12.09.2008

BEYAZ KURT


-Kafalarında tüy var.
-Biliyorum.
-Amerikalılıar "red skin" diye çağırıyor.
-Sizin insanlarınız hakkında sandığından daha çok şey biliyorum.
-Senin ülkende bizim insanlarımız nasıl bilinir?
-Nasıl bilinecek bu toprakların gerçek sahipleri olarak biliniyor.
-Gerçekten mi?
-Elbette beyazlar gelip burayı elinizden almış, sonra da keşfettik diye herşeyi yerle bir (fuck everything up) etmişler.

(Hay ağzını öpeyim der gibi bakıyor. Yeni tanışmış olmasak boynuma sarılacak)
     
>>
 
-Peki siz şimdi buranın vatandaşı mısınız? Haklarınız var mı?
-Bütün haklarımızı aldılar. Rezervasyonlarda (kızılderililer için ayrılmış arazi parçası) yaşıyoruz.
-Nerede bu rezervasyon ? (reservation)
-Amerika' nın her yerinde.
-Çocuklarınız okula gitmiyor mu?
-İsteyen gidiyor ama ingilizce konuşmak şartıyla. Bu dili öğrenmek 9 yılımı aldı.
-Kendi dilinizde eğitim hakkı yok yani.
-Elbette yok. Bize önyargı ile yaklaşıyorlar.
-Bu boynundaki ne?
-Kaplumbağa kolyesi.
-Kızılderili (native indian) kültürünü daha çok tanımak isterdim.
-Sana alfabemizi anlatan bir kitap getirebilirim.
-Sahi mi? Çok sevinirim gerçekten. Bu arada adını sormadım.
-Beyaz Kurt (white wolf)
-Filmlerdeki gibi.
-Filmler?
-Kızılderilililer ve kovboylar hakkında binlerce film izledim.
-John Wayne' i bilir misin?
-Evet.
-Amcam onunla bir filmde oynamış.
-Ama o filmlerde kızılderililer hep kötü olarak gösteriliyor.
-Evet biliyorum ama oynamış işte.
-Beyaz kurt, beraber bir fotoğraf çekilebilir miyiz?
-Tamam.



Bir yıldır dolandığım çılgın parti evinde bugün ilk defa evsahibine denk gelmiş olmanın şaşkınlığı içerisindeyim.

6 yorum:

alpernatif dedi ki...

Hakikaten çocukluktan beri John Wayne ile büyüyünce insan kızılderilileri kötü tiplemeler olarak tanıyor
Sonradan büyüdükçe baktım ki len adamlar haklı
Sen gel adamın toprağını al
üstüne katlet (çiçek hastalıklı battaniyeler felan)
Ondan sonra da tüm dünyaya kötü adam diye tanıt

Ne diyeyim ?

Adsız dedi ki...

tommiks teksas red kid kovboy filmleri..
dumanla haberleşmeler.. tamtamlar.. barış çubukları..
savaş baltası gömmeler..
viski karşılığı deri satmalar..
yuvarlak halde yerleştirilen at arabaları..

önce saldırgan.. sonra onurlu ve soğukkanlı olarak tanıdığımız..
sonunda haklarının nasıl ellerinden alındığını anladığımız..
kendi memleketimizin etnik farklılıklarını bilmezken..onların kabilelerini siular karaayaklar diye sayabildiğimizi de anlat sen.. onlara..

küçük büyük adamın üzerine kızılderili filmi tanımam..
dustin hofmanın yıldızlaştığı filmdir..

oldu olcak sen aslında türklerle akrabalıkları olduğu tezini de anlatıverseydin ayak üstü..
=)

atalet

Kedi Narnia dedi ki...

süper bir diyolog bu!

neden bilmem duygulandım...

çocukluğum kızılderili filmleriyle geçti benim... arkadaşın gibi gerçek bir kızılderiliyle tanışmak ne kadar güzel olurdu... benden ona selam söylesene sen be yecim ;)

yakışıklı görünüyor üstelik...

Adsız dedi ki...

yaw bu atalet kadını pek seviyorum..hep benim aklıma geleni düşünmüş hatta yetinmemiş yazmış da oluyo ...ben böyle tekrarcı davut gibi hee evet falan modunda kalıyorum...Diyivereyidn ya da birdahakine diyiversene Türk tezini ..Adam ne diyecek merak ediyorum :D

Adsız dedi ki...

Ya abi eleman harbi çok kral bi tipmiş. takdir ettim kendisini. Yakışıklı adam vesselam.
(Al işte bu kadar süredir erkekler arasında kalınca seçici geçirgen bir algı oluşuyor.)

Şarküteri dedi ki...

ALPERNATİF: Ve bazıları hala o filmleri gerçek sanıyor. Kafa derisi yüzüyormuş, vahşiymiş. Eee siz adamı öyle köşeye sıkıştırırsanız yüzer tabi.

ATALET: Anlatacağım anlatmasına da adamcağızı bir kere daha görürsem! Bugün aldığım bir habere göre çalştığı otelden kovulduğunu öğrendim. Sebebini bilmiyorum. Ben de e meyil adresi var, hiç olmadı oradan öğrenirim. Beyaz kurt biraz sivri bir adam, kesin birisine birşey söylemiştir.

DOLFİN: Dediğim gibi tekrar görme şansım olursa selamını göndereceğim dolfincan. Hatta, "dolfin hanım sizi pek yakışıklı buldu, bakın siz kurt o yunus, beraber çok iyi anlaşabilirsiniz" demeyi de unutmadan :) Ama sadece yunus pek sade oluyor dolfincim, buna bir sıfat ekleyelim. Zıplayan Yunus, Hoplayan Yunus falan olsun :)

JİDO: Tamam bir dahakine ataletin yorumunu engelleyeceğim senin için. Sen yaz, senden sonra atalet yazsın. Beyaz kurt türk tezine bir taraflarıyla gülebilir gibime geliyor. Şu fotoğrafa bak allahaşkına en ufak bir genetik yakınlık var mı?

ÇAĞLAR: Valla adam askerden bile yorum yetiştiriyor. Daha neestiyonuz? Evet sadece yakışıklı değil, espritüel, anlayışlı, ince, yetenekli bir kimse (yanlış olmasın sağdakinden bahsediyoruz di mi?)