9.06.2007

Geçen Bölümün Özeti


Kısa bir aradan sonra herkese merhaba... Siz bu mektubu okurken ben çok uzaklarda olacağım, diyerek hüzünlü bir giriş yapmak isterdim, hatta görüntüye gelen kendi elyazımın arkasından kendi sesimle buğulu bir şekilde okumak isterdim yazdıklarımı. Ama zaten sizden çok uzaklarda olduğum için artık bu cümlenin bir orjinalliği kalmadı. En iyisi normal ve sıradan bir giriş yapayım.

Gerçekliğini “sanarak” bildiğim pek muteber klavye cambazı dostlarım, gerçekliğini görerek bildiğim pek kemikli diğer arkadaşlarım ve ne sanıp, ne bilip ne de hissettiğim diğer raslantısal arkadaş adaylarım... Bu geçen bir haftalık süreçte neler yaşandı? Genaral ile orko arasındaki tatsızlık çözüldü mü? Himen tüm süper kahramanların zaman zaman yaşadığı alt kimlik- üst kimlik bocalamasında hergün biraz daha Prens Edım yönüne mi kayıyor? İskeletor ve hayvan adam kız meselesi yüzünden kavgaya mı tutuştu? Hepsi ve daha fazlası geçmiş bölümlerde yayınlandı ama siz izleyemediniz di mi? Olsun, ben anlatacağım şimdi...
   
>>

Öncelikle belirteyim ki himen iyi, orko da yeni büyü denemelerinden başını kaldırdıkça generalle tavla atmaya gidiyor. Henüz eski günlerdeki gibi “enseye tokat” pozisyonu yok aralarında ama bir koltuk altına tavla sıkıştırma olsun, bir pulları yalayıp alna yapıştırma olsun, bunlar tekrar yaşanmaya başlandı... Ben ise bildiğiniz gibi yeni bir eve taşındım. Yeni evimiz eskisinden büyük, güzel ve konforlu. Odamın pencerisinden bizim otelin silvır (gümüş) golf sahasını görüyorum. Yer yer ördekler dolaşıyor, golf arabaları gelip geçiyor falan, tam seyirlik bir manzara... Yalnız bu odadan kablosuz internet sinyalleri alınamıyor, o yüzden internet lazım olduğunda mecburen salona gidiyorum. Eve bir bağlantı alana kadar da yarı göçebe hayatım sürecek gibi gözüküyor. İşin kötüsü salondaki bağlantı da pek sağlıklı değil. Komşumuzun evden çıkarken ve yatmaya giderken fiş çekme alışkanlığı var. Biz de ne yapalım, adamımızın işten gelmesini, gelince de mümkün olduğunca uyanık durmasını umarak geçiriyoruz zamanımızı. Herhalde bir blog yazarı olduğumdan dolayı biraz büyütüyorum bu hadiseyi, benden başka herkes mutlu mesut görünüyor çünkü. Ama muhakkak alacağız biz de bir bağlantı ve ben fişi hiç çekmeyeceğim.

Bu arada yeni ev arkadaşlarım Türk. Eski evde Mustafa ve Romen karı-koca ile kalıyorduk şimdiyse dört civanım türk delikanlısı olarak halay pozisyonu almış durumdayız. Buraya ilk geldiğimde, böyle birşeyi katiyen kabul etmez, kültürel değişim ve farklı insanlarla paylaşım önemlidir derdim. Ama kazın ayağı öyle değilmiş, gördüğüm tavuğunkiymiş ve insan gurbette hiç olmazsa evinde kafa dinlemek, bütün gün yabancı bir hayatı yaşadıktan sonra, Kendi dilinde konuşmak, çay içip çekirdek çitmek istermiş... Buraya gelmeden önce durum tam tersiydi, İzmir’ deki son senemde ev arkadaşlarım Portekizli bir oğlan ve İtalyan bir kızdı. O zamanlar da Türkiye’ nin bazen boğucu olan gündeminden kaçıp değişik ortamlara giriyorduk. Ne bileyim İtalyan yemekleri, porto şarapları ve İzmir’ de yaşayan diğer yabancıların evinde partiler gibi şeylerdi. Ama burada bambaşka bir durum var, tam bir dünya karması olan ABD de, sen de kendi milletini öne çıkarmak ve bununla gurur duymak istiyorsun. Çok doğal...

Ha, unutmadan size gugıl örtten bir harita yaptım. Burada eski ve yeni evlerim var. Kırmızı halka ise Beyaz Saha, benim çalıştığım golf sahası. Anlatacağım başka şeyler vardı ama konu dağıldı. Neyse şimdi karnım aç, gidip mantının hamurunu yoğurayım bari...

  
NOT: Mantı olayına inanan oldu mu merak ediyorum. Çitlemelik çekirdek zaten yok.


ÖNCEKİ YORUMLAR:  

Yazan:nsysr | Tarih: 2007-06-09 18:18:14
Konu: hep özlenirmiş

benim de bir arkadaşım köşe başı simitçilerini özlemiş.. bir simit sarayı iyi gider buraya diyor.. neyse yeni evin hayırlı ola..
..........
Selam, hoşgeldin nsysr. Bir simit sarayı gerçekten iyi giderdi. Simit ve çayla kahvaltı etmeyeli 7 ay oldu.
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2007-06-09 18:21:31
Konu: peki sarı kız buzağıyı sütten kesti mi

izmir'de fıkra, amerikada dram mı yaşanıyormuş acaba...
............
Kuzularla oğlaklar sevişiyormuş hatta. Ayrılık geldi başa katlanmak gerek.
Yazan:eryol | Tarih: 2007-06-09 22:19:33
Konu: yeni ev 

Güle güle oturun bakalım yeni evinizde :)
Takıldı kafam, yeni ev işaretli yer ile kırmızı halkalı yer arası kaç metre diye, aslında pencereden görünen kısmını merak ettim, çok mu küçük, yeterince detaylı görülebiliyor mu diye (ördekleri pencereden mi görüyosun mesela?)? Aslında koordinatları olsa, yakinen incelesek gugıl dan, belki 3 boyutlu sokak gezilerini deneriz :D:D
-ge
..............
Evden iş yeri arabayla 15 dakika. Dediğin yer 3-4 kilometre kuş uçuşu vardır heralde. Otele ait 5 tane golf sahası var. Benim camdan görünen silvırın küçük bir kısmı. Ama ben beyazda çalışıyorum genelde. Kordinatları sen bulmuşsun aşağıda zaten... 
Yazan:eryol | Tarih: 2007-06-09 23:09:07
Konu: evreka

Valla dedim bu resimden ilerleyeyim, bakalım bulabilecekmiyiz sevgili YEC'in koordinatlarını. Açtım gugıl örtü, yazdım mayami diye, ekranda Ankara küçülürken, batıya doğru bir hareket başladı, okyanusu aştık, bir bina yığını deniz kenarında durduk: Miami, FL. Hadi bakalım dedim kendime, kaldın el diyarlarda. Derken birden yukarıdaki tarak biçimli yapıyı arayayım dedim, hop, aynı ekranda görüverdim.

Yani, gugıla mayami yazın, YEC'in mahalle geliveriyor :D . Bazı notlar:
- O tarak gibi olan yapı gölmüş, aralardaki çizgiler işyerleri, sanırım sanayi gibi bir yer.
- Arada si es ay mayami, kraym lab gördüm, korktum, Bunlar hiper teknolojik delil avcıları değil mi? ne işi var bizim arkadaşımızın evinin dibinde? Neyse yahu güvenlidir işte mahalle..
- Otelin açık havuzunda kimse yüzmüyor, ama göldeki fıskiye çalışıyor (nasıl bir alaka var ki ben de anlamadım)
- Oteldeki palmiyeler çok komik görünüyor, gölgeleriyle beraber sanki fotoğrafa sonradan çizilmiş gibi oturmuşlar.
- O tarak biçimli göl arasındaki sanayi yerlerinin çatılarında firmaların isimleri var, uydu / hava fotoğrafları için reklam mı yapmışlar yahu? GOYA var mesela, bir çeşit yiyecek firmasıymış, ne satıyorlar acep, damak tadımıza uyar mı?
- DORAL diye bir mevzu var, vikipedya da açıklamışlar, ilginç. Okuyalım bakalım..
- Batıda deniz var :) Bir feribot var, 3-4 araba taşıyor, yazık yahu israf israf..
- Limandaki tekneler genelde motor yat, yelkenli az gördüm.
- Star adası diye bi ada var, Glorya Estefan, Şakil Oneyl filan gibi ünlülerin evi buradaymış. Evlerden birinin fiyatı 32 milyon dolar, peh..
- Ooo, ben bu şehirde sabahı bulurum yahu :)

Koordinatlar: 25 48 58.00 80 21 15.00 (burası tam yeni ev ile işyeri arası)
...............
Valla senden korkulur gökhan CSI dan da daha detaycı çıktın sen. Hep o tarak biçimli yapı yüzünden zaten :) Orada postahane var ayrıca, gidiyorum sık sık...
Sanırım gugıl miami fotoğrafları bir 5 senelik var. Çünkü bizim golf sahalarında beş yıl önce yapılmış düzeltmeler gözüküyor hala. Doral, Doris ve Alfred' in baş harflerinden oluşuyor bizim otelin kurucuları olan karı koca, sonradan bu semte adını vermiş. Ben de başta star adasına yerleşecektim ama iş yerine uzak diye vaz geçtim abi. Bir de şakrıl o neyl basket topuyla çok kafa şişiriyormuş diye duydum...

Bu arada araştırmacılığına hayran kaldım abi, fotoğraflar güncel olsa sen beni de göreceksin yürürken. Ne yapsam, yeni fotoğraf çekilme olasılığına karşı gökyüzüne doğru gülümsesem mi? 
Yazan:yicemkelleyi | Tarih: 2007-06-12 16:54:52
Konu: hadi bakem,

hayırlı,uğurlu olsun yeni evin yecaittin kardeşim.komşularda iyimiş duyduğuma göre :)
Yukarıdaki soruna bizim Nazilli'li Himen'in bi cevabı var,aynen iletiyorum,elçiye zeval olmaz

"Gölgelerin gücü adına,Güç bende gariiiiiii"
..............
Kelle çok saol, evim hayırlı olmalarda. Yan komşu Çinli, alt komşu Amerikalı, onun altı da Hintli. Bizim Temel hangi daire de acaba diye merak etmiyor diilim. Yok yani bizim içimizde olmadığına göre diyorum...

Nazil Lili iyimiş.
Yazan:yicemkelleyi | Tarih: 2007-06-12 16:56:50
Konu: ilginç

yukarıdaki yorumda z****** yazan kelime zeval'dir.düzenledim yine olmadı.ilginç.
verdiğim geçici rahatsızlık için özür dilerim efem.

Alla Alla
ZEVAL diyemicem mi ben ya,yicemkelleyi
...........
Allah allah, bırakın desin kız...
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2007-06-12 20:15:44
Konu: kellenin yenmesine dair

test edicem alttaki satırlarda, tırsmayın.

eval
eVal
EVAL
evalintirik
eval
eval

bakalım ne çıkıcak...
hımm. çıkan şey şu: bu bizim blogcumuz sözkonusu tamamı küçük harfli EVAL kelimesini özel ayrılmış bir değişken ismi olarak kullanıyor. klasiktir, sallayın gitsin.
...........
Dur bakayım ben de bir test yapayım.

Zeval
Kaval
Tuval
Aval
Oval
Hımm, evet tam düşündüğüm gibi, zengin kafiye... 
Yazan:dolphinblue | Tarih: 2007-06-12 22:35:42
Konu: :)

içimden sana çekirdek göndermek geldi şimdi :)
ben ingilteredeyken göndermişlerdi de bana :) onu hatırladım birden...
yeni ev adresi hala bekleniyor biline ;)
............
Bulduk bulduk sonunda, san fılavır siid diye satılyor. Ama üşengeç amerikalılar kabuklarını soyup ta paketlemiş. Yav, onun bütün eğlencesi kabuklarındaydı. Vitamini de tabi...
Yazan:yicemkelleyi | Tarih: 2007-06-13 09:23:29
Konu: çağlar,sen olmasan

valla içim rahatladı,bende bana gıcığı var herhal diye düşündüydüm.
insanoğlu hergün yeni bişi öğreniyor,değişken demek,hımm ...
............
zengin kafiye 
Yazan:sevenmonths | Tarih: 2007-06-13 21:45:32
Konu: selam bacanak...

bak iyi oldu bu harita... 
üç kardeşin en küçüğüne "damat adayı mayamide oturuyo, bak bu da haritası" dedimmiydi çağlarla benim de ablalarını ikna etme şansımız artacak :)
büyüksün baba!!!
............
Ben buldum zaten bacanak diyorum, kaçırmışsın sen orayı. Üç tane Çinli kız oturuyo bizim karşımızda. Pek sempatik pek eyşınlar... Ama hangisi küçük anlayamadım, hepsi bir boy. Hadi he, de de olsun bu iş...
Davullu zurnalı bacanak düğünü yapalım...
...........
sevın: ben dünden he demişim... mayami'ye ilk uçak ne zaman..? çağlar'ı da kapıp geliyorum :))) 
Yazan:hbasak | Tarih: 2007-06-14 19:46:55
Konu: hayırlama

Yeni eviniz hayırlı olsun.....Çekirdek bulmanıza pek sevindim....Bizim bir arkadaş oralarda kabuğu soyulmamışından da bulmuştu onların...Paketin üstünde nasıl yeneceğinin tarifi varmış, hep anlatır:...1-Ağzına götür 2 - Sivri kısmını dişlerinin arasına yerleştir.....falan diye bir talimatname....ama en güzeli son madde: Repeat !
deneme 1-2 : eval
.................
Süpermiş, ripiit ha! Hahahahaha! 
Yazan:hicasliyok | Tarih: 2007-06-19 23:32:01
Konu: Asıl Kabuğu Vitamininde :) 

Ben inandıydım yoğurt özüyordum. 
Bu yoğurdu sarımsaklasak da mı saklasak; sarımsaklamasak da mı saklasak diye düşünmeye başlamıştım. Ev konforlu, komşular şahane, işe yakın eve yakın (evin eve yakın olması normal tabii..) daha ne istiyorsun YEC? Canımızın sağlığını mı? (Sanki kötü bir şey diyormuş havası mı verdim şimdi ben? :) ) Ben de taşınıyorum. Daha doğrusu bilgisayarım benim odaya transfer oluyor. Bonservisi (ki ne demek olduğunu bilmem; konuyla alakalı diye cümlede geçsin istedim. Az sonra utanıp sözlüğe bakarım. :) ) ödemek bir yılımı aldı. :) (Hala bi utanma belirtisi yok. Cümleme o kadar güvendim demek :)) ) Sonra ÖsS kitapları da cehennemin dibine taşınacaklarmış :) Çok sevinçliyim. Sen de taşındın :) Daha ben ne istiyeyim. :) ( En iyisi kimse bir şey istemesin artık :) ) 
Asıl vitamini kabuğunda ya hani; 
Kabuksuz yiyeceklerin vitamini nerede? 
KibAriye YEC
ASLI
............ 
Aslı çoşkulu gördüm seni. Her seferkinden daha fazla, neden acaba?

Hiç yorum yok: