası sonra...
  • Sıcak makarnanın üzerine kaşar peyniri rendeliyorum, böyle hafif meşrep, uzayan, yarı katı, yarı sulu çok güzel oluyor. Bravo, ay yüzeyinde ikinci adım.
  • Renklilerle beyazları atma! Bu da üçüncü... Atletlerim mavi oldu lan. Nasıl olsa kimse görmüyor diye teselli buluyorum. Ama gün geçtikçe mavileşiyor. İlginç olan kot pantolonun gün geçtikçe beyazlamaması... Kimyasal tepkimelere göre giren çıkana eşit olmaz mı? Birşeylerin gün geçtikçe beyazlaması lazım... Sonucu bulana kadar toplu yıkamaya devam (Anneme anlatılmasın)
  • Yani nasıl diyim, sıcak buraları. Memleketten geleli bir buçuk ay oluyor. Henüz bariz bir vatan özlemi yok, dediğim gibi daha tecrübeli bir gurbetçiyiz artık (Kaşar peyniri hakkaten güzel bak)
  • Fırat bisikletini bana bıraktı, marketin önüne demirleyip üç defa kontrol ediyorum. Etraf direklere zincirlenmiş bisiklet tekerleriyle dolu. Oluyor anacım, Amerika' da da çalıyorlar. Çalmanın vatanı yok... Piyano çalıyorum bir yandan da, eski işe devam. Hafta içi iş sonrası pratik yapıyorum. Bir tane zenci garson var, beni her gördüğünde "Praktis may firend, praktis evrıdey" diyor. Piyano öğretmeni mi garson mu belli değil. Ama iyi bir motivasyoncu. Adamı görünce daha bir içten sarılıyorum tuşlara. Çopen' in do diyez minör valsi var, ona çalışıyorum. Çok zevkli. Praktis may firend.
  • Son maddeyi askerliğini yavru vatanda yapmakta olan arkadaşımız Çağlar' a armağan ediyorum. Kara basma iz olur, güzellerde naz olur / Gündüz gelme, gece gel / Eller duyar söz olur, diyoruz. Sılov bir çalışma.


ÖNCEKİ YORUMLAR: 

Yazan:atalet | Tarih: 2008-06-02 08:00:32
Konu: ..
ben garsona bittim..
mümkünse..
adım ve adresim verile..
bizim eve.. pörsınıl treynır olarak gönderile..
ben söylemekten usandım..
çalışın .. diye..
bir söyleyici gerek..
belki ithalleri daha yararlı olabilir..
=)
........
Valla neden olmasın ataletim, ben bi sorayım kendisine ama karşısına çıkmadan önce parçayı ezbere çalmam gerek, sorar çünkü "parça bitti mi de konuşmaya geliyorsun?" diye. Boş yere azar işitmeyeyim. 
Yazan:eryol | Tarih: 2008-06-02 08:58:32
Konu: süpersonik araba
Şimdi bu arabanın resimleri vardır kesin, onları ve yol hikayelerini bizimle paylaşsan ya :) en azından arabayı paylaşırsan merakımız giderilir :D
.......
Gökhancığım ben araba mevzularından pek anlamam aslında. Gaza bastı mı hızlı kaçıyorsa, konforluysa, CD çaları varsa o araba rahatlıkla süpersonik klasmanına girebilir nazarımda. Bizim kiraladığımız 2008 model Nissan Altima Coupe idi. Evet, bu gezinin hikayesi yazılabilir, zevkli de olur... Tek ihtiyacım zaman. Bir de can sağlığı.
Yazan:oya | Tarih: 2008-06-02 12:17:27
Konu: günlüksel
 yahu bu günlüksel yazılar pek fena olmuyor aslında Yec..
yani fena oluyor dersem,
benim dünlük alınır falan.. aman neme lazım :)

işlerinin, düzeninin ve keyfinin yoluna girmesine sevindim gerçekten..
taze fasulye işi iştah açıcı,
gölgede duruyor olman mantıklı,
evde donuyor olman can sıkıcı,
fırat'ın gidiyor olması hayırlısı,
atletlerin mavileşmesi farklı,
pıraktis yapıyor olman meraklandırıcı
olmuş..

devamını ve pıraktisinin neticelerini bekliyoruz..
görüşmek üzere,
kendine dikkat ol :)
si yu leytır eligeytır :p
...........
Şu hayatta değer verdiğim üç şey var Oya,
praktis, praktis, praktis :)

Neticelerini inşallah göreceğiz.
Si yu leytır eligeytır esprisi hala diri. Burada yapıyorlar, inanılmaz :)
Yazan:menenjitli | Tarih: 2008-06-02 19:34:56
Konu: ..
şu ayşeden bana da bi parçacık ayırsaydınız yah :P
.........
Öncelikle geçmiş olsun diyorum :) Valla ayşe o kadar güzeldi ki, başkasına yar etmeyi göze alamadık. Ama bir daha pişirirsem söz.
Yazan:bunyaminakkaya | Tarih: 2008-06-02 22:10:49
Konu: GURBET ALBÜMÜ
Senin elin bir gurbet albümü yapar YEC.
Harita bilgime göre New Onleans'a yakın olmalısın.
Göreyim seni;
"Biter de Miami'nin gülleri biter" den başlayıp
bir Atlanta Bozlağına kadar bişeyler çıkartırsın gibi :)
..........
New Orleans la aramızda üç eyalat var ama o topraklarda doğan caz kültürüne aşinayız evelallah. Bir Orlando Karşılaması, Miami Zeybeği :) Dağlar dağlara kavuşmaz müzikler müziklere kavuşurmuş... Çok yakında müzik marketlerde :)
Yazan:huzunlukelebek | Tarih: 2008-06-03 23:11:21
Konu: :)
Ben seviyorum günlük tarzındaki yazıları...
Doğal,içten,hayatın içinden.
.........
Aslını istersen ben de okumayı seviyorum daha çok. Yazmak ise bazen zevkli bazen, gereksiz gibi geliyor.
Yazan:FARMAU | Tarih: 2008-06-04 11:45:49
Konu: ...
Durum raporu merakları gidermek için iyi olmuş gerçekten. Herşeyi yoluna koyabildiğine sevindim,umarım hep böylşe gider :)
........
Selam Farmau. Evet durum raporları şu ana kadar iyi ama yakın zamanda yine yol var falımda. Umarım sende de herşey yolundadır.
Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 2008-06-08 12:35:21
Konu: **
şimdi garsonu es geçme yecaittinim. filmlerde olur ya böyle kıyıda köşede duran adamlar aslında filmin yıldızıdır. mesela o garson eski ünlü bi piyano sanatçısıdır falan nemelazım :p
mavi atlet aslında sıradışı.. yani nolmuş atlet illa beyaz mı olmak zorunda. işte bizim sorunumuz bu azizim.. herşeyi kalıplara sokmaya çalışıoruz :p bırak mavi olsun daha da mavileşsin nolcak :D 
............
Valla adam daha genç imbir. Olsa olsa yeni ünlü bir piyano sanatçısı olur. O zaman da garsonluk yapmaz zaten :)
Atlet olayını annem okumuş. Pek takılmazdı genelde ama okuyacağı tutmuş işte. Kızdı bana. Öte yandan atletlerin kazandığı mavilik hangi kıyafetten eksiliyor hala bulamadım. Kotlar tamam, mavimsi tişörtler de tamam. Kimya yasaları kifayetsiz kaldı.
Yazan:hicasliyok | Tarih: 2008-06-10 09:39:33
Konu: Sevgili Geçen Günlük
İyi oldu pratik için bilgisayar lab.ına gelince senin yazını okumak :) Şu lab. de komik bi şeler de oluyo demek ki.. :)
Yazını çok sevdim :)Böylesi daha güzel YEC, sonra "Bak şunu da anlatamadım içimde kaldı" demiyo insan vakit yok diye.. Sınavlarımın bitmesine daha iki hafta var :( Sonra seyreyle gümbürtüyü.. :)
aslı
.........
Saol aslı, arada bir böyle seri maddeleme güzel oluyor demek ki. Sınavlarında başarılar diliyorum. Gümbürtü için ise şimdiden hazırım.
Hadi kolay gelsin.

Hiç yorum yok: