26.12.2007

Amelie


Ülkemizin bazı yerlerinde "amele" olarak bilinen bu film, gösterildiği yıllarda büyük bir ilgi görmüş ve beklenmeyen bir başırı kazanmıştır. Kendisi kadar müzikleriyle de konuşulan bu filmde görev alan fransız besteci kimdir? (TRT' nin bilgi yarışmaları gibi oldu) 

-Yan Tiirsen.
-Yann Tiersen doğru cevap, evet alkışlıyoruz...

Kış geceleri zor geçiyor, uzun bi de... Yutüpündeki bazı vidyoları karıştırırken denk geldim işte bu şarkıya. Daha önce duyduğum zaman kulak kabartmışlığım vardı. Çalınması çok zor değil, zaten bunu çalan binlerce amatör piyanist var, diyerek kolları sıvadım... Benim neyim eksikti sayın seyirciler?  
  
>>

Buyrun, şarkı hakkında yapılan sözlük yorumlarını okumak istiyorsanız şöyle alalım.

Benim versiyonuma gelince... Öncelikle notalara bakarak çalmadım, kulaktan ve diğer amatör videolardan gördüğüm kadarıyla çaldım. Kayıt sırasında "cızırtı" yapıyor diye pedal da kullanmadım. Sonuçta ortaya böyle birşey çıktı. Biraz kuru ama fikir veriyor.

Comptine d'un autre été L'après midi 
(Bir başka yazın tekerlemesi: Öğleden sonra)

 

Yukarıda bir video penceresi açılmadıysa bu bağlantıyı kullanın:
http://www.youtube.com/watch?v=_JAZkh8jmPY

Amelie filminin diğer bir temasını yine benim yorumumla dinlemek istiyorsanız sizi böyle alayım. Bakınız, La Valse d' Amelie:


Bir başka puroğramda görüşmek üzere şimdilik esen kalın.


ÖNCEKİ YORUMLAR: 

Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 2007-12-26 18:34:48
Konu: ehe
geldim, izledim vidyomu,kaba etimi ayağın dairesel savurmalı hareketinden kurtardım gidiyorum..bir de alkış bıraktım :)
.......
Teşekkür ederim imbircim. Yalnız tekme derken illaki de o bölgeyi hedef aldığımız sanılmasın, artık nereye gelirse :)
Yazan:SunnyCameHome | Tarih: 2007-12-26 21:09:45
Konu: laylaylom loyloy

"böyle" linkindeki performansınızdan ötürü sizi içtenlikle kutluyorum... Bu puroğrama da hayatımın en keyifli test yayınını izlememe vesile olduğu için çok teşekkür ediyorum.... :)))) artanından kabak dolması yapcaz artık... :)))) 
........ 
Teşekkür ederim sayın güneşli hanım, o sizin naçizane komplimanlarınız... (kırılacağım incelikten ha) Galiba benim yutüp kanalındaki enginar test yayınını izlediniz. Güya onu baştan sona çevirip ingilizce alt yazı koyacaktık, bi de bazı yerlerini kesecektik falan ama henüz vakit bulamadık... İşin tuhafı bazı yemek tarifi sitelerinden link vermişler ona, az önce fark ettim:) Bunu izleyip enginar dolması yapan olur mu acaba?
Yazan:jidotakafu | Tarih: 2007-12-26 22:42:47
Konu: seviyorum seni uleeennnnn...

Filmi izlemeden once muziklerini dinlemistim ben.. Muziklerden sonra merak edip izledim filmi... La Valse d'Amelie en sevdigimdir benim... gozlerini kapatip dinlersen atli karincadaymissin hissi verir .. Bana veriyo yani :D... hatta blooma koymustum bi ara.. Acip acip dinliyodum gun icersinde pek keyifliydi... :)
Iste sen caldim diyince La Valse d'Amelie mi acaba dedim.. Onun piyanoyla calinmis hali de superdir.. Ama bu da guzel... Haha hatta vayy be tipki filmdeki gibi caliyo dedim.. notali sonucta farkli ne olacakti ki ... Yecaittinin Yann dan eksigi ne bi kere.. calacak tabe.. benimki de laf yani... Cok hostu Yecaittinim ..
Haa bi de evet... ben aylarca direttim ya parmaklarin uzun ince diye sana... Sen hakliymissin ben yanilmisim.. Tepeden gayet normal parmak boyutlarinda gorunuyorlar :D...  
.......... 
Saol jidocan, ben de aslında amele valsini daha çok severim, onu da çalıyorum biraz ama daha olmadı. Atlı karıncayı bilmem ama bana motorsiklete binmiş iki sevgili görüntüsünü çağrıştırıyo, o da filmden kalan bir çağrışım.
Yan kardeş besteci bi insan özünde, dört beş enstürman çalabiliyo... Yok aynı anda değil... Çok yetenekli, takipçisiyiz.
Türkiye' ye geldiğimdem beri çok sık yıkadım ellerimi, biraz çektiler haliyle. Bi de havalar soğuk ya büzülme oluyor. Yaz zamanı göreceksin esas, orta parmağın 12 santime kadar çıktığını bilirim:)
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2007-12-27 01:33:39
Konu: dinlerkenki hisler

hadi oynayalım mı ne oynuycaz ıımm bilmem.. yakan top? top yok. istop? top yok dedik ya, alalaa. kovalamaca? olur. hadiiii koşkovala koşkovala koşkovala koşkovala yoruldum. koruma kalkanıııı üff tamam. ... koşkovala koşkovala koşkovala koşkovala koşkovala
yoruldum ben, kaçmıyorum işte. al ne yapacaksan yap. bilmem?
.........
Hehehe koruma kalkanı ne güzel birşeydir hakkaten, sıkıyı görünce hemen koruma kalkanı yapar dinlenirsin :) Zaten besteci de çocuk tekerlemelerinden ve oyunlarından esinlenmiş diyorlar. Bu bağlamda tespit çok yerinde, hızlı bölüm tam bir kovalamaca abiansı yaratıyor. Sonra birden bire yorulma geliyor. 
Yazan:atalet | Tarih: 2007-12-27 09:27:51
Konu: ..

ben .. hatırlatma için teşekkür ediyorum.. benim çekirdek de.. çok sever amelinin müziğini.. habire dinlerdi.. sonra çalmaya başladı piyanoda.. demek bi de bööle dürtüsü oluyo müziklerin.. çalabiliyosan.. mutlaka çalıp sistemine katıyosun.. söyleyebiliyosan.. sözlerini ezberiyosun.. hiç bişey yapamıyosan.. imeeme yüklüyosun.. sana ait senin sisteminde olsun istiyosun =)
kovulmadan bi programın sonuna daha geldik.. tekeşkürlerrr.. 
......... 
Senin çekirdek piyano çalıyor demek, bilmiyordum... Aman çok sevindim.. Evet, o müziğin bir
parçası olmak, içselleştirmek isteniyor. Yüzlerce kişi senden çok daha güzel bir şekilde çalabilir ama o parça kötü de olsa senin parmaklarından dökülürse daha kıymetli oluyor. Ama bu bağlamda en üst nokta, kendi bestelediğin bir şeyin başka insanlarca i
cra edilmeye çalışılması olsa gerek. Amanın ben de görür müyüm böyle güzel günler?
Yazan:erguvanlar | Tarih: 2007-12-29 14:12:30
Konu: merhaba

ziyaretin için teşekkürler... :)) 
hani oralarda "new year resolutions" denilen yeni yılı milad alarak gerçekleştirmeye niyetlenilerek alınan kararlar vardır,çoğu ilk hafta içinde vazgeçilen.hah işte ...eğer öyle kararların varsa gerçekleştirebilmen şeklinde bir yeni yıl dileği gönderiyorum sana...hoşcakal.... :)) 
......... 
Selam erguvanlar, aynı dilekleri ben de sana iletiyorum. Fakat ben hala Türkiye deyim, geri gidemedim bi türlü :)
Yazan:hbasak | Tarih: 2007-12-30 15:41:00
Konu: ..

aa çok güzel....üstelik ekşi sözlükte notasına da link var....Belki bu hafta vaktim olursa, ben de çalışırım bu parçayı
.......... 
Evet ben de gördüm onları. O halde senden de bir yutüp vidyosu bekliyoruz başak.  
........ 
hbasak: cık.. yılbaşı sabahı çalıştım, çok zevkli ama piyanonun akordu bozuk, yakınlarda yaptırabileceğimi sanmıyorum...tembel bir re yüzünden sol eli iki oktav kalından çalıyorum! bak, aslında öyle de çok fena değilmiş.... 
Yazan:somebuddy | Tarih: 2007-12-31 11:58:48
Konu: yeni yıl
inşallah yeni bir yılda ameli'ninki gibi güzel gözlerde kaybolursun yec.. (ayyyyy.. çok havalı bir yeni yıl mesajı olduuu.. heyyytt :p) 
hamiş: müzik güzeldi.. çok güzeldi..
..........
Vallahi çok güzel bir temenni olmuş sambadi.

Mümkünse bunu nail babanın ya da dengi kuruluşların listesinde bir numaraya aldırmak istiyorum.
Ben de sana benzer şeyler dileyeceğim ama enişteyi üzmeyelim şimdi :) 
Yazan:atkadehielinden | Tarih: 2007-12-31 17:13:15
Konu: ...

yecccc mutlu yıllarr yeni yılın kutlu olsun  
........ 
saolasın kadehçim, cümlemizin...
Yazan:emins | Tarih: 2007-12-31 19:43:31
Konu: :)

Yeni yılınız kutlu olsun.... 
sevgiyle
.......... 
Saol emins kardeşim senin de...
Yazan:ömürcek | Tarih: 2008-01-01 16:02:27
Konu: harika

bir şarkıyı anlayabilmek ne güzel bir şeydir. sayende biz de anlayabildik şarkıyı.. harika çalmışsın... mutlu yıllar ;)  
........ 
Ömürcek çim nerlerdesin sen? Sana da çok mutlu yıllar...

Hiç yorum yok: