26.11.2010

BU DA OLDU!


Öğretmen öğrencilerine facebook üzerinden ödev verdi. Ödevi veren kişi çok eski bir arkadaşım. Görünce dayanamayıp buraya taşımaya karar verdim. Tüfeğin icat olması, paranın bulunması gibi bir milat çünkü. 

Öğrencilerim! İlköğretim için şiir, lise için düz yazı olmak üzere "öğretmen" konulu yarışma var, lütfen tatilde bir şeyler karalayın ve bana e-posta yoluyla -Profilimden adresimi alabilirsiniz- gönderin. Gönderemeyenler pazartesi elden de verebilirler. Sevgiyle..
    
>>
    
Alıntı öğretmen arkadaşımın "durum" yazısından... Bir cuma gecesi bilgisayarları başında oyun oynayan öğrenciler facebook sayfalarını açtıklarında öğretmenlerinden gelen bu "rica" ile karşılaşıyorlar. Kendi öğrenciliğimi düşününce kabus gibi geldi bu bana! Bizde cuma günü son ders "ödev verme" dersiydi. Öğretmenimiz maddeler halinde koca tahtayı doldurur, biz de kısıtlı hafızamızla ödevlerimizi unutup sonra itiraz etmeyelim diye her şeyi defterimize geçirirdik. Ödevler çoktu ama onları bir kez bitirince de tadından yenmezdi. "Anne ben dışarı çıkıyorum" dediğimiz vakit gelebilecek her türlü olumsuz cevabı savuşturabilecek bir güçtü bu. 

"Ödevlerimi yaptım ben!"

Şimdiki çocuklar o kadar şanslı değil galiba. Baksanıza öğretmenler sosyal ağın tadını almaya başlamışlar... Ders dışında da izliyorlar çocukları! "Ahmetçiğim zayıf alman çok normal çünkü herkes ders çalışırken sen feysbuktan video paylaşıyordun" "Mineciğim beni feyste bloklamışsın ama tvitırdan takip ettim seni, o laflar hiç yakışmıyor sana" 

Milli Eğitim Bakanlığı ne diyor bu konuda acaba? Öğrenciyi "arkadaş" olarak eklemek caiz mi? Bizim zamanımızda, kızdığı hocanın arabasını "çizme" planları yapan hayta öğrenciler vardı. Şimdi de öğretmenine kızanlar onları komik fotoğraflarda etiketlemeyi mi kuruyorlar acaba? Gerçekten ilgimi çeken bir konu bu.

-Size verdiğim kompozisyon ödevini yaptınız mı çocuklar?
-Hangi komposizyon ödevini hocam?
-Facebook' tan yazdım ya!
-Hocam benim hesabımı heklemişler, yeni profil açtım. Size bu akşam davet gönderirim.

6 yorum:

Sevgi Gibi dedi ki...

Şarkcığım,
hep gençler mi "yeni nesil" diye isimlendirilecek? böyle olan öğretmenler de var, hem bu daha ne ki.
M.E.B evet "referandumda hayır oyu vereceğim" diyen bir öğretmeni görevden alır ancak buna el atacaklarını pek zannetmiyorum. çünkü adam "kötü" bir şey yapmamış!!
bir sistem sistemsizlik üzerine kurulmuşsa bünyesindeki mevcutlardan da pek fazla bir beklenti içerisinde olunmamalı diyorum ben, bir öğretmen olarak üstelik ;)

mit dedi ki...

Hahaha :) Süper bir yazı olmuş ya. Okurken çok keyif aldım ve o diyaloglar gözümde canlandı resmen :) Kalemine sağlık ;)

Unknown dedi ki...

benim öğretmenim de böyle olsaydı bende birşeyler icat ederdim sanırım :) aline sağlık çok güzel olmuş...

Şarküteri dedi ki...

SEVGİ:
Öğretmenlerin öğrencileri ile sanal ortamda buluşmalarının bence bir sakıncası yok. Sadece bakanlığın bu konu ile ilgili bir görüşü var mı diye merak ettim. Teknoloji hayatımızı öyle hızlı değiştiriyor ki, ayak uydurmakta zorluk çekiyoruz. Sadece eğitim alanında değil, her alanda. Patron ve işveren ilişkileri de olabilirdi bu yazının başlığı...

MİT:
Teşekkürler Mit, bu diyaloglar gerçekten de yaşanıyordur belki bir yerlerde :)

KOCAKARA:
Çok teşekkür ederim, birşey uydurmamak elde değil!

Adsız dedi ki...

ekikikikiki..
bu kadar komik bi ödev verme şeklini ilk defa duyuyorum..

ama hocam benim facebook hesabım yoook?
( marjinal miyim? eveth. )

hayat gibi.

Şarküteri dedi ki...

HAYATGİBİ:
Evet, çok marjinal bir insansın:) Aman böyle devam et, ileride facebook kötü güçlerin eline geçerse gelip bizi de kurtarırsın.