4.11.2007

Sorgulama


Niye böyle oldu, diye sordum kendime şimdi? Büyük bir hevesle, istekle başladığım blog yazma hobim azalıp azalıp yokolmaya yüz tuttu. Zamansızlık, iş güç, başka hobiler, yurt dışında yaşamak vb. mazeretler bir yere kadar kurtardı beni ama sonra onlar da yetersiz kalmaya başladı. Niye yazamıyordum?... Gün boyu aklıma gelen "yazarsam hoş olabilir" diye düşündüğüm tüm küçük detayları ya unutuyor ya da sonradan bakınca anlamsız buluyordum. Öyle ya, yazı deyince büyük, düzenli, planlı programlı olmalıydı. Şansa bırakılmamalıydı, insanların kafalarını karıştırmadan açık ve net olarak anlatmalıydı derdini. Bir iki de görsel öğe koyunca "dadından yinmez" bir şekilde servis edilmeliydi okuyana... Ya mizahi unsurlar? Yahu onları hep koyuyoruz zaten, salçasız yemek olmadığı gibi kalçasız kadın ve gülmecesiz bir yazı da olmazdı. Olmamalıydı...
   
>>

Galiba kendimi kendi ördüğüm duvarlar içinde hapsediyordum bir süredir...

Bu işe başlarken özellikle gerçek adımı kullanmamış ve özgür olmak istemiştim. Yani kimliğimi ortaya koymaksızın her istediğimi yazayım, tabu olarak bilinen konularda dahi asayım keseyim istemiştim... Olmadı o. Olmadığı gibi ben yedi ceddimi döktüm ortaya, günlük tutup hayatımı yazmaya başladım. Günlük tutmak fena birşey değildi elbet, hatta kendine has edebi bir tür bile sayılabilirdi. Ama kilitlendik işte bir kere "şuraya gittim, bunu gördüm, şöyle komik olaylar oldu" kurgusu sıkmaya başladı beni. Ve yukarıda saydığım "bir yazının nasıl olması gerektiği ile ilgili inanışlarım" da eklenince yazı yazmak iyice zor bir şey halini aldı...

Daha önceki bir tarihte de fark etmiştim bunu. Hatta "KISA" isminde bir kategori ekleyip bu açığı kapatmak istemiştim... KISA, anlık çağrışımlarla gelen kısa, doğaçlama yazıları içerecek ve kendince bloğu sürükleyip uzun yazılar arasında kalan sessizlikleri kapatacaktı. Ama bir türlü hayata geçiremedim nedense.

Şu andan itibaren tarzımı değiştiriyorum, diyerek kimse tarzını değiştirebilmiş midir? Tarz dediğin şey zaten üzerine yapışmış, kişiliğinden dokunmuş eski elbisen değil midir? Elbet ben de hemencecik çıkarıp atamam onu kirli sepetine. Ama blog yazarlığına devam edeceksem bir değişiklik denemem lazım... Sen şimdi ayıp olmasın diye "senin tarzın güzel zaten abi, beğenerek okuyoruz" falan diyebilirsin. De de... Zaten şurda bir avuç insan değil miyiz? Sen, ben bir de Ayberoz... Toplu olarak mektuplaşıyoruz aslında, yazıların tüm dünyaya yayılma şeysi tamamen düşsel. Yani uzun lafın kısası, önümüzdeki yazılarımda şöyle şöyle değişiklikler yapmaya çalışacağım:

- Bütün değil parçalı
- Net değil gölgeli
- Alışılmış değil değişik
- Komiklik kaygılı değil, doğal
- Uzun değil kısa
- Doyumluk değil tadımlık
- Günlük değil anlık

Ve az az değil, sık sık yazılar yazmaya çalışacağım. Bakalım ne olacak? Bakalım başarabilecek miyim? Haydi Naim!..


ÖNCEKİ YORUMLAR:

Yazan:jidotakafu | Tarih: 2007-11-11 00:55:10
Konu: aman da aman olmussun sen YEC im ...
Bu asamaya geldiysen tamam ...
Tabi ki sana ahkam kesmiycem
"ohoo boyle demeye basladiysan bu is bitmis..
Sen kivirmaya basladin yakinda da topyekun firar edersin "diye...

Ama bizdeki bu hallerin kendimce aciklamalari var...
Onlari paylasmak isterim musade varsa...

Oldu canim var dedin saydim ...

Simdi ben mesela bunu yani yazi yazmayi
sanki gorevmis ve rutin olarak yapmak zorundaymisim gibi
kendime zorla kabul ettirmeye calistigim icin
ve maalesef birilerinin de gorevimmis gibi
benden bir beklenti icinde olmalarindan oturu
(ki bunun icin kimseye tepki gosteremeyiz..
Ne mutlu ki birileri ciddiye almis kelamlarimizi )
sanirim daralmistim vakti zamaninda...

Sanirim unutuyoruz bu bizim meslegimiz degil..
Keyif aldigimiz icin yaptigimiz birsey..
Bir nevi hobi...
Bu sey gibi ..
Spor yapmaktan keyfi alirken,
bi anda suyunu cikartip geberene kadar kosmaya
ve sanki olimpiyatlara katilacakmisiz gibi kasmaya baslamak sanirim ...
Ayy ya da bos ver bu ornegi vermedim say ..
ama yazdim silmeye de kiyamiyorum kalsin kosede :)

Baskiya Kitap yetistirmiyoruz ,
maasli yazar da degiliz...

Bence kendini kaliplara sokmaya calisma ...
Ki su anda da bu karara varmak uzeresin belli ki..
Birak kufur edeceksen et..
Aglat..
Gulmekten gebert..
Bazen 28 gun yazma ...
Falan filan..
Kontrol tamamen sende ta basindan beri..
Burada ki patron sensin aslinda caktirmasan da...

Burada yazi yazmanin bi sistematigi bir duzeni olmak zorunda degil..
Biz yani sen ben ve Ayberoz Bunu bazen unutuyoruz...
Kendimizi yoruyoruz,zorluyoruz sonra bu iskenceye donusuyor ...
Boyleyken boyle iste Yecaittinim..

Al iste kaptirdik gittik yine ...

Keyif alarak yapildiginda guzel blogculuk...
Memuriyete donerse tadi kaciyor..

p.s. ay basa baktim da ahkam kesmeyecem demisim tabi ki diye de eklemisim bir de...Utandim simdi ya..Daha napacaktiysam ...Sanki devlet kurtariyorum ...
..............................
Sevgili Cidocum,
Katılıyorum, zorunlu hissetmek bizi baltalıyor.
Ben gerçekten de yazmayı seviyorum. Ve kişisel olarak diyorum ki yazma klişelerim beni tıkıyor. Biraz daha özgür ve soyut yazarak daha kolay olabilirmiş gibi geliyor şimdi...

Bakalım deneyeceğiz. Ama zorunluluktan değil tabi en başta kendimizi mutlu etmek için...

Bi de hayat var, yan bahçeden gürül gürül akan... Ondan da kopmadan...

Yazan:dolphinblue | Tarih: 2007-11-09 12:45:03
Konu: ...

tarzın, stilin, şeklin ne olursa olsun seni okumayı seviyorum yecim :)
o yüzden her anlamda tarafımdan takip ediliyorsun haberin ola ;)
............
Bilmukabele canım.
Düzenleyen sarkuteri gün: 12/11/2007 saat: 16:22
Yazan:farmau | Tarih: 2007-11-08 23:57:45
Konu: :))

Çok haklısın Yec
hemen hemen aynı şöyleri düşündüğümden olsa gerek ben de sık güncellememeye başladım bloğu ancak dediğin gibi insan bir süre sonra énedené diye soruyor kendine ,en azından cevap verebiliyosun ne güzel:))
Ama biliyosun biz hep buralarda olmanı dileriz :))
.............
Fatmacım, cevap verebiliyorum da icraata geçersem de süper olacak...
Düzenleyen sarkuteri gün: 12/11/2007 saat: 16:21
Yazan:açıkdeniz | Tarih: 2007-11-08 20:06:02
Konu: ..
Yazarın biri şöyle diyordu:
Arşimed'e çok da aldanmayın, bulan her zaman çığlık atmaz. Sessiz sedasız yaşayıp gider.
Öyleyse? Yaşayan yazmaz. Ölen de yazmaz. Ölmemek isteyen yazar. Ölmeyi bilmeyen. Ölmeyi beceremeyen.
Bir "yazar" artık "yazmaz" olduysa,
Bilin ki ya sahiden yaşıyordur.
Ya da sahiden ölüyordur.

Sen hep yaşa Yec,
Kendini nasıl ifade edebiliyorsan, gönlünden nasıl geçiyorsa öyle yaz ama yaz :) biz seni okumayı seviyoruz.
Gönlünce kal...
..................................
Açıkdeniz, çok teşekkür ediyorum. Arşimed' in çıplak olarak hamamdan (Osmanlı' da yaşıyor ya) çıktığı doğru mudur peki?

Yazan:misafir | Tarih: 2007-11-08 17:46:10
Konu: Yazmalı mı yazmamalı mı

Siz yazmaya devam edin tahmininizden fazladır sizi okuyan.Mesela ben hep ziyaret ederim ama okurum yani :) Hayırlı cuma ya da pazar dileyip çıkmam :) Bu hayırlı günlerden gına geldi kapattım blogu şimdilik size kolay gelsin.Selamlar
...............
Teşekkür ederim Misafir,
Başımızın hemen arkasına doğru, bol güneş alan bir bölge var... Herzaman davetlisiniz oraya. Kışın da sıcak.

Yazan:somebuddy | Tarih: 2007-11-07 17:24:01
Konu: bilmem anlatabildim mi?

ben tavsiye üzerine bilounuza uğradım aslında.. (bkz. sn. çağlar bilir :) ).. ve seyahatlerinizin bir kısmını, yazılarınızın bir bölümü okuma şerefine eriştim.. ve son yazınız.. daha doğrusu kararnameniz mi demem lazımdı? her neyse.. çok da önemli değil aslında.. bu bilog aleminde var olma savaşı veren öyle az kişi var ki aslında.. biri bana eski cismimdeyken şöyle bir yorumda bulunmuştu: "sen bize kuru ekmeği bile kaymaklı ekmek kadayıfı gibi yedirirsin..".. yani demek istediğim şudur ki: yemeğin harcı samimi, sizden, içinizden olduktan sonra ister kuru ekmek olsun, ister portakallı pekin ördeği farkmaz.. ağzının tadını bilenler afiyetle yer.. :)

ve ben burada çok lezzetli yemeklerle kilo almaya başlayacağıma inanıyorum efem :)

hamiş: e ama acıkmaya başladık, di mi? ;)
....................................
Sevgili sambadi,
Çağlar vesilesi ile tanışmış olduğumuza sevindim. Ben de bir iki yazını okumuş idim. Kuru ekmeği yine kuru ekmek olarak versek bile iyidir. Yeter ki ufalanıp parçalanmasın yerlere... Umarım yazışma dünyamız içerisinde daha sık karşılaşma fırsatı buluruz. Teşekkür ederim...

Yazan:www.sertalpbilal.com | Tarih: 2007-11-06 03:00:03
Konu: ...

Valla abi ben de heyecanla bekliyorum yazılarını. Ne zamandır aynı yazılar var. Kuzeye Giderken serisinden sonra bir haller oldu sana...
Hadi bakalım :) Arkandayız abi :D
................................
Kuzeye giderken soğuk aldım ben Sertalp, bi daha da iyileşemedim... Kendimi politikacı gibi hissetmeye başladım, herkes arkamda :)

Yazan:atkadehielinden | Tarih: 2007-11-05 14:59:39
Konu: .....

bence mola vermek en iyisi
anlıyosun çünkü değerini kıymetini
hayatındaki yerini daha orjinal bakıyosun

ve kendini öle duvarlar arasında bırakma
yok şöle yazayım yok böle yazayım
nası geliyosa öle yaz .. ve ben buralardayım beklerim okurum ... :)
..................................
Yorumlar bana büyük destek verdi. Sana da çok teşekkür ederim Kadeh, ara verdik zaten şimdi biraz hızlanma zamanı diye umut ediyorum. Bilgisayarıma da bir format attım mı tamamdır :)

Yazan:imbirgaripsinbirgaripler | Tarih: 2007-11-05 12:09:10
Konu: **

ben de burlardayım zaten.yaz sen nasıl istersen yaz.kaygılanma da.aynı kaygılar herkes de vardır herhalde.ama önemli olan samimiyet o da sende var zaten.
..............................
Saol imbir, göbek adımız samimiyet :)
Yazan:senfoni | Tarih: 2007-11-05 00:05:19
Konu: senfoniden...

gmail adresime şarküteri blogcusu yeni yazı ekledi diye mail geliyor her zaman...
ve bende yazıyı okumak görmek için buraya geliyorum.
emin ol, yine geleceğim
Allah sağlık sıhhat versin hepimize...
selamlar.

kendine böyle kurallar koyma,rahat ol...içinden geldiği gibi devam et...
.............
Desteğin için teşekkür ederim Senfoni. Kural koymak değil de biraz reform hareketi olsun dedim...

Yazan:eryol | Tarih: 2007-11-04 23:15:21
Konu: ben de mi desem, +1 mi desem bilemedim. nedir ki jargon bu işte? hmm..

inbaksa düşen sarkuteri blogcusu yeni bir yazi eklemis meylini görünce faayrfoksa zıplayan benim gibi sessiz okuyucularını da unutma derim :) yaz gönlünce gitsin de derim. der ve çekilirim sessiz köşeme :D
-ge
..................................
Gökhan saol, demek mail uyarı sistemini kullanıyorsun. Bu bana yapılmış güzel bir iltifat ve motivasyon kaynağı, teşekkür ederim. Çağlar ve Senfoni' ye de tabii..

Yazan:alperensayar | Tarih: 2007-11-04 21:46:25
Konu: Öneri

Herkese bir önerim var:
Kısa yoldan zengin olmak ister misiniz?
Cevabınız evet ise, sizleri bu adrese bekliyoruz:
www.alperennet.com
..............
Bu mesajı tüm bloglara yapıştırıp 6 haneli rakamları girmeye üşenmeden defalarca kopyalamış... Eh bu çalışkanlıkla zengin olmamak zor zaten... Ama benim fikrimi sorarsan ben istemem. Ben hali hazırda zenginim.

Yazan:hicasliyok | Tarih: 2007-11-04 18:29:22
Konu: ben de ben de :)

Kendimi öss ye hazırlanıyo gibi hissettim okurken :) 1,5 saat çalışma planı yapar sonra yarım saat çalışır yatardım. :) . Benzetmek gibi olmasın tabi.. :)))
Neyse artık ne tarz istiyorsan sen yaz biz hayra yor'maya hazırız:)

Ayrıca nadasa bırakmadım bak gör şimdi nası gaza geldim yazını okuyunca :)) yarışıyoz mu? =)
kal sağlıcakla YECciiim :)

ASLI

NOT:şimdi bu başlığı senin yazına mı yazdım yoksa çağların yorumuna mı ? Eh ona karar vermek de sana kalmış YYYYYYYYYYyyyyyyyyyeeeeeeeEEEEEEEc :)
..............
Öyle deme aslı, senin öss çalışma sistemin başarılı imiş ki hedeflerine ulaşabildin, hadi darısı bizim blog yazılarımıza... Yarışma işine gelince... Bi motivasyondur tabi. Sen haftada iki yazı yaz ben sana kantinden top kek alcam (dershane öğretmeni motivasyonu) Ben haftada iki yazarsam sen bana eti puf al...
Yazan:caglarbilir | Tarih: 2007-11-04 16:00:28
Konu: bizdeki durum

uzun uzun ben de sürkontür çekip kendi dertlerimden dem vurabilirdim ama aydınlık olmazdı.
şöyle yapalım:
ben burada elimden geldiğinde nöbetteyim. yaz, yazma, yazarsan nasıl yazarsan yaz.. okumaya çalışacağım.
-buyur, açık çek.-
................
Çeki alıyorum, ziraat bankasına gidip bozduruyorum...  


Hiç yorum yok: