27.02.2008

Bir Sabır Denemesi


Aranızda yedi ay boyunca aynı fotoğrafı çeken oldu mu? Pazar hariç haftanın her günü aynı ağaca sırtını verip çerçeveyi hep aynı yerde tutmaya çalışarak...

Bu soru "aranızda aklını peynir ekmekle yiyen oldu mu? " sorusuna denk düştü galiba. Galibası yok düpedüz öyle oldu.

İlk kare 2007 şubat ayının 8. gününe rastlamış, sonradan kaynaşıp can ciğer kuzu sarması olacağımız palmiye ağacı ile o gün tanışmışız demek. Gölgesi bile olmayan, sırık fasülyesi gibi bir ağaç. Kimseye hayrı dokunmaz diyesin gelir. Ama öyle değil, pek anlayışlı, efendi tabiyatlı bir kimse. Yedi ay boyunca kaba yerlerimizi dayayıp, sırtımızı verdik fakat bir kere bile bir yanlışını, bir fena temasını yakalamadık. Çok şükür. 
 
>>

Son karemizin tarihi 12 Eylül 2007. Darbe gibi tarih. Bundan sonra binanın çatısı bitmiş, dış cephede fazla oynama yok diye durduk. Keşke çekeydik, çimenler ne güzel, bulutlar ne şenmiş.

İşte bu iki tarih arasında 250 kadar fotoğraf oldu. İnşaat harlandığı zaman günde iki, bazen üç kare. Durgunlaştığı zaman haftada üç, dört. Ama hep aynı yerde, hep aynı ağaca dayanarak... Gönül isterdi ki bir üç ayaklımız (tripod) olsun makinamızı yerleştirip yüzde yüz aynı açıdan çekelim. Üç ayaklımız vardı, yok değil de, tek işimizin bu olmadığını da hatırlatalım. Hatta işimizin katiyyen bu olmadığını vurgulayalım. Biz yaban ellere zanaat öğrenmek, mesleğimizi yapmak üzere çalışmaya gittik. Belimize tabanca gibi bağlayıp tripotu kamerayı hababam deneysel sanat üretelim diye değil...

Ama işte dediğim gibi peynir ekmekle bi kısmını katık ettiğimizden, aklımız bizi rahat bıraktı bazı bazı. Çocuk parkına salınmış delibaş çocuk gibi o vakit, koşup verdik kendimizi denklanşöre.



Haa, şimdi gelelim şu 250 fotoğraflık serimize. Tam 250 değil esas. Birbirine benzeyen ardışıkları ve hatalı kadrajları eleyince geriye 200 kadar kaldılar. 200 fotoğrafın 43 saniye süren dansı. Yohan Sebastian Bah' ın çello süiti eşlik ediyor. Bu süitin prelüdü esasen. Bir üst fotoğrafta yer alan evleri görüyorsunuz ya, işte benim yedi ay boyunca çeke çeke bıktırdığım ev önden ikinci olandır.


 

Yukarıda bir video penceresi açılmadıysa bu bağlantıyı kullanın:
http://www.youtube.com/watch?v=vuLArhaoidg

GELECEKTEN NOT:  Aynı fotoğraf serisini kullanarak bu sefer Bach' ın piyano için 1 no' lu prelüdüyle montajladım. Tabi çalan da benim. Merak edenleri buraya tıklayıversin.


ÖNCEKİ YORUMLAR: 

Yazan:caglar | Tarih: 2008-02-28 03:41:37
Konu: hee
koluna bacağına sağlık diyebilirim anca. hoş olmuş.
sunuda müziği anlatan kısımda hiçbirşey anlamadım ama. bi anda bilmediğim bir dile geçilmiş gibi oldu. çello mello, premir lig, yohan diye bi futbolcu. ııh. ilgiyi kuramadım. ;)
.........
Eyvallah teşekkür ederim. Bence anladın ama mahsustan öyle diyosun sen. 
Yazan:atalet | Tarih: 2008-02-28 07:50:40
Konu: .
çok hoş..
güzel olmuş..
ama .. ne sabır..
şu hani bi arabacık geçiyo bi ara..
3 karede ya da 4 karede..
4 pazar aynı yerde mi yakaladın arabayı yani..
bu o mu demek..
.........
Görüntüler hızlı aktığından belli olmuyor pek ama o araba ( 3 tekerlekli çim biçme makinası ) tam 9 karede geçiyor. Orada bir hile var tabi, 9 kare farklı günlerde değil bir seferde (5-10 dakika içerisinde) çekildi. Fotoğraf çekeceğim noktaya daima kullandığım araçla gidiyordum. O gün de o biçme makinası vardı.

Çalışma sistemi şu; Aleti park ediyorsun koşa koşa gidip (her zamanki ağacın ordan) fotoğrafını çekiyorsun, sonra gidip makinayı üç adım öne alıp parkediyorsun, koşa koşa gidip yine fotoğrafını çekiyorsun ve böyle böyle 9 fotoluk bir seri elde ediyorsun. Onları hızla oynatınca da hareket hissi uyanıyor. Bu arada pazar günleri tatilde olduğum için hiç çekim yapmadım. Belki bir iki sefer denk gelmiş olabilir.
............
pazarı ben uydurmuş olsam gerek yaparım bazen
hatta inatlaşabilirim seninle vardı orda bi pazar günü diye öyle eminim yani..
neyse..
ben de makinenin neden şoförü yok.. nası çalışıyo diye düşünmüştüm de..
uzatmayıp susayım demiştim..
demek doğru görmüşüm =)
Yazan:sambadi | Tarih: 2008-02-28 17:08:57
Konu: mükemmel
tek kelimeyle "mükemmel"..
lütfen bu emek, sabır, sanat, estetik ve akıl dolu çalışmayı bizlerle sınırlama..
ve ayrıca bach da şahane bir seçim olmuş..
çok sık olmaz bu ama.. valla nutkum tutuldu..
kaçıncı izleyişim, şaşırdım..

hamiş: etrafta beyaz kadın göremedim ;))
...........
Teşekkür ederim Sambadi, beğendiğine sevindim. Sizden başka kimsem yok ki başka kime izleteyim? Mecburen burasıyla sınırlı kalacak.

Benim hiç sosyal netvörküm olmadı abla, ühüüü ühüüüü...
Beyaz kadınlar arkada kaldı. Gözükmüyorlar :) Tövbe estağfurullah..
Yazan:bunyaminakkaya | Tarih: 2008-02-28 21:05:26
Konu: ELİNE SAĞLIK YEC
Valla emeğe şapka çıkartmamak elde değil.
Aylarca böyle bir sabır ve özen...
Gündüz işyerinde izleyemedim; bizimkiler youtube ı
engelliyor nedense.
Şu anda evden izleyebildim.
Çok güzelmiş.
..........
teşekkür ederim bünyamin abi, işyerinde sansür bi derece. Bi de koca ülkeye sansür uygulama hikayesi var. Yutüpü cezalandırmak için sözümona..
Yazan:hicasliyok | Tarih: 2008-02-29 00:20:28
Konu: Maşallah YEc
Ooww My gooooooDddneeessss
Bi şey de senin aklına gelmesin YEC:)
Vay canınamsı gibimsi..:))
Çok aşırı fecii takdir ediyorum seni.
Bu yakınlarda bi de kısa film çekersin sen :)
Görüşmek üzre pek çok fazla sevgiler!
ASLI
kipOş
............
Maşallah deyince sünnet kıyafetim aklıma geldi. Boydan boya geçen maşallah kuşağım vardı simli mimli. İşte ilk kısa filmi de orada çektim zaten :) Ama çok kısaydı hakkaten, pilavın içinde bile gözükmüyordu.
İltifatlarınız için teşekkür ederim efendim, teveccühünüz..
Yazan:birdemetmavi | Tarih: 2008-02-29 10:30:56
Konu: pörfekt ..
tek kelimeyle ..
müziğin uyumuyla bütünleşmiş ..
şaşırdımm ( şahika efekti ile )
çok beğendiiiim :))
............
Ne mutlu şaşırtabildiysek seni. Teşekkür ederim.  
Yazan:acikdeniz | Tarih: 2008-02-29 13:14:30
Konu: ..
Çok güzel olmuş eline sağlık Yec. 250 defa aynı yeri bıkmadan çek, kimi zaman güneşli kimi zaman bulutlu, arada çimbiçme makinesi hele ne güzel hareket efekti vermiş.Müzikle uyumunu da unutmamak lazım. Herşeyiyle güzel bir paylaşımdı:)
.............
Tabi bunu yapmak için her daim fotoğraf makinasıyla gezmek ve yolunu illa ki her gün oradan geçirmek lazım. Çalıştığım yerin 2500 dönüm büyüklüğünde bir yer olduğunu düşünürsek işin zorluğu biraz daha ortaya çıkıyor. neyse ki ana yola yakın bir kısımda yer aldığı için biraz daha rahat uğrayabiliyordum.

Beğendiğine sevindim. 
Yazan:sambadi | Tarih: 2008-02-29 15:00:51
Konu: bak! :)
ya mükemmel gerçekten..
.........
Bak! diye bir ünlem olduğunu da il kez sende görüyorum ha :)
Yazan:farmau | Tarih: 2008-02-29 20:49:21
Konu: tebrikler
Yec paşam ellerine sağlık.Bu nasıl bir emektir böyle.Valla gıpta ettim ben ki fotoğrafçılık aşkım başıma vurur zaman zaman ama böyle bir sabrı gösterebilirmiyim diye düşünmedim değil :)

Gerçekten çok hoş olmuş :))
...........
Sabırla def-i hacet eden mermeri oyarmış farmaucum, ben hafif üzerinden kazımışımdır en çok.
Yazan:birdemetmavi | Tarih: 2008-02-29 23:38:32
Konu: :)))
cevap çok güzeldi ..
şaşırmadım ..
beğendim :)
şimdi de " ne mutlu beğendirebildiysek sana .. " dermişsin ..

Son dakika : listemde görmek çok mutlu edecek, zira her defasında
buraya arkadaşlarımın yorumları üzerinden geliyordum ..
Çok mesudum :)) Kabul ediyorum, evet.. evet, evet :)
..........
Eee o zaman allah mesud etsin bizi :)
..........
AMİN :))
Yazan:Abhorrence | Tarih: 2008-03-01 13:04:20
Konu: tebrikler
harika bir çalışma olmuş... aslında burada eline sağlık demek pek yeterli değil sanırım 7 ay boyunca fotoğraf çekebilmek maksadı ile kullandığın her türlü azana sağlık demek gerek sanırım... tebrikler

bir benzerini 5 yıl boyunca (18 - 23 yaş arası) aynada kendini fotoğraflayan cezayir asıllı bir fransız yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam... sabredebilmek güzel... ha 7 ay ha 5 yıl :)
............
Saol Abho, sonunda güzel bir şey çıkacağına (çıkma ihtimaline) inandıkça sabırlı olmak bir nebze daha kolaylaşıyor. " Time Lapse " başlığı altında yapılmış gayet güzel videolar var yutüpte. 
Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 2008-03-02 00:57:07
Konu: **
çok güzel olmuş gerçekten eline sağlık :) nerden aklına geldi 7 ay boyunca ee başlarım ama artık sıkıldım demeden sonuna kadar devam etmek çok güzel bi şi. hem güzel bi şi ortaya çıkmış hemi de böyle insanın kendinin bir şeyi başarmak için sabır gösterdiğini görmesi de güzel. birde o gölgeli fotoyu çok beğendim. :)
............
Valla daha önce dijital makinam yoktu, alınca yapacaklarım arasına almıştım bu işi. Tabi bu bir başlangıç demesiydi, inanıyorum ki devam edeceğim bu tür işlere...
Teşekkürler imbir. Bursa' ya uykusuz imza gününe gidebildin mi, merak ettim...
...........
yok yeccim ya nerde çalışıorum ya il dışına çıkmam yasak hem.. hem de kadro işleri falan. sen gittin mi?
............
Yok ben de gitmedim de sana yakın olduğu için belki kaçmışsındır hafta sonu dedim.
Yazan:zuleyla | Tarih: 2008-03-02 01:26:06
Konu: var var
Ben de ,hani benim iki kavak vardı ya mutfağın penceresinden görünen,geçen nisan ayından beri aynı yerden fotoğraflıyorum onları. 11 ay olmuş.500 den fazla karem var. Bazıları çok ilginç. Tam bir yıl olunca böyle bir video hazırlamıyı düşünüyorum. Dört mevsimi de içine alsın istedim çünkü.Bakalım.. Bir ayım kaldı.
Eline sağlık deyip çekileyim. Gerçekten çok hoş olmuş.
.............
Evet bir kaçık daha varmış demek ki aramızda :) Yalnız olmadığımı bilmek iyi oldu zül. Senin o kavaklar meşhur zaten, sonucu merakla bekliyorum, bitince haberimiz olsun. 500 fotoğrafa ulaştığına göre bazen günde iki kere de çekim yaptın. Aşağıdaki adreste tam yıl zaman döngüsünün güzel bir örneği var:

http://www.youtube.com/watch?v=Sdlc_92mDjs&feature=related
Yazan:atkadehielinden | Tarih: 2008-03-03 22:41:03
Konu: ...
Çok güzel olmuş :)
bildik tüm kelimeleri tekrar etmek istemiyorum ama
bana örnek oldun diyebilirim
hayatımın her alanında fotoğraf makinem olacaktır
kendi resmimi çekmek dışında herşeyin resmini çekiyorum
amatörce ilgileniyorum kısacası ve devam ettirmek istiyorum :)
bakarsın hazırlarım bende böyle bişi :)
fikrini çalmış bulunuyorum :)
Birde bulutların oluşumu çok güzel ..
.............
Bence de yap birşeyler. Pul koleksiyonu yapmaktan kesinlikle daha zevkli bi uğraş bu: Bulut koleksiyonculuğu :)
Yazan:stajyer | Tarih: 2008-04-15 20:58:38
Konu: :)
çok güzel, çok başarılı ve çok güzel bir çalışma olmuş...
tebrikler...
..........
Saol stajyer dostum.
 

Hiç yorum yok: