1.01.2010

USTA ASKER

 
Dün itibari ile yemin ettim ve usta er ünvanı kazandım. Kısa süren acemilik döneminde kazandığım ustalıklar saymakla bitmez; Sıraya nasıl kaynak yapılır, bulunduğun sıraya yapılan kaynaklar nasıl savuşturulur, tuvalet ve mıntıka temizliğinden nasıl kaçılır, ıslak ve nemli beton üzerine nasıl oturulur, ıslak ve nemli beton üzerine cırcır olmadan nasıl oturulur, cırcır olunca nasıl bir tedavi yolu izlenir, ıslak mendil ile nasıl duş alınır, horlayan adam nasıl etkisiz hale getirilir vb...

>>

Kazandığım ustalıkları sergileyeceğim yer de belli oldu. Gölcük idari ve Sosyal Hizmetler Komutanlığı, Orduevleri Müdürlüğü. Görev; boru-trampet. Görev yerlerini okuyan astsubay "trampet" deyince bunu gemiyle ilgili bir terim zannetmiş "gemiye düştük lan" diye içlenmiştim. Meğer bildiğimiz trampetmiş. Ucundan da olsa müzikle ilgili bir göreve düşmek hoş oldu. Zira asıl askerlik şimdi başlıyor, beş ay boyunca bu işle meşgul olacağım. Zor bir görev gelseydi (saç ez Muhafızlık) kara kara şafak sayacaktım besbelli. Arkadaşların çoğu muhafız azı yazıcı oldu.

Acemilikle ilgili birçok not tuttum. Fırsat buldukça yazmaya çalışacağım, orada çok farklı bir dünya dönüyor. Bana anlatılan askerlik anıları faso fisoymuş. Yok, çok zor bir acemilik geçirdiğimden değil... Orası başka bir ülke, kimseden dinlemediğim çok ilginç durumlar var. Askerliğe alışanlar bunları unutuyor, anlatmıyor besbelli...

Şu anda kendi bilgisayarımdan yazıyorum. İki günlük yol iznimi kullanmak üzere eve geldim. Yılbaşı gecesini Adana' da, bu geceyi evimde geçirdim ve yarın da Gölcük' teki yeni birliğimde olacağım kısmetse.

Bu yazı bir bilgilendirme yazısı olsun. Tüm dostlara selam.

12 yorum:

hayatgibi dedi ki...

en kısa zamanda " geniş özet " bekliyorum.
yeni yılın kutlu olsun..

Çağlar dedi ki...

Evin ile gölcük arası ne kadar acep. Okuyabilir misin ki bu yorumları. Okumasan da hisset: Kolay gelsin, hayırlı olsun ve sevgiler :)

mit dedi ki...

Hayırlısı olsun. Sağ salim bitirmeniz dileğiyle...

Adsız dedi ki...

gölcük..

bahriye..

kolayca tamamlansın dilerim =9

sevgiyle..

atalet..

gibi dedi ki...

Geri kalanı da çarçabuk biter inşallah:)

Teecetveli dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
alpernatif dedi ki...

Ritmi şaşırırsan bitmez askerlik
Ona göre :)

meg dedi ki...

hei! hvor kan man få tak i notene til "La den brenne" fra?

sofisticos dedi ki...

hi, Yosun. good luck with your askerlik.

carpediem dedi ki...

kolay gelsin,nefesin güçlü olsun...

Uyumsuz dedi ki...

hayırlı tezkereler, kış ayları ayrı bir deneyim olmalı askerlik.

Şarküteri dedi ki...

Buradaki yorumlara cevap veremedik zamanında ama içimizde kaldı. Zararın neresinden dönsek kardır.

HAYATGİBİ:
Saol senin de yeni yılın kutlu olsun arkadaşım. Beraber nice nice yıllara (birincisi türkçe ikincisi ingilizce okunacak) Yeni yazılar çarşı izinlerinden fırsat buldukça.

ÇAĞLARHERŞEYİBİLİR:
O gün daha evden çıkmadan önce okumuştum patron. Saolasın.

MİT:
İnşallah Mit. Teşekkürler.

ATALET:
Gölcük, Bahriye, Orduevi, Müzisyen, Yemek servisi, Temizlik, Teşekkür, Ederim, Atalet, Umarım :)

GİBİ:
şafak 96 gibi. göz açıp kapayana kadar biter ama süre zarfında tökezlenip düşmemek için gözleri hafif aralamakta fayda var.

TEEE CETVELİ:
Ben ingilizceyi türkçe yaza yaza harfleri unutacağım yakında. Bir koşuda yapıp mı geleyim? Peki öyle olsun. Ama arada sırtıma mendil koyacak biri de çıksın.

ALPERNATİF:
Komutanların parça istemesi çok komik oluyor. Emirle rica arasında. Albay ve üzerinin istek şarkılarını ikinci defa red etmek biraz riskli :)

SALVOR:
Ne didin gülüm? La den brenne nin notaları yanımda değil malesef? Norveç çe mi bu?

SOFİSTİCOS:
Teşekkür ederim. Yarı ingilizce half turkish anlaşıp gidiyoruz :)

BEYAZ GELİNCİK:
Nefes derken? Trompet çalmıyorum merak etme. Ama yine de kuvvetli olsun tabi olacağı varsa.

UYUMSUZ:
Ne güzel yeni arkadaşlar görmek yorumlarda. Evet, deneyim. Ama kışı bina içinde geçiriyoruz çok şükür.