28.07.2008

Hayırdır İnşallah


Bir yabancı dili rüyalarında bile konuşuyorsan o dili iyice geliştirdiğini, içselleştirdiğini söylerler... Dün gece hayatımda ilk kez ingilizce bir rüya gördüm. Başta ben olmak üzere rüyada görev alan tüm insanlar ingilizce konuşuyordu. Tabi senaryo herzamanki gibi zayıf olduğu için ne yaptığımızı nereye gittiğimizi tam olarak anlamadım. Fakat genel itibariyle bir çaba içinde olduğumuz, biryerlere yetişmek için koşturduğumuz söylenebilir... Buraya kadar herşey normal. Normal olmayan ve hatta "yuh bu ne saçmalık" dedirten bir şey var:

Rüya Türkçe alt yazılı.

>>

Şaka yapmıyorum, rüya boyunca söylediğimiz herşey Türkçe alt yazı olarak aşağıda beliriyor. Film mi izliyorum rüya mı görüyorum belli değil...
İçinizde buna benzer bir absürdlük gören oldu mu, cidden merak ediyorum; yoksa tüm bu tuhaflıklar beni mi buluyor? Hayır, hiç yoktan içime kurt düştü şimdi; benim rüyaları başka birileri de mi görüyor acaba? Aksi takdirde alt yazıya niye gerek olsun, rüya sahibi olarak ingilizce konuşmaları gayet iyi anlayabiliyorum; hatta çoğu zaman konuşan da benim...
Fakat bu işin peşini bırakmayacağım, bundan böyle rüyalarımı takibe alıyorum. Olur da başka dillerde de alt yazılar görürsem hiç vakit kaybetmeden fikir ve sanat eserlerini koruma kanuna dayanarak dava açacağım. Ha kime açacağım onu henüz bulamadım.
 

13 yorum:

Adsız dedi ki...

çok eğlendim okurken..
=)

ben bir benzer rüya görmüştüm.. alt yazılı değil..
ama rüya biterken.. kamera uzaklaşır gbi oldu olay yerinden..
ve bi baktım..
jenerik geçiyor.. görüntüden =P...

etkilenmiştim evet..
=)
sen bence hazırla şimdiden rüyalarımın haber verilmeden dağıtılması yasaktır diye bi yazı..
yatağın başucuna iliştir şimdilik hani dvdlerin başındaki uyarı yazısı gibi.. =)

atalet

Adsız dedi ki...

Sanırım İngilizce rüya görerek memlekete ihanet ettiğini filan düşündün ve en azından hiç değilse Türkçe alt yazı geçeyim uleyn dedin kendi kendine bilinçaltı denilen o garip yerde,böylece de o muhteşem rüyayı gördün derim ben:)))))

Çok hayalperest gördüm kendimi ya neyse:)))))

Oya dedi ki...

önce için rahat etsin Yec..
sen anormal değilsin..
hepimiz aslında anormaliz..
sadece seviyelerimiz farklı :))

:)) alt yazı olayından çok,
rüyayı senden başka birilerinin görüp görmediğini merakına bayıldım..

ancak dediğin doğru..
bir ara ben de rüyamda ingilizce konuşuyordum,
ama karşımdaki inatla türkçe cevap veriyordu..
dedim ya,
hepimiz azcık anormaliz ;)

Kedi Narnia dedi ki...

ahahahahhaa

zaten senden başka hiç kimse göremezdiki böyle sıra dışı bir rüyayı :D lol!

Şarküteri dedi ki...

ATALET:
Yalnız olmadığımı bilmek güzel. Jenerik te fena değilmiş hakkaten. "Kamuya açık yerlerde, izinsiz gösterilmesi yasaktır" gibi bir levha hazırlıyorum :) Ama işte levhayı nereye koyacağım?

HÜZÜNLÜKELEBEK:
Evet olabilir, mantıklı bir açıklama. Ama yine de korsancılıktan şüphe ediyorum. Araştırmaya devam :)

OYA:
Hepimiz hafif kaçığız gibi oldu bu :) Fakat tamam kabul...

DOLFİN:
Senden başka hiçkimse demekle...
Tamam öyle olsun dolfinişka.
Bu arada annenin yaptığı yemekleri azar azar ısıtıyorsun de mi? Hepsini bir anda tavaya atmayasın :)

Adsız dedi ki...

Heh

Bravo
Şimdi lütfen rüyanızın dil seçeneği kısmına giriniz
Oradan rüyayı seyretmek istediğiniz dili işaretleyiniz
uyandıktan sonra aynada dilinize bakınız
işaretli ise becerdiniz :D

Adsız dedi ki...

Korkarım çok fazla dvd izlemektesin YEC :)
Hayırlı olsun yeni blog, ben geç gördüm ama güç görmüüm di mi? :)
Kiboş

Şarküteri dedi ki...

ALPER:
Valla dediklerini yaptım ama hala bir sonuç yok. Dilim de temiz :)

HİÇASLIYOK:
Hoşgeldin aslı. Evet, tehşisin doğru olabilir ama izlediğim dvd lerde alt yazı falan yok ki! Kendine iyi bak, taşınmak istersen seni de bekleriz bu aleme...

Adsız dedi ki...

Ben veletken biri
Rüyalarını hangi dilde görüyorsan o dil senin anadilindir demişti de ben niye çerkesce göremiyorum diye pek üzülmüştüm...

Ama sonra geçti üzüntüm :P ...

Gerçi daha bi kere görmüşsün ama bak bu yol yol değil YECim...
Alt yazı da bi mesaj aslında..
hala bir şansın var demek :D
Dön yuvana.. :)

Adsız dedi ki...

ahaha benim amerika nın bizim evi işgali,amerikalılar bizim yazlıkta isimli film tadındaki 5 seriden oluşan rüyalarım gibi ilginç bi rüyaymış.alt yazı kısmı ilginç ama gerçekten yav.ne alaka gerçekten :))))

Şarküteri dedi ki...

JİDO:
Jido ben gurbette değilim, gurbet benim içimde, diyerek bambaşka açılımlara gidiyorum :)

İMBİR:
Senin o seriyi hatırlıyorum. Sahi devamı çekildi mi onun? Varsa bir dvd sini gönderiver :)

Adsız dedi ki...

Bu tür rüyaların yorumlanmasında meşaleyi yada bayrağı kimseye vermem.. Sıkı dur şincik..,
'' Kızım senin kıçın açık kalmış ''
Bir dahakine dikkat et. ok?
ok = tamam.. soru işaretiylede kaynaşınca, '' tamam mı ''soru hali alıyor (alt yazı şeysi olarak algılayın please)

Şarküteri dedi ki...

MOREMOMOREMO:

Eyvallah ta, bu yazının bir "kıza" ait olduğunu nasıl anladınız? Blog yazarı erkek olmasın sakın?