23.02.2007

TORO' YA


Çimenler biçilmeye, sakallar jiletlenmeye doymadı...
Her bir kazımamızda daha da güçlü, daha da alaycı geri dönüyorlar.
Hayatın içten dışa doğru fışkıran sabırsızlığını durduramıyoruz.
Neden durdurmamız gerektiğini de bilmiyoruz.
Atalarımızdan kalan garip bir miras bu.

Uzayan sakallar salınmalı belki
Uzayan sıla yolları gibi gün be gün.
Ağlanmamış kederler damla damla süzülmeli yanaklardan.
Korkulmamış haykırışlar bağrılmalı avaz avaz.
Şaşılmamış hayretler edilmeli birer birer.
Ve doyulmamış çocukluklar salınmalı geçmişe.
Bırakılmalı sımsıkı tutunmak anılara...
 
>>

Ciğerlerimize doldurduğumuz hava,
sonra tohum ve papatya.
Akacak kan, nefret ve ruh.
Hepsi karşı koyulmaz bir telaşla
içeriden dışarıya taşmak istiyor.
Dar geliyor fani dünya.
Dışarıda ne var?
Ya ölümden sonra?

Yeni dişler eskileri itiyor.
Çırak usta,
usta erbap olmak istiyor.
İnsanlar sevişmek,
hücre bölünmek,
bebek büyümek istiyor.
Kumbara birikmek,
insan harcamak,
para kazanmak istiyor.

Durmuyor dörtnala giden beygir
Ve durmayacak ta...
Yolcu görmek,
ay doğmak,
ömür geçmek istiyor.



(Toro, fotoğrafta gördüğünüz çim biçme makinasının markası. Sabahın köründe çim biçerken aklımda toplanan dizelerdi bunlar)


ÖNCEKİ YORUMLAR:

Yazan:zuleyla | Tarih: 4.3.2007
"Her bir kazımamızda daha da güçlü, daha da alaycı geri dönüyorlar.
Hayatın, içten dışa doğru fışkıran sabırsızlığını durduramıyoruz."

Evet durduramıyoruz..Durdurmak da istemeyiz sanırım... Yani biz yoldan gönüllü çıkıyoruz... O alaycı geri dönüşlere ihtiyacımız var...
Çok sevdim ben bu iki dizeyi...

Gerçi toroya yazılan bu şiirin genelinde onu tamamlayan fotoğrafta da çok şey buldum ben...
Yazan:hicasliyok | Tarih: 4.3.2007
Konu: vauuvvv ..
hicasliyok ">
...
Düz yazı yürümeye şiir ise dansa benzer; yürümekte vvarılmak istenen bir nokta vardır, dansta ise amaç güzellik yaratmaktır
....

Ben emekleyeyim, ayağa kalkayım, yürüyeyim, koşayım derken sen böyle güzel tango yapmayı nereden öğrendin YEC?..

İyi geceler
ASLI
Kibariye YECccaaa

Yazan:skazka | Tarih: 3.3.2007
Konu: yec'e  
çimenlerini biçmeyene ceza var sizin oralarda
sakalını kesmeyen memura ceza var bizim buralarda
çimen de olsa sakal da
çıkıyor çıkıyorlar nerede olsa
atalarımızdan öğrendik
sözün dinlenmez sakalın yoksa
çimen ekip biçilecek eve sahip olmak imkansızdır memura
sakalın varsa kesme birkaç gün dinlensin
çimen biçmez isen sen oralarda neylersin
hep istiyoruz bıkmadan usanmadan doymadan
geçen gün ömürdendir derler,desinler
demeselerde geçiyor zemaann
ömür bitince ne başlayacak ah amaann!
...............
çok kapsamlı şiirin için teşekkürler yec...zevkle okudum...kaptırmışım kendimi yorumlarken de...devamını dilerim şiirlerinin...kendine iyi bak...
Yazan:kelebekyetkisi | Tarih: 27.2.2007
Konu: .
Hayırlı olsun taze şablonun
Yazan:farmau | Tarih: 25.2.2007
Konu: efkar mı bastı ne beni de?
offff layarak gezinirken can sıkıntısından belkide bloglar arasında tam da burada karşıma bir duvar çıktı ve tosssladım resmen...
Kelimeler değil belkide canımızı yakan hep hatırlayan beyin hücrelermiz...
Nerden çıktı bu cümle şimdi ,bilmiyorum içimden geldide yazayım dedim..
koyvermeli dimi herşeyi ,öylece bırakmalı akışına....
Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 24.2.2007
Konu: **
imbirgaripsinbirgaripler ">
çok güzel olmuş şiir.bu devran böyle dönüp gidiyor.bizde bu dünyadan gideceğiz bir gün.yapabildiklerimiz yanımıza kar kalacak.

"Belki de uzayan sakal kesilmemeli, bırakılmalı tüm çimenler kaderine...
İçimizde biriktirdiğimiz tüm o güzel laflar çıkmalı dışarı.
Ağlanmamış kederler damla damla süzülmeli yanaklardan.
Korkulmamış haykırışlar bağrılmalı avaz avaz.
Şaşılmamış hayretler edilmeli birer birer.
Ve doyulmamış çocukluklar daha fazla hırpalanmamalı artık,
Bırakılmalı sımsıkı tutunmak anılara..." şiir çok güzel ama özelikle bu kısmı çok sevdim
Yazan:caglarbilir | Tarih: 23.2.2007
Konu: ne diyorsun bu işe.
"İçimizde kalan tüm söylenmemiş sevgilere göstermeli dış kapının yolunu"

dış kapı, dış kapı... ey sevmeler, gidin başımdan mı demeli, yoksa alıp karşımıza, yekten, sevdim ulen seni mi demeli.
'seviyorum uleenn' -aziz ahmet

saat burada 0424 ve ben yine sebepsiz uyandım. hem yatmadan da tuvalete gitmiştim. ne diyorsun bu işe yec :)
............
Akacak idrar torbada durmaz!
Daha yazıyı düzenliyodum çağlar, söylediğin cümle üzerinde düşünüyordum tam şimdi. Acaba çok mu klişe oldu, çıkarmalı mı şiirden?

Evet evet "sevgiler" lafını çıkartayaım. Çok yıpranmış, canı çıkarılmış bir kelime bu...
  

Hiç yorum yok: