19.02.2008

Bir Geç Kalma Anısı


İnsan kendi esprisine bu kadar güler mi? Valla güler, bir de aradan on sene geçmiş ve yaptığı bu muzipliği (denyoluğu mu desek?) iyice unutmuşsa kendini koyverir güler...

Yüzkitabı (feysbuk) denen internet sitesinin tozlu sayfalarında bulmuş yüzümü ve akabinde şahsımı... Kendisi üniversite hazırlık birinci dönemden sınıf arkadaşım, sene bin dokuz yüz doksan sekiz.

Daha önce söylemiş miydim bilmiyorum ama ben kendim çok yatak sevdalısı bir insanımdır. Öyle yorganı bir kenara atıp -babamın deyimiyle çivi gibi zıplayıp- çıkamam yatağımdan. Döne döne, sarıla sarmalana hep biraz daha uzatmak isterim geceyi. Sorun da budur ya, benim gece diye isimlendirdiğim zaman dilimi, başkalarının gündüz diye isimlendirdiği zaman dilimiyle çakışmaktadır. Ve malesef gündüzcüler sayıca üstün oldukları için hep haklı çıkarlar, horozlar onlardan yanadır. Ne acı ki, benim gibilere de uykucu, tembel, sorumsuz gibi sıfatlar kalır.
    
>>

İşte sınıf arkadaşım Bahar' ın hatırlattığı anı, erken kalkamadığım için ilk derse geç kaldığım sıradan bir okul gününde geçiyor. Üniversite hayatımın sonraki günlerinde de "geç kalan adam" olarak haklı bir üne sahip oldum fakat hazırlık sınıfında  gerçekten ipin ucu kaçmıştı.

Hikayenin geçtiği sabah yine kapalı kapının önünde -henüz kullanmadığım- bir özür cümlesi aramakla meşgulken... 

İsterseniz bundan sonrasını Bahar' ın kaleminden aktarayım:

- İlk dersin ortalarındaydık, kapı çaldı. Gelenin sen olduğunu görünce şaşırmadık tabi... Acaba ne diyecek diye beklerken, ellerini iki yana açıp "Yine bensiz başlamışsınız!" deyip kızgın kızgın oturmuştun yerine. Hoca şaşkın, biz hepimiz yerlerdeydik...

Şimdi düşünüyorum da hocaya ayıp olmuş biraz :)


ÖNCEKİ YORUMLAR:

Yazan:acikdeniz | Tarih: 2008-02-19 20:11:13
Konu: ...
İlahi Yec :) "Yine bensiz başlamışsınız!" demek nerden aklına gelir.
Hocasına göre değişir aslında espri anlayışı gelişmiş ve kompleksi olmayan bir hocaysa güzel, tersiyse hocanın takma ihtimali kuvvetle muhtemel :)
............
Hoca bizden 7 yaş büyük bir ablamız olup nüktedan bir şahsiyetti. Onun verdiği bir rahatlık oldu tabi.
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2008-02-19 22:34:07
Konu: bıkbık
neydi o fıkra...
komik olacak çocuk yattığı yerden belli olur?
yok olmadı..
neyse yeterince dağıtabildiğime göre gidebilirim :D
.........
Estafiiirullah Çağlar Bilircim.
Benim bildiğim, adam olacak çocuk lazımlığa oturuşundan belli olur sözü var...
Yazan:atalet | Tarih: 2008-02-20 12:23:35
Konu: .
=)
şık..
.........
Yeni aldım, sümerbanktan :)
Yazan:bunyaminakkaya | Tarih: 2008-02-20 13:43:40
Konu: ANILARIN EN GÜZELİ :)
Bizim lisede bi Ali vardı.
Nam ı diğer: "sırık"
Okular yeni açılmış ve son sınıftayız.
Edebiyat öğretmenimiz Sema Hanım da tam
Betül Mardin ayarında bir saray hanımefendisi.
-Çocuklar hepinizi daha büyümüş ve olgunlaşmış gördüm.
Ali : Hocam siz de çok olgunlaşmışsınız
-!!??.. (sınıfta buz gibi bir sessizlik. Ama Ali kırdığı potu düzeltmekte kararlı)
-Hocam yani kişilik olarak demek istedim :)
............
Orada olup ta hocanın yüzünü görmek isterdim.
Yazan:farmau | Tarih: 2008-02-20 21:18:45
Konu: :)
Alemsin valla Yec:)
Hazırlık sınıfları mı böyle oluyor bilmem ,bir başka tadı kalıyor damağımızda ,benimde üniversite de geçen yıllarımın en renklileri hazırlıkta geçmiştir snaırım hepimizde lise bitti ahanda össdende yırttım falan gibi bir haller oluyor.


-kurbiş ne bekliyorsun yazsana şu cevabı tahtaya
-ucum bitti hocam


-kurbiş artık bu geç kalmalarına bir çözüm bulmayı düşünüyormusun
-ya hocam öyle bir düğüm atmışım ki nefesi en kuvvetli hoca bile çözemedi


gibi bunlar ilk aklıma gelenler ki bahane konusunda sınıfın en şanssızlarındandım,senin gibi harıka bir cevapla hepimizi gülme krizine sokan arkadaşlarda vardı
fazla uzatmayayım çok iyi cevap .)
..........
Eee dediğin gibi, yeni öss den (o zaman öys di) çıkmışsın kendini dünyanın hakimi zannediyorsun. Hocalarda genç halden anlayan insanlar olunca biraz cıvıtılıyor. Saol farmaucum, kendine iyi bak...
Yazan:Flutperisi | Tarih: 2008-02-20 23:32:35
Konu: Nasrettin hoca bir gün :)
Güzeeel :)


Ben bunu fıkra niyetine anlatmaz mıyım, anlatırım.
Hatta anlattım bile ;)
..........
Benim bi de göle yoğurt mayalama hikayem var, hiç anlatmış mıydım peri?
.........
Dur bi cinlerime sorayım ;-)
Yazan:sambadi | Tarih: 2008-02-21 01:04:30
Konu: keşke
aman da benim başka bir modelim :) yoksa, yoksa biz kardeş miyiz? :))

fakat ben uykudan ziyade, geceyi sevenlerdenim.. halk arasında yarasa denen mahlukata da benziyorum denebilir.. ya da gündüz insan, gece hırt :p

ve ben de derslere hep geç kaldığımdan ve sabah 8.40 olsa da, sırf ekonometri hocamızın şahane esprilerini kaçırmak istemediğimden ve hoca geç gelenleri sınıfa almadığından, dersliğin penceresinin önüne sandalye atarak, açık kalan pencereden kahkahalara eşlik ederdim..


keşke senin kadar ince zekalı olabilseydim ve benzer bir espriyi patlatabilseydim..


ya da keşke bu yazıyı daha önce yazsaydın ve ben daha genç olup, esprini çalsaydım :))
.........
Estağfurullah, espri senin. İşe geç kalınca dqa kullanılabilir ama pek tavsiye etmiyorum :)
Bizim üniversite ilk sene tüm finaller sabah 8.30 da oluyordu. Bu iş notlarımı çok etkiledi, sınavlara geç kalınca bitirmek zor oluyordu çünkü :) Listeler açıklanınca iyi not alan arkadaşlara size 20 dakika avans veriyoruz hala da benden çok yüksek alamıyorsunuz diye takılıyordum. Neyse ertesi yıl sınavlar öğleden sonraya çekilince rahatladım, bundan sonra geç kaldığım için değil soruların cevaplarını bilmediğim için kötü notlar almaya başladım. Nihayet üçüncü yıl hem zamanında başlamak hem de çalışıp gelmek gibi formüller sayesinde sınavlardan geçer not almaya başlamıştım. Dördüncü sınıfta ise... Dördü anlatmak istemiyorum, kendini öven insanları sevmem.
Yazan:jidotakafu | Tarih: 2008-02-21 13:45:45
Konu: :D
aahahahahahhah...
Oldun sen oldun...
yanlış meslek seçmişsin sen YEC...
..........
Bazen ben de düşünmüyor değilim Jidocum, keşke grayder operatörü olsaymışım lan, çok zevkli :)
Yazan:hicasliyok | Tarih: 2008-02-21 20:49:54
Konu: Çok Aşırı Fecii
eheuehu (Öksürüklü gülüş :) )
Pek hoşuma gitti..
Yarın bi deniim bakalım yer mi bizim tiçır. Ne de olsa hazırlık'ım :)
"Aym soorrri ay kant eksept yuuu" deyip kapıyı gösterir sanırım. Daha 3 gündür tanıyoruz birbirimizi.. Belki sonra denerim. :))


İnsan hazırlık olduğu zaman pot kırmaya daha bi meyilli oluyor gibimsi. :)


Not: Başlığın yorumla hiç bi alakası olmadığının farkındayım ama yorumu okumadan önce kimin yazdığını tahmin edebil diye öyle yazdım. :))
Sevgiler;
Kibariye
ASLI
...........
Evet, başlığı görür görmez anladım senin geldiğini. Özledik yazılarını ve yorumlarını... Bence sen bir müddet daha deneme bu şakaları, appırların hocaları daha bir iddalı, daha bir ciddi olur.


Neyse, geldiğine sevindik blogcak, inşallah herşey yolundadır...
Saygılar.
Kibariye
Yazan:atkadehielinden | Tarih: 2008-02-21 23:11:54
Konu: ..
ayy ben bunu
okurr okurr gülerimmm :)
hatta yarım saattir gülüyorum
hahahaaa
karnım ağrıdı
biribana su getirsin ...
.........
Allah daha da güldürsün inşallah.
Yazan:skazka | Tarih: 2008-02-23 12:59:18
Konu: harika:))
:)) hala gülüyorum :)) bugün görüşeceğim arkadaşlar da çok gülecekler buna :))


kendine iyi bak yec...
.......
Vay skazka, nerelerdesin sen? En son baktığımda kepengi çekmiştin. Keyifler yerinde mi?
........
işler kesat uzun süredir kepengi açamadım yec:) ama ben iyiyim şükür...tekrar yolun düşerse ankaraya buralardayım...kal sağlıcakla...
..........
Aaaa sen de mi Ankara' dasın? Hiç haberim yoktu vallahi. Eyvallah, saygılar...
Yazan:dolphinblue | Tarih: 2008-02-24 02:02:10
Konu: ...
ahahahaha


süpersin sen ya yecim!olmadı eline odun alıp hocayı dövseydin bari...
hayır geç kalktığın gibi birde huysuz oluyorsun galiba...
birde ben şimdi taa miamilerdeki yec'in sabahın 6 larında nasıl kalkabildiğini merak eder oldum iyimi :)
..........
Valla onu bütün kamuoyu merak ediyor zaten dolfincanım. Yakında bir basın açıklaması yapıp konuyu aydınlatacağım. Aslında karmaşık değil o kadar, saat başına para aldığım için yarım saat geciksem dahi bunu pey çekimde (haftalık maaş bordrosu) aynen görüyordum. Herhalde yanıt bu :)
Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 2008-02-24 15:36:10
Konu: :D
ahahahah çok hoş ya bizim bi arkadaşta derse geç kaldığında hoca sormuş "evlaaağdım niye geç kaldın?" diye o da "e siz geç kalırsınız die geç kaldım" demiş ona da çok gülmüştüm bunda biraz ayıp olmuş sanki ama senin ki öyle ayıp deil bence teessüflerini sunmuşsun haklı olaraktan ehehe
...........
Evet bence de, benim olayda şahsıma bir kasıt söz konusu. Beni dersten koparmak istiyorlar :)

Hiç yorum yok: