1.01.2012

Şükürler Olsun!


Blog şifremi hatırlayamadım. O kadar unutmuşum, siz varın anlayın. İnsan en sevdiği hobilerinden birini bu kadar boşlar mı? Valla "insan" deyince bir durup düşünmek lazım, evet boşlar. Kendisinden her türlü ihmal, her türlü vefasızlık ve afedersiniz puştluk beklenir. Çünkü insan yani!  Dünyada şu ana kadar yaşanmış bütün problemlerin kaynağından bahsediyoruz. Bu aciz dostunuz yine iyi, en kötü kabahati bir yıldır yazı eklememek olmuş. Bence bağra basılır "üzülme olum" denir. Öyle üzerine gidilip kalbi kırılmaz.

Yeni yılla birlikte bir dönüş yapmak istedim. "1 ocak" birçok başlangıca gebedir bilirsiniz. Rejimler, kararlar, sigara bırakmalar vs. Haa, her gebelik doğumla sonuçlanmayabilir elbette ama nihayetinde kafadaki milat ile birlikte yeni bir şeyi uygulamak daha kolay görünür. Bi de arkadaşlara söylenişi de güzeldir bunun:

"2012 yılbaşından beri kakamı yapmıyorum" gibi mesala! 
"Bırakçam dedim, bıraktım" 
"Zaten sıçmak kafada biten birşey bence"

Tabi burada örneğe takılmayın, öyle aklıma geldi yazdım. Ben de kısmetse ilerde blog hayatımdan bahsederken "Yaa 2011' de hiç yazamadım ama 2012' iyle beraber blog macerama çok şükür kaldığım yerden devam diyorum" demek isterim. Bence derim bunu.

Kısaca özet vereyim. En son 31 Ocak 2011' de yazmışım. Orada bahsettiklerimin uzantıları halen devam ediyor. Mesala Antalya merkezde yaşıyorum artık. Ama iş nedeniyle diğer şehirlere de gidiyorum, özellikle seracılığın yoğun olarak yapıldığı bölgelere... İrtibat listemde 500 kadar insan var. Bunların içinde üreticiler, firmalar, ziraat fakültesi hocaları, tarım ve köy işleri personeli var. İşim, bu kişilerle sürekli irtibat halinde olup kendi sera modelimizi tanıtmak! Ve satmak tabi. Lakin peynir ekmek gibi satılan şeyler değil bunlar. Öncelikle ürünle ilgili her türlü detayı enine boyuna konuşmak gerekiyor. Bir de bizim firmanın tasarımlarının alışılmışın dışında olduğunu kabul edersek, ki kabul etmeliyiz bence, işimin ne kadar zor olduğu ortaya çıkacaktır.

İşimde bir yılı resmi olarak tamamlamış bulunuyorum. Bu acemilik süresi kolay değildi inanın. Hem çalışma yöntemine hem de işin miktarına alışmak kolay olmadı. Yeni bir ülke, yeni bir pazar söz konusu olduğu için ve firmanın Türkiye' deki ilk temsilcisi ben olduğum için "yapılması gereken şeyler" denizinde boğuldum. Geçen sene içinde birçok tercüme gerçekleştirdim. Firmanın kitapları ve internet sayfası bunlardan birkaçıydı. Şu güne kadar yurt içinde ve dışında firmayı temsilen 5 adet fuara katıldım. ABD, Meksika, Kanada, İsviçre ve Almaya' ya da bulundum. Adana ve İzmir ziyaretleri gerçekleştirdim. Şu anda da Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri için gezi planları yapıyorum.

Türkiye' deki ilk yılımızda ilk seramızı satmayı başardık. Orta Asya ülkeleri için de büyük bir model teşkil edecek bu sera bir aksilik çıkmaz ise 2 ayda tamamlanacak ve içinde bitkiler ile birlikte gösterme şansımız olacak. Heyacanlıyım yeni yıl için. Bakalım bizi neler bekliyor? Yeni yıl ile birlikte kafamdaki "motto" yu da değiştirmeye karar verdim. Kakasını tutan adam gibi ben de radikal kararlar almak zorundaydım :)

"Yapılacak çok iş var ve benim vaktim yok" isimli zihinsel düşünceyi yok edip,
"Yapmam gereken herşey için bolca vaktim var" isimli cümleye terfi etmeye karar verdim.
"Zaten zaman kafada biten birşey bence"

Yeni yıl hepimize mutluluk ve afiyet getirsin.
Ellerimize sağlık.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Sen şifreleri mifreleri unutmuş olabilirsin ama ben yeni yazıyı da bi alttakinin yorum toparlamalarını da okumayı unutmadım. Hatta dün okuduydum diye hava basayım ki sonradan gelenler hizaya gelsinler :)
Tanıdık cümleleri okumak güzel.
Ama dediğimi yap, yapmadığımı yapmamazlık etme diyeyim, kaçayım.
Sevgiler.

-caglar

Oya dedi ki...

ulen yazıyı okudum, gaza geldim..
ben de mottoyu değiştiriyorum yec..
"Yapmam gereken herşey için hiç vaktim olmasa da kasıp yapabilirim uleeeyyynnnn"

birlikte hoşbulduk diyorum madem o zaman..
umarım bu yıl çook başarılı olur ve paraya para demezsin ;))

Portia dedi ki...

Oooo ne güzel :) ben de ben de ...

Sanırım keramet 2012'de. Son bir sene boyunca reader'a toplam on kere girmemişimdir, bi baktım ortalık şenlenmiş :)

mit dedi ki...

Aramıza tekrar hoş geldin :) 2011 hem senin hem de benim blog açısından bayağı kısır geçmişe benziyor. İnşallah 2012 daha verimli geçer yazı açısından.

Aynı dilekler iş için de geçerli ve ne mutlu ki gayet iyi gidiyor gibi görünüyorsun.

Sonsuz başarılar!

Adsız dedi ki...

Konuyla alakası yok ama nette gördüm şarkı harikaymis, güzel proje çok yaratıcı ;)
K.G.
sevgi ve selamlarimla

hayatgibi dedi ki...

selam.
buralardaydım diyeyim dedim..

niye mi?
ben de ara vermiştim özlemişim herkesi de ondan :)

Adsız dedi ki...

I'm now not certain the place you'гe gettіng уοur infо, but great tοpic.
I nеeds tο spеnԁ a while learning much more οr understanding more.
Thank you for fantastic infο I used to be looking for this infoгmation foг
my missіon.

Fеel fгee tо surf to my webѕitе:
seopressor version5