9.05.2007

Sanal Taşınma 1


Daha çok sanal bir taşınma olacak bu. Yani elle tutulur, gözle görülür ve dille yalanır bir taşınma değil, akılla düşünülür, beyinle sanılır bir taşınma...

Uzun zamandır üzerimde olan bir baskıydı bu. Kendi kendime uyguladığım bir baskı hem de. Neyse ki, artık çözüldü.

Efendim, derdim sayfamın adı ve dolayısıyla da adresi ile ilgiliydi. Bundan 9 ay kadar önce blokçuya katıldığımda "Şarküteri" ismini kendime dükkan adı olarak seçmiştim. Bu adı blokçu sistemine girdiğim zaman kelimenin içinde bulunan Türkçe karakterler yüzünden veb adresi olarak kullanalımayacağını üzülerek öğrendim. Eğer benden beklendiği gibi "sarkuteri" olarak değiştirsem bir sorun kalmıyordu ama bu sefer de kelime telaffuzundaki o ince melodiden yoksun kalıyordu.
  
>>

O zamanlar üzerinde çok ta fazla düşünmeden bu güzelim kelimeyi bir anda maymuna çevirip "sharquteri"  yapıvermiştim. Sözümona o doğulu tınıdan kaybetmiyor ve bir anlamda da batılı oluyordum... Hem sıkılırsam da değiştiririm, diyordum kendi kendime... Sonradan öğrendim ki değiştirmek mümkün değilmiş bunu. Hatta pek te güzel, üzerime bir kimlik olarak yapışıyormuş...

İnanın her blokçu arkadaşın listesinde kendimi "Sharquteri" olarak gördükçe bozula bozula bir hal olmuştum.

Ha, neden taktım bu ada? Dilimize karşı başlatılan, bilinçli-bilinçsiz her saldırıya kendince tepki gösteren, göstermeye çalışan ben, yazılarımı yazdığım kişisel sayfamın adını ingilizce' den devşirmiştim de ondan. Bu ne perhiz bu ne "sharquteri" turşusuydu?

Bu işi bugüne kadar uzatmamın nedeni ise "yazdığım onlarca yazıyı yeni sayfaya nasıl taşıyacağım?" sorusuydu. Belki zaman içinde yavaş yavaş taşınırdı ama ya emek harcanıp yazılmış yorumlar ne olacaktı, onlar nasıl taşınacaktı? Sonra hiç taşımamak ve şu andaki bloğumu bir arşiv blok olarak bırakmak fikri peydah oldu içimde. Ben de bunun peşinden gittim ama hamamdan "evraka, evraka" diye çıplak çıkacak kadar da çok sevinmedim bu buluşuma. Bir, yarın öbürgün blokçu benim bu ölü arşiv bloğu kapatabilirdi. İki, şu andaki arkadaşım olan herkesin eski adımı silip yeni adımı girmesi gerekiyordu. Bu da insanlara külfetti biraz...

İşte böyle arkadaşlar, şu andan itibaren http://sharquteri.blogcu.com/ olan adresimi http://sarkuteri.blogcu.com/ olarak değiştirmiş bulunuyorum. Sizden ricam eski adımı arkadaş listelerinizden silip yeni adımı eklemenizdir. Merak etmeyin yeni sayfamdan eskisine "yönlendirme" olacaktır.

Benim için baştan şablonla uğraş, onu çıkart bunu koy gibi sorunlar olacaktır ama napalım... Yok, eski bloğun şablonunu aynen yeniye koymayacağım. İki sebepten:

1.Eskisinde birçok teknik hatalar olmaya başladı.
2.Yeni ve daha sade birşeyler arıyorum.

Yani, çok ta duygusal birşey değil ama, bu yazı mevcut bloktaki son yazıdır ve blok bir süre sonra uzay boşluğunda yörüngeye oturup kendi kendine dönmeye başlayacaktır. Tanrı onu korusun ve tüm günahlarnı affetsin.

Gelecekten Not: Bahsi geçen blog adresleri tarafımdan kapatılmıştır. Şu an tüm yazılarımı taşıdığım http://sarkuteri.blogspot.com/ adresinde devam ediyorum.


ÖNCEKİ YORUMLAR:

Yazan:zuleyla | Tarih: 2007-05-09 08:52:55
Konu: **
Düşündüğüm başıma geldi...
Nasıl yani dersen dündü sanırım YEC bu konularda çok hassas nasıl olmuş da adresini sharquteri olarak almış diye düşünmüştüm...
bu sabah uyandım bu yazıyı okudum... :)

Sen nereye gidersen biz de oraya geliriz...
Yeter ki senin için rahat olsun...
Dur bi yeni adrese de koşiimm.. :)
Yazan:eryol | Tarih: 2007-05-09 09:14:10
Konu: oo
abi hayırlı olsun.
Aslında bir durum daha var, teknik olarak şarküteri.blogcu.com adresinin çalışması da artık mümkün, Türkçe alan adları konusunda uygulamaya geçildi (örnek: www.odtü.edu.tr ). Ama bunun yapılabilmesi için, blogcu yönetiminin alan adı sunucusunda bir kaç satır işlem yapması gerekiyor (ve tabi bu esnada o sunucunun kullanıcıları kesiliyor filan).
Acaba diyorum, bastırsak çare olur mu? Ben de gökhaneryol.blogcu.com alırım hem, eryol kullanmamın sebebi, İngilizce karakterlerle Türkçe kelimenin bozuk olmasını sevmemem.
Bakalım, nasıl görünüyormuş: şarküteri.blogcu.com çağlarbilir.blogcu.com hbaşak.blogcu.com züleyla.blogcu.com  
Yazan:figoltx | Tarih: 2007-05-09 12:03:50
Konu: Neden?
Neden Yec tum yabanci kelimeleri turkçelestirirken blog adini sharquteri olarak seçmis diye dusunmus, ogrenmeyi de arzu etmis ama usenip de soramamistim. Bu vesile ile nedenine de vakif olmus bulunuyorum. Yeni blogun hayirli ve de ugurlu olsun. Tebdili mekanda ferahlik vardir. Sevgiler, figoltx.
Not: Benim gibi isim ve soyadini kisaltip, anlamsizlastirdiktan sonra birlestirip de blog adi yaratinca boyle problemlerin olmuyor :)))
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2007-05-09 23:33:37
Konu: evet evet
hayırlı olsun, doğru. ben de koştum gittim. ve de tükçe alan adı.. hımm evet yahu..
bi de tam taşınma ne zaman. ben buzdolabından tutarım da sonra benim belimden kim tutar onu blmiyom :)
Yazan:dilsizmutercim | Tarih: 2007-05-11 05:12:58
Konu: Esselam...
Hayırlısı olsun sanal taşınma Abd de normal taşınmadna zor. Admalar kullanıkları eşyaları garajda az da osla paraya çevirip geçiyorlar cici evlerine. Bşzdeki kadar hamallık kimsede yok. Bir mobilya dıdısının dıdısına miras bil ekalıyor. Neyse tebdili mekanda ferahlık vardır. Pek ses çıkarmasam da buralardayım.
Taşınmada nasıl bir yarıdımız olabilir bilemiyorum. Artık yorumlarımızı ve parmaklarımızı diğer adfresine taşısak kafidir herhalde...
Yazan:vaveylaa | Tarih: 2007-05-11 13:19:53
Konu: amin
ben de magnet isterim.
Ne alaka mı ? Bilemicem artık :P
Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 2007-05-11 23:17:05
Konu: **
tamam ekleriz ama hiç böyle düşünmemştim ben:)bir nevi eşeğin aklına karpuz kabuğu getirmek oldu benim için:)
Yazan:ipeksol | Tarih: 2007-05-12 23:56:25
Konu: düş
taşınıyorumu görünce ne oldum oldum...meğer dükkan taşınmasıymış bu..iyi yine aynı mahalledeyiz...sen taşınırken ben pizza ve cola geiririm..olur mu?

Hiç yorum yok: